Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

4 oferty na modernizację 68 wagonów PKP IC

Rynek Kolejowy,

dodane przez matwag

We wtorek, 3 kwietnia, o godzinie 11.00 zostały otwarte koperty z ofertami na modernizację 68 wagonów, które w przyszłości obsługiwać będą trasę Przemyśl-Szczecin-Przemyśl. W przetargu wzięły udział 4 podmioty. Teraz komisja przetargowa sprawdzi dokumenty pod względem formalnym. Głównym kryterium wyboru wykonawcy usługi jest cena brutto. Szacunkowa wartość zamówienia to 149 mln zł netto.
Przedmiotem postępowania przetargowego był projekt inwestycyjny polegający na modernizacji przez PKP Intercity pasażerskiego taboru kolejowego, który będzie przeznaczony do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich na terenie Polski. Wśród wytypowanych do modernizacji wagonów znalazły się wagony przedziałowe klasy 1 i 2, wagony przedziałowe klasy 2 z przystosowaniem do przewozu osób niepełnosprawnych oraz wagony przedziałowe 2 klasy z przystosowaniem do przewozu rowerów. W sumie, w ramach inwestycji, zmodernizowanych zostanie 68 wagonów, które będą mogły pomieścić ok. 3 500 pasażerów.

Do przetargu zgłosiły się 4 firm: H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Spółka, Newag, konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole i Skoda Polska oraz konsorcjum firm Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Holding i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki.

Przedmiot zamówienia został podzielny na pięć odrębnych części. Intercity wymaga wykonania każdej z nich w okresie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Przewidywany czas realizacji całego zamówienia to pierwsze półrocze 2013 roku. Pieniądze na sfinansowanie modernizacji pochodzić będę z kilku źródeł m. in. z Funduszu Spójności, kredytów bankowych oraz ze środków własnych przewoźnika.

W 2011 roku spółka wykonała naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln zł. W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad 1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi, 200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami 160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST oraz 30 wagonami piętrowymi.

źródło: Rynek Kolejowy

4 komentarze