Dla zainteresowanych pozostawiam notkę odnośnie stanu w jakim jest odcinek Pełczyce - Barlinek. Cała wycieczka została przebyta na rowerze, zaczynając od Dolic, dalej przez Pełczyce do Barlinka, i z powrotem. Wjeżdżając na drogę wojewódzką numer 151, po przejechaniu około 1,5 kilometra wyłania się po lewej stronie nasyp z zarośniętym, aczkolwiek widocznym torowiskiem. Jadąc dalej do Pełczyc, i dalej ulicą Stargardzką przejeżdża się przez zaasfaltowany przejazd kolejowy. Po przejechaniu przez miejscowość i udawanie się dalej drogą wojewódzką numer 151 w kierunku Gorzowa Wielkopolskiego dojeżdża się do ulicy Dworcowej, i po przejechaniu około 100 metrów wyłania się obraz zarośniętego torowiska i dwóch ramp towarowych. Po ogólnych oględzinach terenu dawnej stacji doliczyłem się czterech torów stacyjnych, jednak nie wiem czy udając się dalej wzdłuż torowiska w kierunku Barlinka są jakieś rozjazdy przy rampach ponieważ jest tam bardzo gęsto od zarośli, które w większości stanowią pokrzywy i rośliny kolczaste, przez które mógłbym się mocno poranić. Jadąc dalej docieram do kolejnego przejazdu kolejowego, gdzie doliczyłem się już trzech torów. Wyjeżdżając już z Pełczyc, wzdłuż drogi biegnie dobrze zachowany i widoczny tor, który przerywa się na skrzyżowaniu z drogą w miejscowości Łyskowo, i dalej biegnie zarośniętym nasypem w kierunku Barlinka. Mijając miejscowość Wierzchno wjeżdżam na teren Barlinecko-Gorzowskiego Parku Krajobrazowego, gdzie po przejechaniu około 1 kilometra dociera się do wiaduktu znajdującego się nad torowiskiem, które jest w małym stopniu zarośnięte, i wydaję się, że za chwilę przejedzie tędy pociąg. Za wiaduktem torowisko zatacza łuk i ponownie biegnie wzdłuż drogi, a tuż przed tablicą z nazwą miejscowości urywa się na zlikwidowanym przejeździe kolejowym omijając teren przydrożnego zbiornika wodnego. Dalej, aż do stacji stan torowiska nie jest mi znany, jednak sądzę, iż istnieje ono w całości lub w większym stopniu w zaroślach. Docierając do stacji od razu uwagę zwraca budynek dworca, w którym obecnie jest warsztat samochodowy. Stan budynku jest w stanie ogólnym dobrym. Rzecz jasna wszystkie okna oraz wejścia od strony peronów zostały zamurowane, jednak namalowana nazwa stacji nadal jest, co widać na załączonych zdjęciach. Stacja posiada dwa perony, z których każdy ma jedną krawędź, torowisko jest nienaruszone, jednak mocno zarośnięte począwszy od wjazdu z kierunku Pełczyc, aż do wiaduktu nad ulicą Ogrodową. Patrząc w kierunku Pełczyc, po lewej stronie widać tor biegnący na teren obecnego skupu złomu oraz siedziby firmy transportowej. Istniejący jeszcze budynek magazynu wskazuje na to, że był to teren bocznicy. Jadąc przez miasto, śledząc dalszy stan torowiska docieram do kolejnego wiaduktu nad ulicą Tunelową, dalej nad torowiskiem przebiega kładka dla pieszych, a docierając do ulicy 31 stycznia, gdzie przebiega również droga wojewódzka numer 156 tor urywa się prostopadle do jezdni, a tuż za nią zaczyna się od nowa idąc w kierunku Dzikowa Myśliborskiego, i Głazowa.

-- Kolejowy licznik kilometrów 2013 : 6626km
www.zkmk.org