Informacje
Umowa na modernizację Nadodrzanki podpisana
PKP PLK/Rynek Infrastruktury,
dodane przez zack1989; zmodyfikowane
PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie i firma Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen zawarły umowę na wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych realizowanych w ramach zadania "Modernizacja linii kolejowej Nr 273 na odcinku Daleszewo - Szczecin Podjuchy, tor Nr 1."
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych na odcinku Daleszewo Gryfińskie - Szczecin Podjuchy o długości 5,8 km toru. Na modernizowanym odcinku zostanie wymieniona nawierzchnia oraz dwa rozjazdy na stacji Szczecin Podjuchy, zlikwidowany peron na nieczynnym p.o. Szczecin Klucz, przebudowana nawierzchnia torowa i drogowa na pięciu przejazdach kolejowych, zabudowane urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na przejeździe kat. "C", udrożnione przepusty w ciągu wymiany nawierzchni torowej wraz z renowacją i naprawą ściany czołowej oraz szereg prac towarzyszących.Kosztem 17 168 340 zł brutto zlikwidujemy istniejące ograniczenia prędkości (od 50 do 70 km/h) i podniesiemy rozkładową prędkość dla pociągów pasażerskich do 120 km/h oraz zwiększymy nacisk na oś do 225 kN. W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali Józef Matuszczak - dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA w Szczecinie oraz Andrzej Piechocki - zastępca dyrektora. Natomiast ze strony wykonawcy: Mirosław Okniański - pełnomocnik.
Termin realizacji - do 30 listopada 2011 r.
Linia Nr 273 Wrocław - Szczecin jest magistralą kolejową włączoną do europejskiego systemu linii kolejowych AGTC (Umowa europejska o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego i obiektach towarzyszących.) oraz TEN-T (Transeuropejska sieć transportowa) i stanowi odgałęzienie dla ruchu towarowego od linii E 59 Wrocław - Poznań - Szczecin - Świnoujście.
źródło: Rynek Kolejowy