Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju artykuł

Wrocław: Zaczął się remont estakady kolejowej

Marzena Żuchowicz, Gazeta Wyborcza,

dodane przez djdark ; zmodyfikowane

Rozpoczął się kompleksowy remont wrocławskiej estakady kolejowej - od ul. Stawowej do Grabiszyńskiej. Po jego zakończeniu wiadukty w centrum miasta odzyskają przedwojenny blask, a pociągi na tym odcinku będą jeździły szybciej i ciszej. Przy okazji miasto wyremontuje przestrzeń pod nasypem.
Remont estakady wrocławskiej związany jest z remontem nawierzchni kolejowej na trasie Rudna Gwizdanów -Wrocław Główny.

PKP chce przy okazji poprawić stan nieremontowanego od czasów wojny odcinka od ul. Stawowej do Grabiszyńskiej. - Planujemy kompleksową naprawę izolacji, odwodnienie i odnowienie elewacji estakady i konstrukcji stalowych, które są w bardzo złym stanie - wyjaśnia Jerzy Dul, dyrektor Oddziału Regionalnego PKP PLK SA we Wrocławiu.

Remont, który rozpoczął się kilka dni temu, potrwa rok. - Po jego zakończeniu odetchną mieszkańcy pobliskich domów, bo nowe, bezstykowe szyny i drewniane podkładki pod nimi będą tłumiły hałas - mówi Mariusz Czarny, kierownik kontraktu. - A pociągi jadące w kierunku Poznania, Legnicy, Jeleniej Góry, Zielonej Góry i Oleśnicy nie będą już zwalniać do 20km/h. Prędkość na tym odcinku będzie wynosić 60 km/h.

Sześciusetmetrowa estakada, na którą składa się sześć wiaduktów i 67 sklepień ceglanych, jest z historycznego i architektonicznego punktu widzenia jedną z najcenniejszych i najbardziej znanych w Polsce. W planach jest więc również poprawa jej estetyki, w tym odtworzenie historycznego wyglądu wiaduktu nad ulicą Powstańców. Adam Grehl, wiceprezydent Wrocławia: - To brama wjazdowa do centrum miasta i element łączący starą i nową część Wrocławia. Dlatego jestem wdzięczny PKP we współpracy z konserwatorem zabytków planuje też odtworzyć jego historyczny kształt.

Działania PKP związane z poprawianiem wyglądu wrocławskiej estakady są skoordynowane z działaniami miasta, które - również do końca września 2009 roku - ma wyremontować przestrzeń pod nasypem. - Będą nowe chodniki i jeszcze więcej lokali użytkowych przy ul. Bogusławskiego, która już teraz cieszy się dużym powodzeniem u wrocławian.

W czasie trwania remontu pociągi mają kursować normalnie, bo zamknięty będzie tylko jeden z trzech torów.

źródło: Gazeta Wyborcza

możliwość komentowania została wyłączona