Forum

Rozkład na 2016 już dostępny

wysłane przez Ferrix 8

Na stronie http://rozklad.plk-sa.pl/Tablice można pobrać rozkład w formie tabel jak z dawnego "Orbisa". Wczoraj jeszcze była dostępna wersja plakatowa, dziś już została ukryta. Rozkład roczny będzie ważny od 13.12.2015 do 10.12.2016 (a tak właściwie do najbliższej korekty, prawdopodobnie w marcu).

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Z ciekawszych zmian (na podstawie ww. plakatu i tabel) jeśli chodzi o pociągi PKP IC w Szczecinie i okolicach: - 3 pociągi ekspresowe do Warszawy (w tym pierwszy o 4:10 i ostatni powrotny o 19:00) - nocny całoroczny do Białegostoku przez Gdańsk - bezpośredni pociąg przez Krzyż do Bydgoszczy i dalej w kier. Warszawy - 3 bezpośrednie pociągi do Łodzi (w tym 2 dalej do Krakowa) - 2 całoroczne pociągi ze Świnoujścia (w tym jeden poranny do Warszawy) - 2 bezpośrednie dzienne pociągi do Lublina (w tym 1 dalej do Przemyśla) - brak bezpośredniego pociągu przez Ostrów Wlkp. - brak bezpośredniego przez Warszawę do Białegostoku - sezonowy do Bydgoszczy przez Wałcz

Na razie z nie potwierdzają się wcześniejsze przecieki o: - całorocznym pociągu przez Zieloną Górę do Wrocławia - nocnym bezpośrednim do Lublina - bezpośrednim (choćby sezonowym) do Jeleniej Góry

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez ilm19

Ferrix napisał(a):

> - brak bezpośredniego pociągu przez Ostrów Wlkp.

E, no jak? Ja widzę TLK "Calypso" (oesu...) do Zakopca przez Ostrów.

Swoją drogą, ciekawe że "Błękitna Fala" w sezonie jest ICkiem, a poza sezonem EICkiem (jako "Łokietek"), co oznacza że w wakacje będzie taniej, a nadal komfortowo. Do tej pory wydłużenie do Świnoujścia wiązało się tylko ze zmianą nazwy, bez zmiany kategorii i - co ważniejsze - ceny.
ilm19 napisał(a):

> E, no jak? Ja widzę TLK "Calypso" (oesu...) do Zakopca przez > Ostrów.

Ale to tylko sezonowo, natomiast brak połączenia całorocznego.

> Swoją drogą, ciekawe że "Błękitna Fala" w sezonie jest > ICkiem, a poza sezonem EICkiem (jako "Łokietek"), co oznacza że > w wakacje będzie taniej, a nadal komfortowo. Do tej pory > wydłużenie do Świnoujścia wiązało się tylko ze zmianą > nazwy, bez zmiany kategorii i - co ważniejsze - ceny.

Już w te wakacje tak było, że w niedziele do Warszawy zamiast EIC "Bolesław Prus" jechał IC "Błękitna Fala".

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ
Ferrix napisał(a):

> - nocny całoroczny do Białegostoku przez Gdańsk

Był już taki kilka lat temu w sezonie letnim. Jestem ciekaw czy to połączenie wypali ponownie.

> - brak bezpośredniego przez Warszawę do Białegostoku

Pewnie ma to związek z modernizacją linii Warszawa - Białystok.

> - 3 bezpośrednie pociągi do Łodzi (w tym 2 dalej do Krakowa)

Czyżby obsługa Flirtami 3? Jeśli dobrze spojrzałem to będą to IC, więc wszystko by na to wskazywało.

> - sezonowy do Bydgoszczy przez Wałcz

A wiadomo coś więcej o obsłudze taborowej? Jeśli będą stonki to widzę to tak samo jak niegdyś Szczecinianina do Kołobrzegu. Szansa, że puszczą Gamę wydaje mi się mało prawdopodobna, a sprawnych SU45 to można policzyć na palcach jednej ręki.
333Wojtas333 napisał(a):

> A wiadomo coś więcej o obsłudze taborowej? Jeśli będą > stonki to widzę to tak samo jak niegdyś Szczecinianina do > Kołobrzegu. Szansa, że puszczą Gamę wydaje mi się mało > prawdopodobna, a sprawnych SU45 to można policzyć na palcach > jednej ręki.

Nie wykluczone że będzie to właśnie Gama, która(e) ma(ją) stacjonować w Krzyżu do obsługi odcinka Gorzów - Piła. Jest też jakaś szansa na zmodernizowaną stonkę (SU42-1XXX). SU45 należą do Przewozów Regionalnych, więc o planowej obsłudze zapomnij, ale jeżeli wypali plan PESY, to jest szansa na "fiata" właśnie na tej trasie :)

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Nie wykluczone że będzie to właśnie Gama, która(e) ma(ją) > stacjonować w Krzyżu do obsługi odcinka Gorzów - Piła.

Tylko pytanie czy liczba tych lokomotyw w Krzyżu wystarczy do obsługi tego połączenia? Z 10 tego typu lokomotyw na cały kraj to jednak za mało. Jak sam wspomniałeś - obsługa ma być na odcinku Gorzów - Piła, więc pewnie tam będzie priorytetem.

> Jest też jakaś szansa na zmodernizowaną stonkę (SU42-1XXX).

Pytanie ode mnie, czy modernizacja wpłynęła także na podwyższenie prędkości?

> SU45 należą do Przewozów Regionalnych, więc o planowej obsłudze > zapomnij, ale jeżeli wypali plan PESY, to jest szansa na "fiata" > właśnie na tej trasie :)

Jednak SU45 często są w obsłudze "Gorzowiaka", czyli zakładam, że PR-y jednak użyczają tych lokomotyw do obsługi TLK. A po za tym czyżby szykowała się jakaś modernizacja SU45?
333Wojtas333 napisał(a):

> Tylko pytanie czy liczba tych lokomotyw w Krzyżu wystarczy do > obsługi tego połączenia? Z 10 tego typu lokomotyw na cały kraj to > jednak za mało.

Kwestia obsługi pociągów i lokalizacji maszyn IC. Aczkolwiek szkoda Gamy na takie połączenie, szczególnie że z rozkładu wychodzi prawie całodzienny postój w Szczecinie ("Flisak" miałby jeździć ze spalinką z Piły aż do Szczecina).

> Pytanie ode mnie, czy modernizacja wpłynęła także na > podwyższenie prędkości?

Nie, dalej max = 90 km/h. > > Jednak SU45 często są w obsłudze "Gorzowiaka", czyli zakładam, > że PR-y jednak użyczają tych lokomotyw do obsługi TLK.

IC zleciła obsługę trakcyjną tego pociągu PR-om, ponieważ nie mają w tej okolicy własnej lokomotywy spalinowej. Dopiero przyjście Gam i ewentualnie zmodernizowanych "stonek" zakończy obsługę pociągów IC z/do Gorzowa przez loki PR-ów.

> A po za > tym czyżby szykowała się jakaś modernizacja SU45?

Nie wykluczona naprawa główna przez PESĘ, ale na razie za wcześnie na szczegóły. Nie wykluczone też, że nic z tego nie wyjdzie.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
333Wojtas333 napisał(a):

> > - brak bezpośredniego przez Warszawę do Białegostoku >  > Pewnie ma to związek z modernizacją linii Warszawa - > Białystok.

Modernizacja ma się zakończyć przed grudniem, inne pociągi na tej trasie są już przewidziane w rozkładzie.

> > - 3 bezpośrednie pociągi do Łodzi (w tym 2 dalej do > Krakowa) >  > Czyżby obsługa Flirtami 3? Jeśli dobrze spojrzałem to będą > to IC, więc wszystko by na to wskazywało.

Raczej tak, były one kupione z dedykacją pod to połączenie.

Ogólnie mówiąc - rozkład niemalże niepodobny do obecnego.

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ
Ferrix napisał(a):

> Raczej tak, były one kupione z dedykacją pod to połączenie.

Żeby było ciekawiej niektóre IC nie będą się zatrzymywały we Wronkach i Dobiegniewie.
333Wojtas333 napisał(a):

> Żeby było ciekawiej niektóre IC nie będą się zatrzymywały we > Wronkach i Dobiegniewie.

Już tak bywało, że TLKi przez Dobiegniew bez zatrzymania. Od marcowej korekty znów się zatrzymywały (pewnie jakieś protesty). Teraz wróżę to samo :)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
Cezar007 napisał(a):

> 333Wojtas333 napisał(a):

> > Żeby było ciekawiej niektóre IC nie będą się zatrzymywały we > > Wronkach i Dobiegniewie. >  > Już tak bywało, że TLKi przez Dobiegniew bez zatrzymania. Od > marcowej korekty znów się zatrzymywały (pewnie jakieś protesty). > Teraz wróżę to samo :)

Wtedy wyszło, że składy IC są dłuższe niż perony na tych stacjach. Potem z tego zrezygnowali :)

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Wtedy wyszło, że składy IC są dłuższe niż perony na tych > stacjach. Potem z tego zrezygnowali :)

Rzeczywiście, dzięki za odświeżenie pamięci :) Mimo wszystko nie odbierałbym wspomnianym wyżej miastom tych pociągów, wszak pociągi wiele na tym nie zyskają, a paru pasażerów stracą. Chyba, że jakieś nocne cudo. Dobiegniew swoją drogą, ale Wronki to nie takie małe miasto :) A koronnym argumentem niech będzie to, iż tam dworce całkiem ładne :P

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)

wysłane przez Ferrix 8

Rozkład 2015/16 wszedł w życie, więc zdecydowałem się na małe porównanie danych na plakatach sprzed paru tygodni z tym, co jest obecnie oraz z tym co było w rozkładzie już minionym.

Ferrix napisał(a):

> - 3 pociągi ekspresowe do Warszawy (w tym pierwszy o 4:10 > i ostatni powrotny o 19:00) Jest i czwarty... EIC "Mewa" (pierwotnie był jako IC), w tym 2 codzienne ("Chrobry" i "Mewa")... Ciekawe jak długo ;)

> - nocny całoroczny do Białegostoku przez Gdańsk Okazał się być sezonowym - w okresie świąteczno-noworocznym. Pewnie będzie także w wakacje

> - 3 bezpośrednie pociągi do Łodzi (w tym 2 dalej do Krakowa) Na razie 2 obsługiwane Flirtami. "Barbakana" póki co nie ma. Gdzieś było, że ma być od marca. PS > Jeden dzienny do Krakowa to trochę mało (w porównaniu do czterech w minionym rozkładzie i ośmioma pociągami do Warszawy)

> - 2 całoroczne pociągi ze Świnoujścia (w tym jeden poranny > do Warszawy) "Mewa" podobnie jak nocny do Białegostoku także tylko sezonowo.

Niestety potwierdzone: > - brak bezpośredniego pociągu przez Ostrów Wlkp. > - brak bezpośredniego przez Warszawę do Białegostoku

Jeśli chodzi o kierunek Wrocław to obecny rozkład uważam za lepszy (takt w dzień co ok. 4 godziny). Lepszy także jest dojazd do Katowic, jednak kosztem połączeń z Częstochową i Krakowem oraz wspomnianego wyżej Ostrowa Wlkp.

Do Przemyśla czas jazdy przez Wrocław i Kraków był dłuższy (14:10) z tym przez Warszawę i Lublin (13:45) obecnie. Jednak gdyby zostawić go na poprzedniej trasie to do Przemyśla dojechałoby się w 12 godzin (połączenie z dwiema przesiadkami: Gombrowicz-Osterwa-Mehoffer).

Jeśli chodzi o nazwy pociągów to zniknęły: "Światowid" - do Przemyśla przez Wrocław, Kraków, choć ma wrócić jako sezonowy do Wrocławia przez Zieloną Górę "Barbakan" - przez Wrocław do Krakowa, choć ma być jako pociąg IC (Flirt) przez Łódź do Krakowa "Podlasiak" - do Warszawy, przed wprowadzeniem ZKA kursował do Białegostoku "Kossak" - przez Wrocław do Krakowa "Wiking" - przez Ostrów Wlkp. do Katowic "Szkuner" - do Wrocławia, obecnie Kołobrzeg-Wrocław-Kraków "Bolesław Prus" - EIC do Warszawy, obecnie zmieniony na "Łokietek" (po co?) "Pogoria" - do Bielska-Białej przez Gdańsk, obecnie skrócony do Gdańska jako "Albatros" "Orkan" - do Poznania "Bryza" i "Przemyślanin" - nocny do Przemyśla, obecnie "Orion" "Szczecinianin" i "Uznam" - nocny do Warszawy i Krakowa, obecnie "Centaurus" "Podhalanin" - sezonowy do Zakopanego, obecnie "Calipso"

W zamian mamy: "Sedina" - nowy EIC do Warszawy "Koziołki" - przez Wrocław do Katowic (pierwotnie nazwany "Cegielski") "Noteć" - przez Bydgoszcz do Warszawy "Gombrowicz" - przez Skierniewice, Warszawę i Lublin do Przemyśla "Barnim" - przez Wrocław do Katowic (kiedyś pod tą nazwą kursował pociąg do Torunia) "Czechowicz" - do Warszawy (w godzinach "Gałczyńskiego" przesuniętego o +3 godziny) "Świętopełk" - przez Wrocław do Katowic "Broniewski" - do Łodzi (Flirt) PS> Oddajcie "Włókniarza" ;) "Czcibór" - do Wrocławia (dawniej przez Zieloną Górę, obecnie przez Leszno) "Polaris" - sezonowy nocny przez Gdańsk do Białegostoku o "Orionie", "Centaurusie" i "Calipso" wspomniałem wyżej (rozwalają mnie te nazwy).

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Ferrix napisał(a):

> Jest i czwarty... EIC "Mewa" (pierwotnie był jako IC), w tym > 2 codzienne ("Chrobry" i "Mewa")... Ciekawe jak długo ;)

Chciałem zauważyć, że po południu jest dziura w normalnych połączeniach z Poznania do Szczecina - przez kilka godzin jadą same ekspresy.

> > - nocny całoroczny do Białegostoku przez Gdańsk > Okazał się być sezonowym - w okresie > świąteczno-noworocznym. Pewnie będzie także w wakacje

"a miało być tak pięknie"

> PS > Jeden dzienny do Krakowa to trochę mało (w porównaniu > do czterech w minionym rozkładzie i ośmioma pociągami do > Warszawy)

Dla mnie jakimś kosmicznym nieporozumieniem jest to, że przez cały ubiegły rozkład ze Szczecina do Krakowa jechały aż trzy pociągi przez Wrocław i Częstochowę... a w tym roku nie ma kompletnie nic.

Proponującym przesiadki odpowiadam już teraz - dziękuję, postoję. Przesiadki czasem są konieczne, ale zasadniczo to wróg pasażera. Jeśli nadal ktoś zechce napisać, że wymyślam, to moje pytanie (retoryczne) brzmi: po co rok temu była hucpa, że tyle pociągów choćby do tego Krakowa, że rano co dwie godziny, że wygodny tabor... skoro po roku to zabrano? Te pociągi nie jeździły puste.

> Jeśli chodzi o nazwy pociągów to (...)

W kwestii nazw napisano już wiele niemiłych słów - np. coroczne żonglowanie nazwami tak, że pasażer nie może się do niczego przyzwyczaić. Kompletnie nie rozumiem, po jakiego wała zrezygnowano z nazw używanych nawet przez kilka ostatnich lat. Światowid jeździł kiedyś, teraz pojeździł rok i papa. Do Bolesława Prusa ludzie już się przyzwyczaili, a teraz jest jakiś Łokietek. Szkuner to chyba co roku jedzie inną trasą. Czemu Barnimem nie jest pociąg do Warszawy przez Toruń, tylko pociąg do Katowic? Świętopełk - no litości... W dalszej części województwa zamieniono też Słowińca, od lat kursującym z północy województwa do Poznania, ze Słupią, która przez tyle lat była ekspresem do Warszawy przez Trójmiasto. Była Krakowianka, potem Zefir, teraz znowu coś zmieniono.

Na nazwy pociągów nocnych opuszczę zasłonę milczenia. Dla wielu ludzi może wydawać się to fajne rozwiązanie, ale... moim zdaniem nie w Polsce, gdzie język jest czytany tak jak pisany. Nawet nie chcę wiedzieć, jak gdzieniegdzie będą zapowiadać jakieś Calipso czy Centaurus. Co komu przeszkadzały utarte od lat nazwy? Przemyślanin, Ustronie, Rozewie, Skrzyczne... Bez sensu.

PS. Sedina. Miły akcent.

-- homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Ferrix napisał(a):

PS> Oddajcie "Włókniarza"

Popieram z całą stanowczością! Pociąg wiele lat jeździł w naszym regionie pod tą nazwą i tak powinno pozostać! Zabrano też nazwę Podhalanin, która dawno utarła się jako sezonowiec do Zakopanego. O reszcie nazw się nie będę wypowiadać, bo i tu, i w innych miejscach padło wiele negatywnych zdań. Skoro ja, osoba która interesuje się koleją, sam mam problem z zapamiętaniem nazw pociągów (co i gdzie pod daną nazwą śmiga), to co ma powiedzieć zwykły, szary pasażer, bombardowany co rok nowymi nazwami...

-- Abstrahując od altruistycznych sofizmatów metafizycznemu pietyzmu, konkluduję iż postulat Twój jest w swej mierze niezwykle sugestywny, a mówiąc prościej Twoja propandygnacyjna deglomeracyjna załamuje się w punkcie adekwatnej symbiozy.

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)