Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Będzie modernizacja linii Poznań - Szczecin

pr, Radio Szczecin, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989; zmodyfikowane

Przy współudziale finansowym Unii Europejskiej, ma zostać zmodernizowana linia kolejowa łącząca Poznań ze Szczecinem. Prędkość na niej zostanie podniesiona do 160 km/godz.
Odcinek ten jest fragmentem międzynarodowej magistrali Malmoe/Ystad - Wiedeń/Budapeszt/Praga, w Polsce przebiegającego w relacji Świnoujście - Chałupki. Bogusław Liberadzki, europoseł SLD i były minister transportu i gospodarki morskiej, potwierdził (w rozmowie z Radiem Szczecin), że trasa pomiędzy Poznaniem i Szczecinem będzie modernizowana przy współudziale unijnych pieniędzy.

- 80% kosztów modernizacji trasy Poznań-Szczecin zostanie pokryte z UE. Bruksela wyraziła na to zgodę, teraz wystarczy przygotować projekt, ogłosić przetargi i robić - powiedział Liberadzki.

Były minister dodał, że mimo realizacji zarówno tej inwestycji, jak i spodziewanej w najbliższych latach modernizacji trasy łączącej Szczecin z Berlinem, stolica woj. zachodniopomorskiego wciąż jest bardzo słabo połączona z innymi regionami, co skazuje ja na marginalizację. - Szczecin, pomimo iż znajduje się blisko granicy z Niemcami, czyli prawie przy samej „starej” Unii Europejskiej, a także przecież niedaleko Szwecji i Danii, nie jest dobrze połączony z żadnym z tych państw. Nie jest też zresztą, mówiąc w przenośni, dobrze połączony z Polską: z Poznaniem, Warszawą czy też Wrocławiem - ocenił Liberadzki.

Europoseł zauważył, że po ubiegłorocznym wyjazdowym posiedzeniu Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego (w ramach którego zorganizowano m.in. przejazd pociągiem ze Szczecina do Berlina) „padła konkluzja, że trzeba zwiększyć dostępność Szczecina”, właśnie m.in. poprzez podniesienie do 160 km/godz. prędkości na trasie do Poznania. Dodał też, że rząd polski miał nie być szczególnie zainteresowany tą inwestycją, a zgoda Brukseli na dofinansowanie tego działania jest efektem m.in. determinacji europosłów.

źródło: Rynek Kolejowy

6 komentarzy