Forum

Kolej szuka oszczędności na torach. Które trasy trafiły...

Branżowy portal Rynek Kolejowy ujawnił listę linii kolejowych, które mogą zostać zamknięte. Na liście są także trasy w naszym regionie.
(...)Na liście jest linia kolejowa prowadząca z Polic do Trzebieży, trasa ze Stargardu do Pyrzyc, a także: Pyrzyce-Głazów, Barnówko-Kostrzyn. To odcinki nieużytkowane od lat 90. poza krótkim okresem budowy drogi ekspresowej S3, kiedy na trasie do Głazowa pojawiły się pociągi z kruszywem.

Z tym nieużytkowaniem od lat 90. to autor trochę przesadził. Takie linie już zostały w naszym regionie czym prędzej rozebrane. Stargard - Pyrzyce - Głazów średnio 2 pary pociągów tygodniowo, nie licząc zdawczych do Cukrowni Kluczewo i Pyrzyc.

Redaktor pominął odcinek Sławno - Darłowo który także znajduje się na liście "Massela", na którym jeszcze do niedawna prowadzony był ruch pasażerski.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
LinX napisał(a):

> Redaktor pominął odcinek Sławno - Darłowo który także > znajduje się na liście "Massela", na którym jeszcze do > niedawna prowadzony był ruch pasażerski.

I prowadzony jest ruch towarowy.

Ciekawe kiedy wojo wpadnie z torpedą do Massela, albo jakiś NIK zajrzy na kontrolę. Od remontu Darłowa chyba jeszcze nie minęło 10 lat?

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Ciekawe kiedy wojo wpadnie z torpedą do Massela, albo jakiś > NIK zajrzy na kontrolę. Od remontu Darłowa chyba jeszcze nie > minęło 10 lat?

Wojsko sobie wyremontowało, potem padła idea portu NATO w Darłowie (coś z wejściem, bodajże za wąskie), potem wyniuchano okazję i puszczono ruch pasażerski, a potem PR zwinęło biznes, a PLK myśli o zwinięciu linii.

Czy mogę się na tej torpedzie podpisać? "Z pozdrowieniami od polskich mikoli" ;)

-- Zapamiętać: Jak PRy będą marudzić o braku taboru - odesłać ich na cmentarzysko SPC, Kołobrzeg czy Krzyż.

Vmax>=160 na D29-351!
Mareczek napisał(a):

> Ciekawe kiedy wojo wpadnie z torpedą do Massela,

Komponent bojowy Marynarki Wojennej jest w fazie agonii, tak więc nie oczekiwałbym cudów :)

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
No i nieźle. Czyli to już koniec kolei w Pyrzycach. Po likwidacji i rozbiórce torów już nic nie zostanie w tym mieście. Chyba, że szlakiem z Pyrzyc w stronę Myśliborza utworzyć obwodnicę centrum miasta, a w stronę Stargardu ścieżkę rowerową i miasto będzie miało tytuł miasta przyjaznego rowerzystom :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Redaktor faktycznie pomieszał kilka spraw. Faktycznie linia była użytkowana do transportu kruszywa podczas budowy S-3 ale pociągi dojeżdżały do Mielęcina (Pyrzyce-Głazów) i chyba gdzieś koło Kozielic (Stargard Szczeciński-Pyrzyce-Godków, która właśnie jest rozbierana). W Głazowie istnieje baza Maldrobudu gdzie (jak piszesz)pociągi docierają nadal. Od Stargardu do Warnic chyba wciąż kursują zdawki z nawozami. Odcinek Kostrzyn-Barnówko jest regularnie użytkowany do transportu ropy z Bazy w Barnówku. Odcinek od Barnówka do Głazowa był nieużywany i też został już rozebrany. Zakusy PLK są przerażające. Co to za gospodarz, który tylko potrafi likwidować swój majątek?. Może to jest Przedsiębiorstwo Likwidacji Kolei?. PS. Ciekawe co z bazą paliw w Trzebieży chyba nie będą przelewać paliwa w Policach do cystern bo ktoś oszczędzi na kilku km toru! Coś do przemyślenia dla PLK: Brazylia planuje budowę 10 tysięcy km linii kolejowych by uczynić transport mniej szkodliwym dla środowiska. Co Wy na to Panowie?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
LinX napisał(a):

>  > Redaktor pominął odcinek Sławno - Darłowo który także > znajduje się na liście "Massela", na którym jeszcze do > niedawna prowadzony był ruch pasażerski.

Redaktor pominął więcej linii i to znacznie ważniejszych. W pliku dotyczącym linii "do przekazania samorządom lub likwidacji" są m.in. linie nr 431, 432 i 433. Ponieważ samorządy ostatnio przeżywają zapaść finansową, nie spodziewałbym się po nich jakiejkolwiek chęci przejęcia od państwa kolejnego majątku do utrzymania, więc pozostaje likwidacja. W przypadku wymienionych linii oznacza to całkowite odcięcie od sieci PLK Z.Ch. Police oraz .... Lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie! Czym by się to skończyło tłumaczyć chyba nikomu nie trzeba. Poza tym w omawianym pliku są linie (odcinki) nr 402 i 403, których modernizacja z RPO właśnie się kończy (402) lub już się zakończyła (403). Do kompletu łaskawie "dorzucono" także linię nr 405 na odcinku Szczecinek - Słupsk. O takich kwiatkach jak 410 wspominał nie będę, bo tam w zasadzie nie ma ruchu, ale linia jest znaczenia państwowego ze wzgl. obronnych.

Powyższe pomysły świadczą nie tylko o niekompetencji osób przygotowujących ww. wykazy, ale też (moim zdaniem) o małej wiarygodności tych propozycji. Osobiście nie wierzę, że w takim kształcie zostaną one przedstawione jako oficjalne stanowisko PLK czy ministerstwa transportu.
PLK

wysłane przez Ferrix 8

Bez większego komentarza poza: PLK - Powoli Likwidujemy Kolej (a ostatnio Powoli można zastąpić Pospiesznie).

STMKŻ