Powrót do historii, czyli reaktywacja przystanku Kołobrzeg Kostrzewno

Bodek, 19.02.2013
Kategoria: Infrastruktura kolejowa
[dodane 19.02.2013, g. 09:41 przez –– Bodek]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum

–– margor pisze:
Kołobrzeg Kostrzewno (niem. Kolberg Siederland) - to prawidłowa nazwa nieczynnego przystanku. Do tej pory istnieje krawędź peronowa. Co do daty zamknięcia - wydaje mi się, że nastąpiło to w... czytaj dalej »

–– margor pisze:
Co do bocznicy w Trzebiatowie - w bazie CPN znajduje się lokomotywa Ls60 w dobrym stanie, gdyż cały obiekt jest dozorowany. Może udałoby się ją uratować przed palnikiem i włączyć do... czytaj dalej »

–– wojtazz pisze:
Podejrzewam, że najlepiej pisemnie na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego ul. Korsarzy 34 70-540 Szczecin

zobacz wszystkie 5 wypowiedzi »
dodaj własną opinię »

W dniach od 15 kwietnia do 19 czerwca spółka PKP PLK S.A. przewiduje prace remontowe na szlaku Kołobrzeg - Trzebiatów.

Zakres robót obejmuje modernizację dwóch przejazdów (kat. A w km 42,712 oraz kat. D w km 43,170), a także naprawę główną mostu w km 43,279, powodującą konieczność zdjęcia go z podpór. Ponadto w końcowej fazie robót (w trakcie 4-dniowego zamknięcia) z toru szlakowego wybudowany zostanie rozjazd nr 101 w km 64,923, odgałęziający dawną bocznicę szlakową CPN Trzebiatów.

Szczecin Blog

Ostateczny regulamin prowadzenia ruchu nie został jeszcze uzgodniony, lecz wstępne doniesienia mówią o planach prowadzenia ruchu pociągów relacji Szczecin - Kołobrzeg - Szczecin do samego Kołobrzegu - jednak nie do stacji Kołobrzeg. Przewiduje się bowiem tymczasową rewitalizację dawnego przystanku osobowego Kołobrzeg Kostrzewno, na którym pociągi kończyłyby i rozpoczynały swój bieg. Dalej do dworca głównego w Kołobrzegu podróżnych zabierałyby autobusy komunikacji zastępczej. Rozwiązanie wydaje się bardzo ciekawe i przemyślane, gdyż umożliwi podróżnym dotarcie do samego Kołobrzegu. Jedynie pasażerowie planujący dalszą podróż pociągiem zmuszeni będą do nieco uciążliwej przesiadki na komunikację zastępczą do dworca głównego i dalej na kolejne pociągi.

W zaistniałej sytuacji warto zastanowić się nad trwałym przywróceniem przystanku Kostrzewno w Kołobrzegu (lub budowy nowego przystanku np. w rejonie skrzyżowania linii kolejowej nr 402 z ulicą Jasną lub Grzybowską), mimo iż na pierwszy rzut oka jego bliskie położenie względem dworca głównego wydawać się może mało atrakcyjne dla mieszkańców. Ale w tej sprawie to kołobrzeżanie powinni wykazać się większą aktywnością obywatelską i stosowne wnioski skierować do władz miasta.

5 komentarzy | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)