region szczeciński artykuł

Od czerwca więcej pociągów ze Słupska do Szczecinka

jm, Rynek Kolejowy,

dodane przez volvob10ma; zmodyfikowane

Na odcinku Szczecinek - Słupsk kursują w ciągu doby trzy pary pociągów pasażerskich i jedna para pociągów towarowych. Pomorski Urząd Marszałkowski wnioskował o zwiększenie ilości kursujących pociągów pasażerskich, ale obecna przepustowość linii na to nie pozwala. Już w czerwcu ma się jednak zakończyć odbudowa urządzeń łączności, co pozwoli podwoić przepustowość. Pomorski Urząd Marszałkowski zapowiedział dodatkowe kursy do Szczecinka.
Linia nr 405 Piła - Ustka jest linią jednotorową, zelektryfikowaną tylko na odcinku Piła Gł. - Szczecinek i Słupsk - Ustka. Na odcinku Szczecinek - Słupsk funkcjonował system radiołączności kolejowej Zugleitfunk firmy Kapsch. Obecnie system ten wyłączono z eksploatacji, a prowadzenie ruchu kolejowego oparte jest na telefonicznym zapowiadaniu pociągów, w którym biorą udział posterunki ruchu w Szczecinku. Miastku i Słupsku. Spowodowało to ograniczenie przepustowości odcinka. Oprócz wymienionych pociągów, po tym fragmencie linii kursuje jeszcze jedna para pociągów pasażerskich na odcinku Miastko - Słupsk i jedna para pociągów towarowych na odcinku Szczecinek - Miastko. Pomorski Urząd Marszałkowski wnioskował w PKP PLK o zwiększenie przepustowości tej linii kolejowej.

Dla zwiększenia przepustowości linii kolejowej nr 405 Piła - Ustka zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjął 14 lutego 2011 roku uchwałę o zawarciu umów na:

- budowę przez TK Telekom Spółka z o.o. 6 sztuk włókien światłowodowych w ramach planowanej modernizacji linii napowietrznej relacji Szczecinek - Słupsk.
- zakup i uruchomienie systemu łączności przewodowej SLK produkcji KZL Bydgoszcz z systemem transmisyjnym dla linii Szczecinek - Słupsk,
- zakup wraz z uruchomieniem systemu zdalnego sterowania radiołącznością.

Zakup i uruchomienie systemu łączności przewodowej SLK produkcji KZL Bydgoszcz oraz systemu zdalnego sterowania radiołącznością dla linii Szczecinek - Słupsk pozwoli na przywrócenie łączności, co jest niezbędne dla bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego i ponowne otwarcie mijanek Biały Bór. Kawcze. Kępice i Korzybie - poinformowało nas PKP PLK. W wyniku modernizacji przeprowadzonej kosztem 4 200 000 złotych netto przepustowość linii wzrośnie dwukrotnie, co, jak zaznaczają w PLK, w pełni zaspokoi potrzeby zgłaszane przez przewoźników. Inwestycja finansowana jest ze środków własnych zarządcy infrastruktury.

Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Eugeniusz Manikowski, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, dodatkowe pociągi zostaną uruchomione od razu po zakończeniu prac. Na pewno będzie to dodatkowa para pociągów relacji Szczecinek - Słupsk, zastąpiona w sierpniu ubiegłego roku jadącym trzy godziny autobusem. - Będziemy starali się też wzbogacić ofertę na odcinku Słupsk - Miastko - obiecuje Eugeniusz Manikowski.

źródło: Rynek Kolejowy

1 komentarz