region szczeciński artykuł

Więcej pociągów w regionie

Mariusz Rabenda, Gazeta Wyborcza,

dodane przez Phobos; zmodyfikowane

Nowy bezpośredni pociąg do Przemyśla, dodatkowe połączenie do Wrocławia, zwykły, więc tańszy pociąg do Gdańska i pospieszny do Warszawy przez Bydgoszcz - to główne zmiany w rozkładzie jazdy PKP ze Szczecina Głównego.
W sumie w rozkładzie, który zacznie obowiązywać od najbliższej niedzieli, przybywa 13 pociągów. Niektóre dotychczas istniejące połączenia będą mieć wydłużone trasy. W sumie spółka PKP Przewozy Regionalne w Szczecinie przewiduje aż 25-proc. wzrost przewozów w przyszłym roku. To ewenement w skali kraju.

- W kraju liczba przewozów spada średnio o 9 proc., a u nas rośnie o jedną czwartą - cieszy się Andrzej Chańko, dyrektor szczecińskiego oddziału PKP PR. - W większości regionów dokonują cięć w rozkładzie, my dokładamy połączenia.

Dodatkowe pociągi to efekt dwóch czynników: większego dofinansowania przewozów przez Urząd Marszałkowski i zwiększonej efektywności połączeń obsługiwanych przez autobusy szynowe.

Najważniejsze zmiany w rozkładzie:

  • Nowy pociąg pospieszny "Galicja" relacji Szczecin - Przemyśl, przez Poznań i Wrocław;
  • Dodatkowy pociąg do Wrocławia w piątki o godz. 16.27;
  • Nowy, codzienny, pociąg pospieszny relacji Szczecin - Warszawa, przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń (wyjazd ze Szczecina o godz. 14.15). Nie objęty rezerwacją miejsc;
  • Pociąg "Albatros" ze Szczecina do Gdańska (obecnie jeździ do Gdyni) - dotychczas pospieszny, zatrzyma się dodatkowo na stacjach w Szczecinie - Zdrojach i Rąbinie. Przez to zmienia kategorię - będzie miał status pociągu osobowego. Czas przejazdu wydłuży się o pół godziny, ale za to cena biletu normalnego spadnie z 45 zł do 27,50 zł;
  • Reaktywowane ma być połączenie bezpośrednie do Zielonej Góry;
  • Pociąg międzynarodowy, jeżdżący dotychczas do Pasewalku i Hagenow, wydłuża trasę do Lubeki.

    Ponadto znacznie przybywa połączeń do najbliższych miejscowości: do Goleniowa z 25 do 36, Stargardu z 35 do 45, Gryfina z 25 do 37.

    - Zaczynamy na tych połączeniach wprowadzać cykliczność, tak by pasażerowie orientowali się, kiedy odjeżdża pociąg, w sposób podobny do rozkładów tramwajów - mówi Chańko.

    Już od niedzieli pociągi do Stargardu będą odjeżdżać zawsze 35 min po pełnej godzinie, do Gryfina 20 min po pełnej, a z Gryfina do Szczecina trzy minuty po pełnej.

    źródło: Gazeta Wyborcza

  • 4 komentarze