Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Podpalenie wagonu
wysłane przez Bodek
Bodek napisał(a):
> Lukasy napisał(a):
> > Generalnie zastanawia mnie jeszcze ten pulman przy wraku 4AM.
> W całym wagonie podłoga wyłożona jest kafelkami? Czy tylko w > kiblach? > Bo jeśli to drugie, to w wielu wagonowniach normą było kafelkowanie > podłóg w kiblach, więc może to być 111 lub 112A. Ewentualnie ex. > sypialny jugol, czyli Gośa.
Obejrzałem zdjęcia Margor'a i już wiem. To wagon typu 104A, czyli jeden z pierwszych wagonów standardu Y produkcji polskiej. Może pochodzić z 1964-67 roku, bo wtedy ta seria powstała. Były to wagony 1/2 klasy w pełni przystosowane do ruchu międzynarodowego i do 160 km/h! Miały wbudowane przetwornice wielonapięciowe umożliwiające zasilanie ogrzewania wszystkimi stosowanymi w Europie napięciami (1000V, 1500V, 3000V). Od późniejszych konstrukcji typu 111A i 112A odróżniały się (na pierwszy rzut oka) wąskimi oknami w kiblach. Poza tym okna w drzwiach wejściowych były dzielone (tak jak okna w przedziałach) i opuszczane do połowy. Zapewne było tam więcej zmian konstrukcyjnych i innych, ale o nich nie mam zbytniego pojęcia.
> Lukasy napisał(a):
> > Generalnie zastanawia mnie jeszcze ten pulman przy wraku 4AM.
> W całym wagonie podłoga wyłożona jest kafelkami? Czy tylko w > kiblach? > Bo jeśli to drugie, to w wielu wagonowniach normą było kafelkowanie > podłóg w kiblach, więc może to być 111 lub 112A. Ewentualnie ex. > sypialny jugol, czyli Gośa.
Obejrzałem zdjęcia Margor'a i już wiem. To wagon typu 104A, czyli jeden z pierwszych wagonów standardu Y produkcji polskiej. Może pochodzić z 1964-67 roku, bo wtedy ta seria powstała. Były to wagony 1/2 klasy w pełni przystosowane do ruchu międzynarodowego i do 160 km/h! Miały wbudowane przetwornice wielonapięciowe umożliwiające zasilanie ogrzewania wszystkimi stosowanymi w Europie napięciami (1000V, 1500V, 3000V). Od późniejszych konstrukcji typu 111A i 112A odróżniały się (na pierwszy rzut oka) wąskimi oknami w kiblach. Poza tym okna w drzwiach wejściowych były dzielone (tak jak okna w przedziałach) i opuszczane do połowy. Zapewne było tam więcej zmian konstrukcyjnych i innych, ale o nich nie mam zbytniego pojęcia.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Re: Podpalenie wagonu [OT]
· 14 lat temu ·
Bodek