Informacje
PKP chce zainwestować w zachodniopomorskie dworce
Andrzej Kulej, Gazeta Wyborcza,
dodane przez MQ
Na początek - lifting szpetnego budynku stacji Szczecin Główny przed regatami. Ale są też śmiałe plany budowy nowego dworca w Szczecinie i modernizacji stacji Szczecin Dąbie i Stargard Szczeciński.
Nowy szczeciński dworzec ma powstać nad torami. - Ta inwestycja jest dla PKP drugą, po Katowicach, najważniejszą w kraju - mówi Piotr Zatorski, dyrektor PKP Dworce Kolejowe. - Rozmowy ze Szczecinem przebiegają wzorcowo.Najważniejszym zadaniem jest wpisanie wytycznych projektu nowego dworca do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Zapisy Studium kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta, które ma być niebawem uchwalone, nie są sprzeczne z zamierzeniami PKP - zapewnia Piotr Landowski z biura prasowego prezydenta miasta.
Zanim powstanie nowy, PKP planuje za milion zł wyremontować stary szczeciński dworzec. Do końca lutego ma być rozstrzygnięty przetarg.
- Remont skończy się do końca czerwca- wyjaśnia Ryszard Pluciński, z-ca dyrektora PKP Dworce Kolejowe. - Nie chcemy się wstydzić za wygląd dworca w czasie regat [w sierpniu - przyp. red.]. Żeby zdążyć, ograniczymy się do niezbędnych prac.
Wyremontowana ma być elewacja frontowa (okna zostaną stare). Wymienione będą m.in. sufity i oświetlenie, a całość będzie pomalowana. W wysokim holu ma powstać punkt obsługi pasażerów Intercity. Sprzed dworca znikną szpetne budki z fast foodami.
Zmienić się ma również dworzec w Dąbiu. - Chcemy podpisać z miastem umowę ramową również na teren tego dworca - mówi Zatorski. - W związku z planowanymi inwestycjami w tym rejonie [na terenie lotniska i nad brzegiem jeziorem Dąbie - przyp. red.] chcemy zaktywizować ten obszar.
PKP chce też zainwestować w Stargardzie Szczecińskim.
- Mamy tam 10 ha terenu wokół dworca - wyjaśnia Ryszard Pluciński, dyrektor poznańskiego oddziału spółki PKP Dworce Kolejowe.
Na początek PKP zwolni pod działalność komercją budynki, w których działają obecnie kolejowe spółki. - W dalszej kolejności chcemy zbudować parking po przeciwnej stronie torów i przedłużyć do niego tunel pod peronami - zapowiada Pluciński.
Zmianami w rejonie dworca jest zainteresowany stargardzki magistrat.
- Na pewno będziemy chcieli na tym terenie ulokować węzeł komunikacji miejskiej. Już pracujemy nad ramową umową - mówi Krzysztof Fidosz, naczelnik Wydziału Geodezji, Nieruchomości i Mieszkalnictwa magistratu w Stargardzie.
źródło: Gazeta Wyborcza