Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju artykuł

CMK: Husarz pomknie 200 km/godz. na CMK

wś, Rynek Kolejowy,

dodane przez pioko17

Prawdopodobnie we wrześniu rozpoczną się jazdy próbne na linii CMK pod kątem wprowadzenia na niej prędkości 200 km/godz. z wykorzystaniem pierwszej lokomotywy Husarz wyposażonej w system komunikacji kabinowej ETCS poziomu 1 - poinformował "Rynek Kolejowy" Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej.
- Pierwsza lokomotywa Husarz została już wyposażona (w urządzenia komunikacji kabinowej ETCS poziomu 1 - przyp. red.) i wszystko wskazuje na to, że w przyszłym miesiącu zaczną się badania tego systemu z wykorzystaniem tej lokomotywy pod kątem wprowadzenia prędkości 200 km/godz. na Centralnej Magistrali Kolejowej - powiedział Andrzej Massel.

- W normalnej eksploatacji dla pasażerów wdrożenie prędkości 200 km/godz. dla lokomotywy Husarz na Centralnej Magistrali Kolejowej nastąpi prawdopodobnie w grudniu 2013 roku, czyli jeszcze przed wejściem do eksploatacji pociągów firmy Alstom zakupionych przez PKP Intercity - dodał podsekretarz stanu w resorcie infrastruktury.

Dlaczego dopiero za dwa lata? - Dlatego, że testy systemu muszą trwać. Musimy mieć gwarancję, że działa on niezawodnie. Doświadczenia europejskie we wdrażaniu systemu ETCS też pokazują, że te badania jednak troszkę trwają - zaznaczył Andrzej Massel.

PKP Polskie Linie Kolejowe planują wprowadzić maksymalną prędkość 200 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej na odcinku Olszamowice - Zawiercie. Do pełnego wykorzystania takiej prędkości potrzebny jest odpowiedni tabor. PKP Intercity zapewnia, że z wagonami nie będzie problemu. - Wagony z maksymalną prędkością eksploatacyjną 200 km/godz. są w posiadaniu spółki - powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Gorzej sytuacja wygląda z lokomotywami. Spółka posiada wprawdzie 10 nowoczesnych lokomotyw Husarz produkcji niemieckiego Siemensa, które mogą się poruszać z prędkością nawet 230 km/godz., ale nie zostały one wyposażone w urządzenia komunikacji kabinowej ECTS poziomu 1., które są wymagane do obsługi ruchu pociągów z taką prędkością. Dlatego przewoźnik wspólnie z firmą zabudowującą urządzenia przytorowe ECTS na Centralnej Magistrali Kolejowej wyposażył jedną z nich w urządzenia komunikacji kabinowej, aby móc rozpocząć testy. - Jeżeli infrastruktura będzie przystosowana, to możemy maksymalnie przyspieszyć zabudowę tego systemu na kolejnych lokomotywach - zapowiedział Janusz Malinowski.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy