region szczeciński artykuł

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na 20 nowych wagonów

dl, Rynek Kolejowy,

dodane przez Lutek; zmodyfikowane

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 20 nowych wagonów pasażerskich dla połączeń w relacji Warszawa - Poznań - Szczecin wraz z usługą ich finansowania. Nowoczesne wagony mają trafić m.in. do połączeń Express InterCity "Chrobry" i "Bolesław Prus".
Nowy tabor dostarczy konsorcjum firm: Polski Tabor Szynowy Sp. z o.o. (dawniej FPW Invest Sp. z o.o.), Fabryka Pojazdów Szynowych, Agencja Rozwoju Przemysłu SA oraz H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. Po przeprowadzeniu badania i oceny oferty PKP Intercity stwierdziło, że oferta jest poprawna, wszystkie wymagane oświadczenia i dokumenty zostały złożone, potwierdzono spełnienie wszystkich wymagań określonych w SIWZ.

Przetarg został ogłoszony już 30 kwietnia 2013 roku, a termin składania ofert, kilkukrotnie przekładany, ostatecznie minął 10 marca 2014 roku. Skąd tak wydłużona procedura? - Rozstrzygnięcie przetargu poprzedza procedura, w ramach której oferty są badane pod kątem formalno-prawnym. Stąd różnica pomiędzy terminem składania ofert a publikacją ogłoszenia - powiedziała Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Wykonawca ma dostarczyć 20 pasażerskich wagonów kolejowych z pierwszym i drugim przeglądem okresowym na poziomie P4 oraz dwoma przeglądami okresowymi na poziomie P3, po pierwszym i drugim roku eksploatacji, oraz z usługą ich finansowania. Wymagana przez PKP Intercity wysokość finansowania, jaką zapewnić ma wykonawca, wynosi około 80 mln zł, przewidywany okres finansowania - ok. 10 lat. Spłaty mają następować w kwartalnych równych ratach, a początek spłat zacznie się po dostawie wszystkich 20 wagonów. Wagony mają zostać dostarczone w ciągu 18 miesięcy od udzielenia zamówienia.

Zamówienie obejmuje dostawę 8 szt. wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, 4 szt. wagonów bezprzedziałowych pierwszej klasy, 4 szt. wagonów przedziałowych pierwszej klasy z przedziałami klasy business, 2 szt. wagonów przedziałowych drugiej klasy przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, 2 szt. wagonów restauracyjnych. Wszystkie będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wyposażenie wagonów to m.in. wewnętrzne nagłośnienie i tablice informacyjne, system informowania o zajętości poszczególnych miejsc, automatyczne drzwi zewnętrzne z wyświetlaczami kierunkowymi. Wagony będą posiadały nową malaturę zewnętrzną z powłoką antygraffiti, nową izolację cieplną i akustyczną. Każdy wagon będzie dostosowany do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h. Wszystkie będą wyposażone przetwornicę statyczną, klimatyzację, zamknięty obieg WC. Nowe wagony obsłużą połączenia Express InterCity na trasie Warszawa - Poznań - Szczecin, między innymi "Chrobry" i "Bolesław Prus".

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy