Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju artykuł

Kraj: PKP Cargo rezygnuje z modernizacji lokomotyw ET22 na rzecz EU07

wś, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", PKP Cargo zrezygnowało z modernizacji lokomotyw ET22 do standardu 201Em. Ostatnim zmodernizowanym ET22 będzie "byk" o numerze 2047. W zamian za zawieszenie kontraktu na modernizację lokomotyw ET22 PKP Cargo podpisało z ZNLE Gliwice umowę na naprawę główną połączoną z modernizacją 24 sztuk lokomotyw EU07.
- Modernizacja lokomotyw ET22 (w wersji 201Em) co do zakresu i ilości była przygotowywana w innych i bardziej stabilnych warunkach rynku przewozowego - wyjaśnia Piotr Apanowicz, rzecznik prasowy PKP Cargo. - Ogólnoświatowy kryzys gospodarczy i pojawienie się na polskich torach konkurencji spowodowało konieczność określenia nowej strategii, optymalizacji kosztów w tym również weryfikację zakresu modernizacji lokomotyw szczególnie w sytuacji kiedy pojawiły się ich nadwyżki - dodaje.

PKP Cargo postanowiło przekiwerować środki przeznaczone na modernizację lokomotyw ET22 na modernizację tańszych w utrzymaniu lokomotyw EU07. - Pierwsze przesłanki do bardziej intensywnego wykorzystania lok. EU07, "kosztem" ET22 zaistniały w okresie gdy koszty dostępu do infrastruktury PLK okazały się znacząco nizsze w przypadku EU07 - w tym momencie w PKP Cargo podjęto decyzję o ograniczeniu zakresu modernizacji lok. ET22 (powstała wersja 201Ek). Dalsze działania optymalizacyjne w zakresie wykorzystania parku lokomotyw przy uwzględnieniu niższych o 30% kosztów utrzymania lok. EU07 w porównaniu do ET22 oraz struktura realizowanych przewozów w naturalny sposób spowodowały przekierowanie części środków inwestycyjnych na lokomotywy EU07 - mówi Piotr Apanowicz.

Łącznie zmodernizaowane zostanie 24 sztuki lokomotyw EU07. - Dostosowując się do dynamicznie zmieniającej się sytuacji zmodyfikowano plany modernizacyjne i postanowiono po wykonaniu modernizacji 27szt. lok.ET22 w wersji 201Em i aktualnie wykonywanych 20szt. w wersji 201Ek zawiesić modernizację tych lokomotyw a wygospodarowane środki przeznaczyć na modernizację obecnie bardziej w eksploatacji pożądanych lok. EU07 - wstępnie 24szt. (aktualnie jesteśmy w trakcie finalizowania umowy z ZNLE Gliwice). Koszty jednostkowe modernizacji lok. EU07 z uwagi na mniejszy zakres i typ lokomotywy będą zdecydowanie niższe - zaznacza rzecznik PKP Cargo. Przekładnia trakcyjna lokomotywy nie ulegnie zmianie (tak czyniono w przypadku modernizacji tego typu lok. do ruchu pasażerskiego).

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy