Informacje
region szczeciński nasz serwis
11 lat Serwisu
Maciej Kubień,
dodane przez MQ; zmodyfikowane
Dzisiaj Serwis KOMIS obchodzi jedenaste urodziny. Po raz pierwszy pod adresem www.mkm.szczecin.pl pojawiliśmy się 11 grudnia 2004 roku. Od tego czasu staramy się informować Was o zmianach, nowościach i ciekawostkach w szczecińskiej komunikacji miejskiej.
Serwis KOMIS to ponad 19 tys. informacji, prawie 13 tys. zdjęć i prawie 650 filmów. Na forum opublikowano ponad 11 tys. wątków, w których znajduje się prawie 130 tys. postów. Liczba aktywnych użytkowników przekracza 300, a naszą stronę na Facebooku polubiło prawie 400 osób.KOMIS to przede wszystkim, a może wyłącznie, jego użytkownicy. To dzięki Wam publikowane są obserwacje z miasta i zza płotów zajezdni, publikowane są zdjęcia i filmy, aktualizowana jest księga taborowa i encyklopedia. Jako wyraz wdzięczności za wykonywanie pracy, za którą przecież nikt Wam nie płaci, zmieniamy dziś kolory niektórych użytkowników. Do czerwonego awansują



Zapraszamy teraz na subiektywny przegląd najważniejszych wydarzeń ostatniego roku.
Styczeń 2015 przyniósł prawdziwą rewolucję w sieci komunikacyjnej - uruchomione zostały miejskie linie autobusowe na terenie gminy Dobra (Szczecińska).
W lutym w związku z koniecznością przeprowadzenia prac remontowych w rejonie mostu Długiego, zamknięto go dla ruchu ogólnego. Po raz pierwszy mieszkańcy Szczecina mogli skorzystać z namiastki SKM - podróżujący pociągami spółki Przewozy Regionalne w granicach administracyjnych miasta mogli korzystać z biletów ZDiTM Szczecin.
Marzec przyniósł wznowienie kursowania linii F. Połączenie z linią A okazało się być nieudanym eksperymentem, co było spowodowane bardzo dużymi opóźnieniami na prawobrzeżnej części trasy.
W kwietniu wybrano wykonawcę parkingu P+R przy przystanku "Hangarowa". Została nim firma Eurovia. W tym miesiącu zakończono również przebudowę torowiska na ulicy 3 Maja.
W maju wprowadzono kolejne kontrowersyjne zmiany w rozkładach jazdy - tym razem linię 79 podzielono na dwie, uruchamiając jednocześnie linię 72. Niestety częstotliwość kursowania obu linii była bardzo niska. Ponadto w maju zaprezentowano trzy koncepcje budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
W czerwcu po raz kolejny żaglowce odwiedziły Szczecin - odbyła się impreza Baltic Tall Ships Regatta 2015. Uruchomiono dodatkowe kursy i umożliwiono podróżowanie pociągami według taryfy ZDiTM Szczecin.
W lipcu rozpoczęły się pierwsze odbiory nowego torowiska w ciągu ulic Gdańskiej i Energetyków.
Największym wydarzeniem sierpnia było uruchomienie pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Przy tej okazji zmieniono również nieco sieć linii autobusowych w prawobrzeżnej części miasta.
1 września wznowiony został ruch tramwajów na ulicy Potulickiej. W tym miesiącu trwały również prace nad poprawą sieci trakcyjnej na trasie SST - zbyt często dochodziło tu do uszkodzeń pantografów.
Październik rozpoczął się konfliktem między ZDiTM a SPPK - jak wynika z doniesień prasowych, polickiemu przewoźnikowy naliczane były kary m.in. za to, że nowo zakupione pojazdy nie są wyposażone w urządzenia systemu zarządzania komunikacją miejską, choć miało to miejsce nie z winy przewoźnika.
Listopad przyniósł kolejną usterkę na trasie SST - doszło do ukruszenia szyny w rejonie jednego ze spawów. Wprowadzono znaczące ograniczenie prędkości (do 40 km/h) od Turkusowej aż do mostu Długiego.