Forum

Modernizacja linii z Wrocławia do Poznania w toku

Linia kolejowa łącząca Wrocław z Poznaniem jest intensywnie modernizowana – informują PKP Polskie Linie Kolejowe. Kolejarze wymieniają i przebudowują wszystkie elementy infrastruktury potrzebnej do prowadzenia ruchu pociągów.
...a w międzyczasie ze Szczecina do Wrocławia pociągiem TLK 83204 "Uznam" będzie się jechać 7,5 godziny...! (trasa: Poznań - Ostrów Wlkp. - Krotoszyn - Wrocław). I to już od 13 kwietnia aż do 7 czerwca. Łączna podróż do Krakowa wyniesie aż 13,5 godziny.

-- Stettin, okolice MTiK (ZN)...

STMKŻ
Ferrix napisał(a):

> ...a w międzyczasie ze Szczecina do Wrocławia pociągiem > TLK 83204 "Uznam" będzie się jechać 7,5 godziny...! > (trasa: Poznań - Ostrów Wlkp. - Krotoszyn - Wrocław). I to > już od 13 kwietnia aż do 7 czerwca.

Ale po remoncie będzie o wiele szybciej ;) Lepsze to niż zupełne zawieszenie kursowania pociągów na tej trasie. W Poznaniu też można się przesiąść na KKA.

> Łączna podróż do > Krakowa wyniesie aż 13,5 godziny.

Zawsze możesz jechać przez Łódź, czas przejazdu jest lepszy.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> Ale po remoncie będzie o wiele szybciej ;) Lepsze to niż > zupełne zawieszenie kursowania pociągów na tej trasie. > W Poznaniu też można się przesiąść na KKA.

Po remoncie tak... Tylko u nas jakoś te remonty dróg żelaznych ciągną się jakoś w nieskończoność (vide: linia 9 Warszawa-Gdańsk). Niezrozumiałe jest dla mnie wytrasowanie tego pociągu (jak i późniejszego "Rozewia") jednocześnie przez Ostrów Wp. i Krotoszyn...

KKA? Znajdź mi proszę KKA z Poznania w kierunku Wrocławia skomunikowaną z "Uznamem" (1:30 w nocy w Poznania).

> Zawsze możesz jechać przez Łódź, czas przejazdu jest > lepszy.

Dzięki, z przesiadką w Kutnie ze "Szczecinianina" (na "Cegielskiego") jestem na tą samą godzinę...

-- Stettin, okolice MTiK (ZN)...

STMKŻ
Ferrix napisał(a):

> Po remoncie tak... Tylko u nas jakoś te remonty dróg żelaznych > ciągną się jakoś w nieskończoność (vide: linia 9 > Warszawa-Gdańsk).

Wydaje mi się, że powodem dla którego te remonty się tak ciągną jest stały ruch pociągów na tych trasach. Gdyby je zupełnie zamknąć na pewno trwałoby to o wiele szybciej. A tak jeden tor jest remontowany a potem drugi.

> Niezrozumiałe jest dla mnie wytrasowanie tego pociągu (jak i > późniejszego "Rozewia") jednocześnie przez Ostrów Wp. i > Krotoszyn...

A którą inną linią te pociągi miałyby jechać?

> KKA? Znajdź mi proszę KKA z Poznania w kierunku Wrocławia > skomunikowaną z "Uznamem" (1:30 w nocy w Poznania).

Hmm, no najwyraźniej już nie ma. Przed zmianą rozkładu był. Niestety obowiązywała w nim taryfa TLK (tylko bez miejscówek :P) a jakość autobusu powalająca nie była.   > Dzięki, z przesiadką w Kutnie ze "Szczecinianina" (na > "Cegielskiego") jestem na tą samą godzinę...

No jak zależy Ci na godzinie przyjazdu to raczej dużego wyboru nie masz; pociąg o którym wspominałem odjeżdża ze Szczecina przed 13 i jedzie mniej niż 10h.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> Wydaje mi się, że powodem dla którego te remonty się tak > ciągną jest stały ruch pociągów na tych trasach. Gdyby je > zupełnie zamknąć na pewno trwałoby to o wiele szybciej. A tak > jeden tor jest remontowany a potem drugi.

Gdzie indziej się da, tylko u nas zwykle remontuje się w ten sposób, że jeden pracuje, a siedmiu nadzoruje. Albo na pracę, którą można by wykonać w np. 2 godziny daje się 8 godzin.

> A którą inną linią te pociągi miałyby jechać?

Z Jarocina prosto na Krotoszyn, z pomięciem Ostrowa Wlkp. (linią 201)

> Hmm, no najwyraźniej już nie ma. Przed zmianą rozkładu był.

No to mi nie pisz, że mam przesiadkę na KKA, tylko najpierw sprawdź informacje.

> No jak zależy Ci na godzinie przyjazdu to raczej dużego wyboru > nie masz; pociąg o którym wspominałem odjeżdża ze Szczecina > przed 13 i jedzie mniej niż 10h.

Ja piszę o połączeniu nocnym, a Ty mi piszesz o popołudniowym - bez komentarza...

-- Stettin, okolice MTiK (ZN)...

STMKŻ
Ferrix napisał(a):

  > > Wydaje mi się, że powodem dla którego te remonty się tak > > ciągną jest stały ruch pociągów na tych trasach. Gdyby je > > zupełnie zamknąć na pewno trwałoby to o wiele szybciej. A tak > > jeden tor jest remontowany a potem drugi.

Nie można zamknąć całkowicie linii na czas remontu, bo wtedy zacznie się najazd mediów i wszystkich wspaniałych osobistości z rządu na kolej, że zamyka linie i odcina mieszkańców od połączeń. Przykład pierwszy z brzegu - jaka zrobiła się awantura jak PLK chciała zamknąć całkowicie na czas remontu linię Warszawa - Gdańsk? Przecież wtedy TVN wspólnie z Ministrem Dezorganizacji Transportu i Budownictwa panem Nowakiem (który jak zwykle nie wiedział o co chodzi i o czym ma mówić) rozpętali taką awanturę, że w końcu PLK uległa. Tu jest niestety Polska. W Anglii np. jak Network Rail (odpowiednik naszej PLKi) robiło remont linii Londyn - Edynburg, na odcinku York - Edynburg prace przeprowadzane były tylko w weekendy. Całkowicie wstrzymywano ruch pociągów bodajże w piątki od godz. 20, a linię ponownie otwierano w poniedziałki o 5 rano. Odcinek wyremontowano w zawrotnym tempie 3 miesięcy. Pokazywali nawet film z tego remontu na Discovery z tego co pamiętam.
marko napisał(a):

> Ferrix napisał(a):

>   > > > Wydaje mi się, że powodem dla którego te remonty się tak > > > (...)

To nie mój cytat ;)

STMKŻ