Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Kolejowe modernizacje

ek, Kurier Szczeciński,

dodane przez volvob10ma

Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Szczecinie systematycznie poprawia stan infrastruktury. W tym roku zmodernizowany został odcinek linii Świdwin - Łobez, a 14 bm. ruszą prace na odcinku Łobez - Runowo Pomorskie.
Modernizacja odcinka linii Świdwin - Łobez trwała od kwietnia do czerwca 2009 r. Na długości 10,9 km została wykonana kompleksowa wymiana nawierzchni wraz ze wzmocnieniem skarp, odnowiono rowy odwadniające, zmodernizowano rozjazdy w Worowie, a na pięciu przejazdach wymieniono sygnalizatory drogowe (na diodowe, bardziej widoczne dla kierowców). Koszt tych prac wyniósł ok. 25,6 mln zł.

W najbliższy poniedziałek (14 bm.) ruszą roboty na odcinku Łobez - Runowo Pomorskie. Zgodnie z podpisaną 2 lipca umową, firma Schweerbau GmbH na długości 12,8 km wykona kompleksową wymianę nawierzchni, wzmocni skarpy, odnowi rowy odwadniające oraz zmodernizuje rozjazdy i przejazdy kolejowe. Roboty – według planu – mają potrwać do 30 listopada br. Ich koszt szacuje się na ok. 22,5 mln zł.

Zakres wykonywanych robót wymusza całkowite wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku Łobez - Runowo Pomorskie od 14 września do 7 listopada. Za pociągi lokalne zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa między Łobzem a Runowem, natomiast dla pociągów dalekobieżnych – między Świdwinem a Runowem. Stanowi to utrudnienie dla podróżnych, ale przy prowadzeniu modernizacji na linii jednotorowej nie da się tego uniknąć.

Dodajmy, że w ciągu ostatniego miesiąca na nowych torach pracował skład szwajcarskiej firmy SPENO. To zespół urządzeń szlifujących szyny. Szlifowanie likwiduje drobne nierówności, będące przyczyną hałasu i wibracji, przenoszących się na wagony. Uzyskuje się dzięki temu większy komfort jazdy i zapobiega szybszemu zużywaniu się nawierzchni kolejowej oraz zestawów taboru.

W sierpniu szlifowano szyny między Szczecinem-Dąbie a Świnoujściem oraz między Szczecinem-Gumieńce a granicą państwa. We wrześniu pociąg SPENO pracuje między Białogardem a Łobzem.

Wszystkie te działania zmierzają do poprawy komfortu podróżowania i bezpieczeństwa, zwiększenia rozkładowej prędkości do 120 km/h, a także zmniejszenia kosztów utrzymania infrastruktury kolejowej.

źródło: Kurier Szczeciński

brak komentarzy