Forum

Korytarz (nie) dla Szczecina. Poznań zamiast Zielonej Góry

Marne są szanse na szybką modernizację nadodrzańskiej linii kolejowej. Według europosła Bogusława Liberadzkiego zwiększyły się za to szanse na szybszy dojazd do Poznania.
Po pierwsze nie 6 godzin tylko 5 godzin(jak zwykle jakaś dziennikarzyna wyssał to z palca). To tak BTW. Co do meritum sprawy. Znowu pomijana jest linia 273. Rozumiem że linia 351 ma trochę większy priorytet, jednak taka niedbałość o "nadodrzankę" może doprowadzić do katastrofy(czyt. całkowite zaoranie linii, a co za tym idzie paraliż komunikacyjny w tym ciągu). Nie wiem jak np. panowie rządzący chcą dowieść 6000t węgla do elektrowni w Dolnej Odrze.

-- 7823, odjazd!
lukaszenko napisał(a):

> Nie wiem jak np. > panowie rządzący chcą dowieść 6000t węgla do elektrowni > w Dolnej Odrze.

6000t? Normalnie. Tak jak robi się to teraz.
MaK napisał(a):

> 6000t? Normalnie. Tak jak robi się to teraz.

No to normalnie przewieź to tirami. Z moich obliczeń wynika, że te 6000 ton po włożeniu na tiry(24t ładowności) daje 250 pojazdów! A tutaj 70-80 wagonów + 2 lokomotywy(po 1 na skład). Teraz policz, ile paliwa zużyje taki ciągnik siodłowy załadowany po brzeg węglem(i ro x250), a ile energii "zje" lokomotywa(np. ET22) i pomóż to x2. Oczywiście zakładałem (odpukać w niemalowane) takie zdarzenie jak zamknięcie nadodrzanki, i to chociażby tylko dla ruchu towarowego. Wystarczy sobie wyobrazić co by się działo.

-- 7823, odjazd!
lukaszenko napisał(a):

[ciach]

A kto mówi o zamykaniu nadodrzanki? Z tego co zauważyłem, od jakiegoś czasu trwają ciągłe prace modernizacyjne na poszczególnych odcinkach. Na 2013 też zaplanowany jest spory odcinek do zrobienia.