Forum

Superszybki pociąg Pendolino będzie dojeżdżał do...

Mamy wstępne przyzwolenie, aby w sezonie turystycznym wydłużyć relację Pendolino poza Gdynię, do miejscowości nadmorskich w kierunku Słupska - ujawnił Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. W centrali PKP Intercity dowiedzieliśmy się, że linia nadmorska Pendolino jest rozważana w perspektywie uruchomienia sezonowych pociągów od Trójmiasta, przez Słupsk, do Koszalina.

wysłane przez lukien213

> W centrali PKP Intercity dowiedzieliśmy się, że linia > nadmorska Pendolino jest rozważana w perspektywie > uruchomienia sezonowych pociągów od Trójmiasta, przez > Słupsk, do Koszalina.

> PKP Intercity ma zamiar kupić 20 nowoczesnych zespołów > trakcyjnych typu Pendolino. Przewoźnik chce, aby te > pociągi obsługiwały połączenia dalekobieżne w barwach > TLK od 2015 roku. Pociągi mają w Polsce rozwijać > prędkość do 160 km/godz.

Dla mnie to jakaś paranoja i totalna porażka. Tyle kasy wydawać, żeby jeździć w najlepszym przypadku 160km/h i to odcinkami? Przecież na większości linii, gdzie oni to wpuszczą jako TLK ledwo 120 można wyciągnąć. A system zasilania? To wszystko wydoli? Żałosne... To lepiej było kupić lokomotywy z wagonami (coś rak RailJet). A jak już jest to Pendolino - a raczej prawdopodobnie będzie, bo u nas to nie wiadomo - to dać to na siatkę EIC, a te składy co tam jeżdżą obecnie przenieść na długie relacje TLK typu Szczecin - Kraków/Przemyśl, czy Gdynia - Zakopane/Wrocław itp.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
lukien213 napisał(a):

> Dla mnie to jakaś paranoja i totalna porażka. Tyle kasy > wydawać, żeby jeździć w najlepszym przypadku 160km/h i to > odcinkami? Przecież na większości linii, gdzie oni to > wpuszczą jako TLK ledwo 120 można wyciągnąć. A system > zasilania? To wszystko wydoli? Żałosne... To lepiej było > kupić lokomotywy z wagonami (coś rak RailJet). A jak już > jest to Pendolino - a raczej prawdopodobnie będzie, bo u nas > to nie wiadomo - to dać to na siatkę EIC, a te składy co > tam jeżdżą obecnie przenieść na długie relacje TLK typu > Szczecin - Kraków/Przemyśl, czy Gdynia - Zakopane/Wrocław > itp.

Pendolino będzie na EIC. Jak przeczytałem, że dojedzie z Gdyni do Koszalina to oplułem monitor. To jest jedna ze śmieszniejszych informacji ostatniego czasu. Co ciekawe, PIC kupuje też ezety do prowadzenia dziennych pociągów TLK. Mają jechać max 160km/h, więc to, że chcą wrzucić Pendolino na tę trasę jest po prostu jakimś mega żartem.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> Pendolino będzie na EIC.

To przeczytaj ostatni akapit artykułu. Choć nie wiadomo czy to jest pewne, ale przecież ostatnio podniósł się bunt że "Pendolino będzie tylko dla bogaczy" to Massel próbował coś wymyślić by tak nie było.
pioko17 napisał(a):

> zack1989 napisał(a):

> > Pendolino będzie na EIC. >  > To przeczytaj ostatni akapit artykułu. Choć nie wiadomo czy to > jest pewne, ale przecież ostatnio podniósł się bunt że > "Pendolino będzie tylko dla bogaczy".

Może to kontrowersyjny pogląd, ale ja się z tym zgadzam. Pociąg tego typu z dobrym czasem przejazdu między dużymi miastami (Poznań, Warszawa, Kraków, Katowice, Trójmiasto czy ewentualnie Wrocław) ma chyba największe szanse żeby na siebie zarobić. Jeśli utrzymałby się poziom cen z EIC +rabaty przy wczesnych zakupach i na mniej oblegane godziny, to ja wróżyłbym sukces lub przynajmniej brak kompromitacji. Takie połączenia działają jak magnes na klientów, którzy są, tylko właśnie trzeba ich zwabić. Swoją drogą oglądając ostatnio mecz ligi włoskiej widziałem reklamę "Frecciarossa" kursującego między Mediolanem i Rzymem bodajże w dość dużej częstotliwości. Coś takiego bym widział też u nas (marzenia :D).
pioko17 napisał(a):

> To przeczytaj ostatni akapit artykułu. Choć nie wiadomo czy to > jest pewne, ale przecież ostatnio podniósł się bunt że > "Pendolino będzie tylko dla bogaczy" to Massel próbował coś > wymyślić by tak nie było.

Przecież to logiczne, że ostatni akapit artykułu to bzdura. Gdzie na TLK zapłacisz za bilet najmniej 60zł? Poza tym, zdaje się, że wszystkie TLK są dofinansowywane a pendolino będzie usługą komercyjną. Do tego przecież po to modernizują E65, żeby te pociągi mogły tam jeździć 220-230km/h. Połączenie Koszalina z Gdańskiem takimi składami to pomyłka totalna. Przecież to będą typowo pociągi wyższej klasy z droższymi biletami niż EIC a wątpię żeby między Koszalinem a Gdańskiem był popyt na takie usługi dla takiej ilości osób, no chyba, że się mylę, zobaczymy z czasem.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> Poza tym, zdaje > się, że wszystkie TLK są dofinansowywane a pendolino będzie > usługą komercyjną.

Nie wszystkie. Przecież to, że spółka dostaje na część pociągów dofinansowanie, nie znaczy, że nie może sobie uruchamiać kolejnych pociągów na rentownych relacjach bez dofinansowania.