Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju artykuł

Kraj: PKP Intercity: 50 dodatkowych pociągów na Euro

wś, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

PKP Intercity na Euro 2012 uruchomi 50 dodatkowych pociągów w komunikacji krajowej oraz kilka w komunikacji międzynarodowej. Przewoźnik szacuje, że dodatkowe składy zabiorą na mecze w sumie ponad 45 000 kibiców.
Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity powiedział na wstępie konferencji prezentującej przygotowania PKP do obsługi ruchu kibiców podczas Euro 2012, że proces ten przebiega na trzech płaszczyznach. – Pierwsza to przygotowania do rozkładu jazdy. Zgodnie z zapowiedzią PKP Polskich Linii Kolejowych rozkład jazdy na Euro ma zostać zatwierdzony w dniu 26 marca. W ciągu dwóch tygodni od tej daty powinien zostać już upubliczniony, a zatem bilety na czerwiec powinny być dostępne w sprzedaży od połowy kwietnia – wyjaśnił.

Druga płaszczyzna to kwestia przygotowania jak najlepszej informacji i obsługi pasażerów na dworcach kolejowych. – Tam spodziewamy się najbardziej tego wąskiego gardła, dlatego tu czynimy największe starania – stwierdził Janusz Malinowski.

Ostatnią płaszczyzną przygotowań to zasoby taborowe spółki, które muszą być gotowe do obsługi zwiększonego ruchu podczas mistrzostw. – Proces remontów taboru pozwolił nam wejść w ten rok z ilością 1500 wagonów. Potrzebujemy jeszcze ok. 200. Najprawdopodobniej uda nam się uzyskać taką ilość własnych wagonów i nie wystąpi konieczność wynajmowania dodatkowych wagonów – powiedział prezes PKP Intercity.

Przewoźnik przeprowadził dokładne analizy oferty połączeń do miast, w których będą odbywały się rozgrywki pod kątem podróżnych przewożonych obecnie i potoków pasażerskich spodziewanych podczas Euro. Na tej podstawie przygotowano siatkę połączeń krajowych oraz międzynarodowych na czas trwania mistrzostw. W czerwcu przewoźnik uruchomi 50 dodatkowych pociągów w komunikacji krajowej, objętych całkowitą rezerwacją miejsc, którymi kibice będą mogli dotrzeć na mecze. – Chcemy, aby te pociągi miały maksymalną liczbę wagonów, na jaką pozwala infrastruktura. Będzie to zatem 11 wagonów, w których miesce znajdzie 800-900 osób.

Dodatkowo przewoźnik rozmieści na stacjach Warszawa Wschodnia, Poznań Główny, Wrocław Główny i Gdynia/Gdańsk Główny nadzwyczajny skład, który będzie w przypadku, gdy wystąpi taka potrzeba po zakończeniu meczu, będzie mógł być uruchamiony w ciągu 15 minut. W Warszawie najprawdopodobniej będą nawet dwa takie pociągi.

Poza dodatkową ofertą 50 pociągów, w komunikacji krajowej dojazdy na mecze realizowane będą pociągami stałego kursowania tzn. takimi, które docierają do Miasta Gospodarza na ok. 3 godziny przed rozpoczęciem meczu. Podobnie będzie w przypadku powrotów, z tą różnicą, że odjazdy realizowane będą od ok. 1,5 godziny po zakończeniu meczu lub od ok. pół godziny po zamknięciu strefy kibica. W celu zapewnienia komfortu, wszystkie pociągi przywożące lub odwożące kibiców będą wzmocnione do maksymalnych możliwości technicznych infrastruktury kolejowej i możliwości taborowych.

- Na mecz otwarcia do Warszawy kibice będą mogli dojechać 65 pociągami PKP Intercity, a wrócić 8. Dlatego dokładamy jeszcze 12 dodatkowych pociągów - powiedział szef Intercity.

Janusz Malinowski nie chciał na razie zadeklarować czasów przejazdu między poszczególnymi miastami-gospodarzami turnieju. – Z informacją na ten temat wolałbym się wstrzymać do czasu zatwierdzenia rozkładu jazdy przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Wówczas wszystko będzie jasne – powiedział prezes PKP Intercity. Dodał tylko, że czasy przejazdu na tych trasach mają się skrócić.

Z informacji przekazanej przez ministra transportu Sławomira Nowaka wynika, że między Poznaniem a Gdańskiem czas podróży skrócony zostanie z 5 godzin do 3,5 godziny. Z Warszawy do Wrocławia przemieścimy się pociągiem w czasie 4 godzin 45 minut, natomiast z Warszawy do Poznania w czasie 2 godzin 30 minut. Największą niewiadomą pozostaje czas przejazdu ze Stolicy do Trójmiasta. Z informacji „Gazety Wyborczej” wynika, że będzie on oscylował w okolicach 5 godzin.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy