w skrócie kolej

Trzebiatów też nie próżnuje, praca wre...

margor,

dodane przez margor; zmodyfikowane

Kilkadziesiąt sztuk różnego taboru kolejowego ustawiono na stacji w Trzebiatowie.
Wagony można podzielić na dwie grupy:

- dwa rzędy węglarek załadowane głazami grubo ciosanymi z kamieniołomów: jeden przy rampie bocznej na wprost dworca, drugi na torze używanym w latach 80. XX wieku do załadunku autokuszetek do Katowic; bocznica ta jest zakończona rampą czołową i od kilku ładnych lat nie była używana (ostatni taki transport miał miejsce jesienią 2009 roku, kiedy to Gmina Rewal umacniała brzeg morski w Trzęsaczu);

- maszyny torowe (dźwig EDK 300/5, zgarniarka tłucznia, podbijarka), drezyna, "lubanie" - warsztaty i mieszkalne, platformy z podkładami i sprężynami do mocowania szyn do podkładów, wagony samowyładowcze z kruszywem. Część z nich ustawiono na bocznicy prowadzącej do jednostki wojskowej (dawna linia na Kamień Pomorski);

Na stacji ustawiono też "stonkę" PKP Cargo 584.
Jako ciekawostka - ktoś wyciął krzaki porastające torowisko wąskotorówki.

W Górzycy Reskiej, pomimo niedzieli, pracowała załoga pociągu technicznego na czele ze "stonką" PKP Cargo 475. Na przejeździe ustawiono znak "STOP". W składzie pociągu (poza "lubaniami" i platformami z podkładami) znajdowała się suwnica do układania torowiska.

Gryfice - w porównaniu z poprzednim tygodniem można było dostrzec kolejne wagony warsztatowe.

Płoty - ilość taboru technicznego na linii "golczewskiej" bez zmian. Przy peronach linii "kołobrzeskiej" stały dwa "smerfy" SA136.

brak komentarzy