Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Kolej szuka oszczędności na torach. Które trasy trafiły...
Branżowy portal Rynek Kolejowy ujawnił listę linii kolejowych, które mogą zostać zamknięte. Na liście są także trasy w naszym regionie.
wysłane przez Bodek
LinX napisał(a):
> > Redaktor pominął odcinek Sławno - Darłowo który także > znajduje się na liście "Massela", na którym jeszcze do > niedawna prowadzony był ruch pasażerski.
Redaktor pominął więcej linii i to znacznie ważniejszych. W pliku dotyczącym linii "do przekazania samorządom lub likwidacji" są m.in. linie nr 431, 432 i 433. Ponieważ samorządy ostatnio przeżywają zapaść finansową, nie spodziewałbym się po nich jakiejkolwiek chęci przejęcia od państwa kolejnego majątku do utrzymania, więc pozostaje likwidacja. W przypadku wymienionych linii oznacza to całkowite odcięcie od sieci PLK Z.Ch. Police oraz .... Lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie! Czym by się to skończyło tłumaczyć chyba nikomu nie trzeba. Poza tym w omawianym pliku są linie (odcinki) nr 402 i 403, których modernizacja z RPO właśnie się kończy (402) lub już się zakończyła (403). Do kompletu łaskawie "dorzucono" także linię nr 405 na odcinku Szczecinek - Słupsk. O takich kwiatkach jak 410 wspominał nie będę, bo tam w zasadzie nie ma ruchu, ale linia jest znaczenia państwowego ze wzgl. obronnych.
Powyższe pomysły świadczą nie tylko o niekompetencji osób przygotowujących ww. wykazy, ale też (moim zdaniem) o małej wiarygodności tych propozycji. Osobiście nie wierzę, że w takim kształcie zostaną one przedstawione jako oficjalne stanowisko PLK czy ministerstwa transportu.
> > Redaktor pominął odcinek Sławno - Darłowo który także > znajduje się na liście "Massela", na którym jeszcze do > niedawna prowadzony był ruch pasażerski.
Redaktor pominął więcej linii i to znacznie ważniejszych. W pliku dotyczącym linii "do przekazania samorządom lub likwidacji" są m.in. linie nr 431, 432 i 433. Ponieważ samorządy ostatnio przeżywają zapaść finansową, nie spodziewałbym się po nich jakiejkolwiek chęci przejęcia od państwa kolejnego majątku do utrzymania, więc pozostaje likwidacja. W przypadku wymienionych linii oznacza to całkowite odcięcie od sieci PLK Z.Ch. Police oraz .... Lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie! Czym by się to skończyło tłumaczyć chyba nikomu nie trzeba. Poza tym w omawianym pliku są linie (odcinki) nr 402 i 403, których modernizacja z RPO właśnie się kończy (402) lub już się zakończyła (403). Do kompletu łaskawie "dorzucono" także linię nr 405 na odcinku Szczecinek - Słupsk. O takich kwiatkach jak 410 wspominał nie będę, bo tam w zasadzie nie ma ruchu, ale linia jest znaczenia państwowego ze wzgl. obronnych.
Powyższe pomysły świadczą nie tylko o niekompetencji osób przygotowujących ww. wykazy, ale też (moim zdaniem) o małej wiarygodności tych propozycji. Osobiście nie wierzę, że w takim kształcie zostaną one przedstawione jako oficjalne stanowisko PLK czy ministerstwa transportu.
Re: Kolej szuka oszczędności na torach. Które trasy…
· 11 lat temu ·
Bodek