Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Jutro SA136 zawita na zachodniopomorskie szlaki kolejowe
Wczoraj na torze doświadczalnym CNTK (obecnie Instytutu Kolejnictwa) w Węglewie koło Żmigrodu (dolnośląskie) rozpoczęły się testy homologacyjne nowego nabytku województwa zachodniopomorskiego, czyli spalinowego zespołu trakcyjnego typu 219M "ATRIBO", wyprodukowanego przez firmę PESA Bydgoszcz S.A. Pojazd otrzymał oznaczenie kolejowe SA136 i numer kolejny 001.
wysłane przez Bodek
margor napisał(a):
> A wiesz może, gdzie będą one bazowały? "U mnie" w > Kołobrzegu troszkę wolnych torów by się znalazło. > Obrotnica (w razie czego) też porządna - 23,5 metra > średnicy.
Wszystkie 10 (a może nawet i 12 - zobaczymy) pociągów będzie stacjonowało w Sekcji Kołobrzeg, gdzie są i ludzie i sprzęt do obsługi taboru spalinowego. Obrotnica w przypadku tych SZT-ów to fikcja i zbędny gadżet, bo SA136 oparte są na wspólnych wózkach systemu Jacobsa. Więc nie da się od siebie odczepiać poszczególnych wagonów bez podniesienia całości na Kutrufach.
W Kołobrzegu z tego powodu zrobi się bardzo ciasno (być może część EZT-ów przekażą do Szczecina). Od sierpnia/września należy się więc spodziewać kasacji pierwszych Helmutów. Na kolejny rozkład jazdy zostanie tylko jeden, ewentualnie dwa zespoły SA110. Tak, tak, to już koniec tego poniemieckiego taboru :(
> A wiesz może, gdzie będą one bazowały? "U mnie" w > Kołobrzegu troszkę wolnych torów by się znalazło. > Obrotnica (w razie czego) też porządna - 23,5 metra > średnicy.
Wszystkie 10 (a może nawet i 12 - zobaczymy) pociągów będzie stacjonowało w Sekcji Kołobrzeg, gdzie są i ludzie i sprzęt do obsługi taboru spalinowego. Obrotnica w przypadku tych SZT-ów to fikcja i zbędny gadżet, bo SA136 oparte są na wspólnych wózkach systemu Jacobsa. Więc nie da się od siebie odczepiać poszczególnych wagonów bez podniesienia całości na Kutrufach.
W Kołobrzegu z tego powodu zrobi się bardzo ciasno (być może część EZT-ów przekażą do Szczecina). Od sierpnia/września należy się więc spodziewać kasacji pierwszych Helmutów. Na kolejny rozkład jazdy zostanie tylko jeden, ewentualnie dwa zespoły SA110. Tak, tak, to już koniec tego poniemieckiego taboru :(
Re: Jutro SA136 zawita na zachodniopomorskie szlaki kolejowe
· 13 lat temu ·
Bodek