Forum

4 oferty na modernizację 68 wagonów PKP IC

We wtorek, 3 kwietnia, o godzinie 11.00 zostały otwarte koperty z ofertami na modernizację 68 wagonów, które w przyszłości obsługiwać będą trasę Przemyśl-Szczecin-Przemyśl. W przetargu wzięły udział 4 podmioty. Teraz komisja przetargowa sprawdzi dokumenty pod względem formalnym. Głównym kryterium wyboru wykonawcy usługi jest cena brutto. Szacunkowa wartość zamówienia to 149 mln zł netto.

wysłane przez Jacek

Jest dostępna gdzieś specyfikacja zamówienia? Ciekawi mnie na przykład, czy przedziały 2 klasy będą sześciomiejscowe. Zdaję sobie sprawę, że to byłaby pewna niesprawiedliwość wobec tych, którzy płacą o wiele więcej za ekspres, w którym takie sześciomiejscowe przedziały występują, ale w tym przypadku byłoby to chyba 'do wybaczenia' ze względu na wyjątkowo długi (zwłaszcza czasowo) dystans, jaki pokonują pociągi Szczecin - Przemyśl. Lub też czy zostaną zamontowane elektroniczne tablice na zewnątrz i w środku, toalety z zamkniętym obiegiem, itd itd. Bo obawiam się, że będzie to jedynie odświeżenie wnętrza tak jak w przypadku modernizacji, które miały miejsce kilka lat wstecz (oczywiście lepsze to niż nic).

edit: przepraszam za szum, już się dokopałem do ogłoszeń przetargowych.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Jacek napisał(a):

> Jest dostępna gdzieś specyfikacja zamówienia? Ciekawi mnie > na przykład, czy przedziały 2 klasy będą > sześciomiejscowe. Zdaję sobie sprawę, że to byłaby pewna > niesprawiedliwość wobec tych, którzy płacą o wiele > więcej za ekspres

W IR Portowiec, jak się nie myle, cały skład jest zestawiony z sześciomiejscowych przedziałów drugiej klasy i nikt nie patrzy, że gdzie indziej dwójki sa ośmiomiejscowe.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> W IR Portowiec, jak się nie myle, cały skład jest zestawiony > z sześciomiejscowych przedziałów drugiej klasy i nikt nie > patrzy, że gdzie indziej dwójki sa ośmiomiejscowe.

Ostatnio także ex-"jedynki" jeździły na RE Mewa ("Marlboro" były chyba na rewizji). Przy większym tłoku ludzie zastanawiali się, dlaczego w drugiej klasie przedziały są sześcio-, a nie ośmiomiejscowe ;)

-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
Mareczek napisał(a):

>  > W IR Portowiec, jak się nie myle, cały skład jest zestawiony > z sześciomiejscowych przedziałów drugiej klasy i nikt nie > patrzy, że gdzie indziej dwójki sa ośmiomiejscowe.

Prawda, ale cały "myk" polega na tym, że te niby "dwójki" to w rzeczywistości zdegradowane wagony 1 klasy. Nawet oznaczenia serii tych wagonów, czyli "A-coś tam" PR-om zmienić się nie chciało.

Jeśli chodzi o poc. TLK to na linii Wawa - Łódź, bądź co bądź bardzo krótkiej, składy wagonowe (nie wiem czy wszystkie) są zestawione właśnie z wagonów 2 klasy z przedziałami 6 miejscowymi (141A). Skoro łodzianie mogą podróżować w takim standardzie, to niby dlaczego reszta Polski nie może?

Moim zdaniem gdyby udało się modernizowane wagony doprowadzić do standardu 141A, to mielibyśmy wagony na naprawdę dobrym europejskim poziomie.

A tak na marginesie - czy ktoś wie czym poza wnętrzem różnią się od siebie 141A i 111A? Bo konstrukcyjnie wydają się być identyczne (klasyczne Y-greki).