Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Obchody 150 lecia kolei w Szczecinie uświetniły m.in....
wysłane przez Bodek
margor napisał(a):
> > Czy w takim razie peron 4 to już dzieło Polski Ludowej? > Czy za Niemców był peron IV - tego nie wiem, sądzę jednakże tak, lecz w wyniku działąń wojennych mógł zostać zniszczony na tyle, że po wojnie przez długi czas nie odzyskał dawnej świetności. Pamiętam jednak, że do połowy lat 90 peron IV miał jakby charakter prowizoryczny. Był znacznie krótszy od obecnego oraz co najważniejsze, był jednokrawędziowy. Wsiadanie było możliwe jedynie od strony toru nr 8. Tor 10 (o ile wtedy tak się zwał) był torem trakcyjnym lokomotywowni, a peron od jego strony zagrodzony płotem z siatki i sporymi chaszczami. Podsumowując, obecny peron IV jest dziełem III RP, a nie PRL-u.
> > Czy w takim razie peron 4 to już dzieło Polski Ludowej? > Czy za Niemców był peron IV - tego nie wiem, sądzę jednakże tak, lecz w wyniku działąń wojennych mógł zostać zniszczony na tyle, że po wojnie przez długi czas nie odzyskał dawnej świetności. Pamiętam jednak, że do połowy lat 90 peron IV miał jakby charakter prowizoryczny. Był znacznie krótszy od obecnego oraz co najważniejsze, był jednokrawędziowy. Wsiadanie było możliwe jedynie od strony toru nr 8. Tor 10 (o ile wtedy tak się zwał) był torem trakcyjnym lokomotywowni, a peron od jego strony zagrodzony płotem z siatki i sporymi chaszczami. Podsumowując, obecny peron IV jest dziełem III RP, a nie PRL-u.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Re: Stara kładka nad torami?
· 13 lat temu ·
Bodek