Forum
Znamy cennik opłaty dworcowej
wysłane przez zack1989 12
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez margor
> Wydaje mi się, że ceny są masakryczne. Gdyby to spółki > przewożące miały płacić te kwoty, to taki Regio do > Słupska czy do Poznania musiałby nieźle kosztować PRy. > Szykuje się podwyżka biletów jak nic...
Albo zamiast połączenia Szczecin-Kołobrzeg będziemy mieli coś w stylu Rurka-Bagicz :)
wysłane przez MarcinB
> Wydaje mi się, że ceny są masakryczne. Gdyby to spółki > przewożące miały płacić te kwoty, to taki Regio do > Słupska czy do Poznania musiałby nieźle kosztować PRy. > Szykuje się podwyżka biletów jak nic...
Ale to już prawie przesądzone. Prześluga szacuje podwyżkę średnio o 1PLN za bilet. Teraz zależy co jeszcze przewoźnicy dołożą od siebie. Czy opłaty będą problemem dla PR? PIC też będzie takie koszty ponosił i chyba oni powinni się martwic najbardziej. Mają co prawda mniej pociągów, ale te TLK i EIC są dłuższe i zatrzymują się na dworcach wyższej klasy. Pasażerów też mniej przewożą, więc wzrost kosztów zostanie rozłożony na mniejszą część biletów. A PR? PR jest już tak zadłużone, że 100 baniek w tą, czy w tą nie czyni większej różnicy. Prześluga się może wymądrzać do mikrofonu, że nie wpuści na perony zadłużonych spółek. Już to widzę, usuną mu stołek spod tyłka, opłaty zniosą i wszystko będzie po staremu. No może nie do końca. Ceny biletów nie zmaleją.
wysłane przez paki
> [ciach]
W którymś radio słyszałem, że PeeRy zapłacą 100 mln, a PIC 40 mln zł, także różnica dość spora.
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez MarcinB
> W którymś radio słyszałem, że PeeRy zapłacą 100 mln, a PIC > 40 mln zł, także różnica dość spora.
Też gdzieś takie wyliczenia widziałem, widać błąd w założeniach popełniłem ;) Choć z drugiej strony to wszystkie teorie się sprawdzą jak ogłoszą podział dworców na kategorie, to tu się może kryć pewien haczyk.
wysłane przez zack1989 12
> Choć z drugiej strony to wszystkie teorie się sprawdzą jak > ogłoszą podział dworców na kategorie, to tu się może kryć > pewien haczyk.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategorie_dworc%C3%B3w_kolejowych_w_Polsce
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez MarcinB
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategorie_dworc%C3%B3w_kolejowych_w_Polsce
Tylko, że na tym podziale PKP, będzie się opierał podział na kategorie zrobiony przez DP. Nie wiem czy DP już dokonał tego podziału, jeżeli tak to trudno go jakoś odnaleźć. Jest jeszcze jedna kwestia, ponieważ pierwszy post wynikał głównie z niedoczytania dokładnie artykułu:
Jednocześnie zaznaczył, że złożenie cennika nie oznacza automatycznie wprowadzenia dodatkowego obciążenia dla przewoźników. Pod warunkiem jednak, że ich zobowiązania z tego tytułu jako forma dotacji do infrastruktury kolejowej przejmie skarb państwa.
I dokładnie, nigdzie nie jest powiedziane, ze to pasażer będzie ponosił koszty. Wszystko jest obecnie na etapie uzgadniania i projektowania. Jak będzie to dopiero zobaczymy. Osobiście to nie mam nic przeciwko podniesieniu ceny biletu nawet o tą złotówkę, jeżeli oczywiście pójdzie na to, co obiecuje prezes Prześluga.
wysłane przez mxk
[ciach]
Ponoć chcą obciążyć budżet państwa, a nie przewoźników. Tak słyszałem we wczorajszej audycji w "Trójce".
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez Bodek
> > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategorie_dworc%C3%B3w_kolejowych_w_Polsce
Wydaje mi się, ze przytoczona strona wiki zawiera albo dane nieaktualne, albo niepełne, bo moim zdaniem mają się one nijak do przedziałów ilościowych, które uzasadniają umieszczenie dworca w danej grupie.
Nie wierzę, by Łódź Kaliska albo Fabryczna nie mieściła się w klasie A. Podobnie Gdańsk Wrzeszcz, który z pewnością odprawia więcej podróżnych niż np. Szczecin Główny. Coś w tym spisie jest nie tak.
A wszystko skończy się tym że spora część pociągów regionalnych nie będzie się zatrzymywała w małych miejscowościach typu Miedwiecko, czy Grzędzice, bo koszty postoju przewyższą wpływy z biletów z/do tych przystanków.
wysłane przez MaK
Może by tak założyć PKP Rynny i Parapety S.A.? Zawsze to można z takiego PICu ściągnąć trochę kasy, że pasażerom na łeb woda nie leci...
-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...
wysłane przez margor
> Może by tak założyć PKP Rynny i Parapety S.A.?
"PKP WC SA" i wszystko jasne --> a jak nie będzie dotacji, to niech pasażerowie biegają do parku :)
http://picasaweb.google.com/Festung.Kolberg.1807/StacjaWaskotorowaWDobrejNowPoWywiezieniuCzesciTaboruDoManowa#5383471102059075698
wysłane przez LinX 13
> Może by tak założyć PKP Rynny i Parapety S.A.? > Zawsze to można z takiego PICu ściągnąć trochę kasy, > że pasażerom na łeb woda nie leci...
Ja proponuje spółkę PKP Sterowanie ruchem S.A.: Kto nie zapłaci, temu nie ułożymy drogi przebiegu!
wysłane przez MarcinB
> Tak w ogóle to niech mi ktoś wytłumaczy sens powstania tej > spółki? Rozumiem, że podział PeKaPe trwa w najlepsze, a > wszystko polega na jak największym dojeniu przewoźników. > Ale to już chyba przesada.
To wbrew pozorom ma sens. To będzie dokończenie reformy z roku 2000. Przestanie w końcu istnieć PKP S.A, przynajmniej tak zakłada chyba teoria.
> Może by tak założyć PKP Rynny i Parapety S.A.? > Zawsze to można z takiego PICu ściągnąć trochę kasy, > że pasażerom na łeb woda nie leci...
Cii, bo pod chwycą jeszcze pomysł ;)