Forum
ET22-2000 - najnowsze wieści
wysłane przez pioko17 38
Jak się dowiedziałem, spółce PKP Cargo kończą się pieniądze, toteż wszystkie 201Em od numeru 2028 wzwyż będą miały nie zmodernizowane wózki, inny pulpit, a najbardziej widoczną zmianą będzie powrót do tradycyjnych reklektorów wiadrowych, tyle że z halogenami (tzw. zezy).
Pozdrawiam!
wysłane przez Bodek
> Na początek chciałbym podsumować obecny ilostan tych > lokomotyw w Szczecinie. > Posiadamy: > 2001, 2002, 2003, 2004, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016, 2018, > 2020 i 2022. > Nawet nie wiedziałem że już tak dużo ich zrobili :)
> Jak się dowiedziałem, spółce PKP Cargo kończą się > pieniądze, toteż wszystkie 201Em od numeru 2028 wzwyż > będą miały nie zmodernizowane wózki, inny pulpit, a > najbardziej widoczną zmianą będzie powrót do tradycyjnych > reklektorów wiadrowych, tyle że z halogenami (tzw. zezy). > Jesteś pewny tej informacji? Wiadomo że wózki ET22 są najsłabszym elementem tych maszyn. M.in. one były powodem podjęcia decyzji o modernizacji tych loków. A teraz piszesz o rezygnacji z modernizacji wózków? To kompletnie wypacza sens dalszej moderny, że nie wspomnę o jakiejkolwiek unifikacji pojazdów. Pozostałe elementy oczywiście też są ważne (elektronika zmniejsza energochłonność i poprawia wydajność), ale wózki to bezpieczeństwo i niezawodność oraz komfort pracy. Wiadomo przecież skąd się wzięła ksywka "byk" dla ET22.
wysłane przez MaK
> Jesteś pewny tej informacji? > Wiadomo że wózki ET22 są najsłabszym elementem tych maszyn. > M.in. one były powodem podjęcia decyzji o modernizacji tych > loków. A teraz piszesz o rezygnacji z modernizacji wózków? > To kompletnie wypacza sens dalszej moderny, że nie wspomnę o > jakiejkolwiek unifikacji pojazdów. Pozostałe elementy > oczywiście też są ważne (elektronika zmniejsza > energochłonność i poprawia wydajność), ale wózki to > bezpieczeństwo i niezawodność oraz komfort pracy. Wiadomo > przecież skąd się wzięła ksywka "byk" dla ET22.
Wiemy przecież, jak bez awaryjne są te "moderny". Lepiej wysłać jest 401, 913 czy 900 z naszego zakładu po ciężki pociąg, niż "moderne". Tylko słychać po radio, że komputer się zawiesił...
-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...
wysłane przez pioko17 38
> Jesteś pewny tej informacji?
Tak, na 100%. Widziałem nawet fotę 2028.
wysłane przez kalapele
> Pozostałe elementy oczywiście też są ważne (elektronika > zmniejsza energochłonność i poprawia wydajność).
Tutaj mamy problem, ponieważ opory zostały. Mie przeszli np. na tyrystory, także energochłonność nie zmalała :/
2022 nie widziałem jeszcze w Szczecinie, ale może przyjdzie lada dzień.
pioko17: jeżeli masz możliwość, pokaż to zdjęcie 2028 ;)
btw: "dwutysiączki" więcej stoją jak jeżdżą - ale to już chyba każdy wie.
-- Jestem z Kozanowa czytaj jestem Kozakiem
wysłane przez Sakorius
> Jak się dowiedziałem, spółce PKP Cargo kończą się > pieniądze, toteż wszystkie 201Em od numeru 2028 wzwyż > będą miały nie zmodernizowane wózki, inny pulpit, a > najbardziej widoczną zmianą będzie powrót do tradycyjnych > reklektorów wiadrowych(...)
Z tymi wózkami, to się mylisz. Zmiany są we wnętrzu pojazdu (układy elektryczne, pulpit) oraz w lampach (pozostają halogeny w starych wiadrach).
Zdjęcie ET22-2028 http://gigabyt.cal.pl/galeria1/et22/2019.jpg
wysłane przez Marcel
> pioko17 napisał(a):
> > Jak się dowiedziałem, spółce PKP Cargo kończą się > > pieniądze, toteż wszystkie 201Em od numeru 2028 wzwyż > > będą miały nie zmodernizowane wózki, inny pulpit, a > > najbardziej widoczną zmianą będzie powrót do tradycyjnych > > reklektorów wiadrowych(...) > > Z tymi wózkami, to się mylisz. Zmiany są we wnętrzu pojazdu > (układy elektryczne, pulpit) oraz w lampach (pozostają > halogeny w starych wiadrach). > > Zdjęcie ET22-2028 > http://gigabyt.cal.pl/galeria1/et22/2019.jpg
Lokomotywy od nr 2028 to już zupełnie inny typ modernizacji mianowicie 201Ek. Zasadnicza różnica to właśnie brak modernizacji podwozia i układu biegowego w takim zakresie jak dla lokomotyw 201Em (m.in pozostawienie resorów piórowych), oraz brak modernizacji oparcia pudła na wózku - rezygnacja z układu odsprężynowania typu flexicoil i sprężyn przenoszących moment skręcający - pozostawienie tradycyjnych podpór metalowo-gumowych. Lokomotywy typu 201Ek uzyskają natomiast sprzęg międzywózkowy i hamulec postojowy. Zmieniony jest także osprzęt nadwozia oraz system sterowania lokomotywą (zamiast zadawania prędkości i sterowania poprzez program komputera, sterowanie będzie odbywać się w tradycyjny sposób manipulatorem jazdy o kształtach dużego dżojstika poprzez zwiększanie prądu trakcyjnego, jazda po tzw. "pozycjach")