Forum
Kolej szuka oszczędności na torach. Które trasy trafiły...
wysłane przez LinX 13
Z tym nieużytkowaniem od lat 90. to autor trochę przesadził. Takie linie już zostały w naszym regionie czym prędzej rozebrane. Stargard - Pyrzyce - Głazów średnio 2 pary pociągów tygodniowo, nie licząc zdawczych do Cukrowni Kluczewo i Pyrzyc.
Redaktor pominął odcinek Sławno - Darłowo który także znajduje się na liście "Massela", na którym jeszcze do niedawna prowadzony był ruch pasażerski.
> Redaktor pominął odcinek Sławno - Darłowo który także > znajduje się na liście "Massela", na którym jeszcze do > niedawna prowadzony był ruch pasażerski.
I prowadzony jest ruch towarowy.
Ciekawe kiedy wojo wpadnie z torpedą do Massela, albo jakiś NIK zajrzy na kontrolę. Od remontu Darłowa chyba jeszcze nie minęło 10 lat?
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Korczian
> Ciekawe kiedy wojo wpadnie z torpedą do Massela, albo jakiś > NIK zajrzy na kontrolę. Od remontu Darłowa chyba jeszcze nie > minęło 10 lat?
Wojsko sobie wyremontowało, potem padła idea portu NATO w Darłowie (coś z wejściem, bodajże za wąskie), potem wyniuchano okazję i puszczono ruch pasażerski, a potem PR zwinęło biznes, a PLK myśli o zwinięciu linii.
Czy mogę się na tej torpedzie podpisać? "Z pozdrowieniami od polskich mikoli" ;)
-- Zapamiętać: Jak PRy będą marudzić o braku taboru - odesłać ich na cmentarzysko SPC, Kołobrzeg czy Krzyż.
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez mxk
> Ciekawe kiedy wojo wpadnie z torpedą do Massela,
Komponent bojowy Marynarki Wojennej jest w fazie agonii, tak więc nie oczekiwałbym cudów :)
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez PawlukBoss21
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez Bodek
> > Redaktor pominął odcinek Sławno - Darłowo który także > znajduje się na liście "Massela", na którym jeszcze do > niedawna prowadzony był ruch pasażerski.
Redaktor pominął więcej linii i to znacznie ważniejszych. W pliku dotyczącym linii "do przekazania samorządom lub likwidacji" są m.in. linie nr 431, 432 i 433. Ponieważ samorządy ostatnio przeżywają zapaść finansową, nie spodziewałbym się po nich jakiejkolwiek chęci przejęcia od państwa kolejnego majątku do utrzymania, więc pozostaje likwidacja. W przypadku wymienionych linii oznacza to całkowite odcięcie od sieci PLK Z.Ch. Police oraz .... Lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie! Czym by się to skończyło tłumaczyć chyba nikomu nie trzeba. Poza tym w omawianym pliku są linie (odcinki) nr 402 i 403, których modernizacja z RPO właśnie się kończy (402) lub już się zakończyła (403). Do kompletu łaskawie "dorzucono" także linię nr 405 na odcinku Szczecinek - Słupsk. O takich kwiatkach jak 410 wspominał nie będę, bo tam w zasadzie nie ma ruchu, ale linia jest znaczenia państwowego ze wzgl. obronnych.
Powyższe pomysły świadczą nie tylko o niekompetencji osób przygotowujących ww. wykazy, ale też (moim zdaniem) o małej wiarygodności tych propozycji. Osobiście nie wierzę, że w takim kształcie zostaną one przedstawione jako oficjalne stanowisko PLK czy ministerstwa transportu.