Forum

Zwolnienia w PKP Cargo

Ponad dwustu pracowników może stracić prace w Zachodniopomorskim Zakładzie PKP Cargo. Rozmowy trwają.

wysłane przez Mareczek 5

"PKP Cargo zwalnia pracowników, ponieważ drastycznie spadły przewozy towarowe koleją."

Warto dodać, że spółce raczej nie zależy na zdobywaniu nowych kontrahentów (jak np. przewóz po polskiej stronie kruszyw z DB) oraz trzymać obecnych przy sobie.

-- KONDUKTORZE REWIZYJNY! Zapobiegaj podczas podróży prowadzenia rozmów obrazających moralność publiczna.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez margor

Mareczek napisał(a):

> Warto dodać, że spółce raczej nie zależy na zdobywaniu > nowych kontrahentów

Aż chce się dodać magiczne hasło: "Tiry na tory". Szkoda, że powstał tylko pilotażowy program na LHS. A ile by było dla Cargo korzyści z przewozu ciężarówek z zachodu na wschód i odwrotnie; ile by było mniej wypadków na naszych i tak nie najlepszych drogach. 50 tirów załadować na platformy jak w Szwajcarii i niech sobie jadą gdzie chcą. Najłatwiej zwolnić ludzi, jasne, ale co dalej? Przydałby się porządny program rządu w sprawie przewozu ciężarówek koleją, oczywiście jakieś dopłaty byłyby potrzebne, ale z pewnością wtedy kondycja PKP Cargo by się polepszyła. A za tym idzie łańcuszek: praca dla Zakładów Naprawy Taboru itp.

wysłane przez Marcel

margor napisał(a):

> Mareczek napisał(a):

> > Warto dodać, że spółce raczej nie zależy na zdobywaniu > > nowych kontrahentów > > Najłatwiej zwolnić ludzi, jasne, ale co dalej? Przydałby się porządny > program rządu w sprawie przewozu ciężarówek koleją, > oczywiście jakieś dopłaty byłyby potrzebne, ale z > pewnością wtedy kondycja PKP Cargo by się polepszyła. A za > tym idzie łańcuszek: praca dla Zakładów Naprawy Taboru itp.

Istotnym problemem jeśli chodzi o przewóz aut ciężarowych pociągami to zbyt duże lobby samochodowe w Sejmie i Senacie. Warto dodać, że sporo posłów/senatorów jest właścicielem firm przewozowych, dlaczego więc mieli by tracić i płacić za przejazd pociągiem gdy drogi mają za darmo? Niestety puki mentalność "wybrańców narodu" się nie zmieni, będzie tak jak jest i puste gadanie w tym nic nie zmieni, bo mogliśmy już w latach 90-tych uruchomić takie przewozy, a zostało to zablokowane przez wiadome lobby dorobkiewiczów.

wysłane przez KRosiak

Ta tylko, jakie ma ukształtowanie terenu Szwajcaria a jakie Polska nie wydaje mi się żeby „tiry na tory” to było to, co miałoby uratować Cargo. W dużej mierze tak zwane tiry wożą ładunki na trasach średniodystansowych 300 – 400 Km. Wydaje mi się, że dla przewoźnika taka trasa np. Szczecin – Gdańsk po obecnej drodze zajmuje cała dniówkę kierowcy wraz ze wszystkimi przepisowymi postojami była mniej atrakcyjniejsza niż podróż pociągiem, która pewnie by trwała z 6 – 7 godzin w obecnych warunkach. Trzeba by doliczyć jeszcze załadunek i rozładunek no i najważniejsze, jaka by była cena. To tylko moje gdybania cargo powinno raczej skupić się chyba na innych ładunkach niż tiry a nie z dnia na dzień trącić klientów. Przy takiej rzeszy pracowników, jaką zatrudnia i infrastrukturze i taborze, jaką posiada to aż śmieszne mi się trochę wydaje, że dosłownie z dnia na dzień traci licznych klientów. Co do dotacji z budżetu to, z jakiej okazji mam ja płacić za czyjąś odprawę i utrzymywać związkowców górników, stoczniowców górników ludzi zatrudnionych w zbrojeniówce i wszystkich innych? Pracuje w prywatnej firmie, która zatrudnia 12 osób +4 na umowę zlecenie, jeżeli mój szef nie zapewniłby mi pracy to ktoś by mi dał jakaś odprawę chyba nie bardzo, więc, z jakiej okazji moje podatki mają iść na czyjąś odprawę. Związkowcy to powinni sami siebie pozwalnia jakieś 20 lat temu a nie Bi się o stołki i zwala teraz wszystko na kryzys albo jak w przypadku zbrojeniówki ( to takie z dzisiejszych faktów TVN) na to, że budżet u nich nie zamawia tylko gdzieś indziej może oferta jakaś nie taka hmm… Może z cargo jest tak samo skoro do Polic śmigają wszelkiej maści prywaciarze i jakieś pojedyncze Cargowskie pociągi to może coś tu jest nie tak z ofertą cargo. No, ale rozumiem, że wszyscy związkowcy ich rodziny itp. Itd. Też muszą jeść tylko, dlaczego ja mam za to zapłacić?

wysłane przez margor

KRosiak napisał(a):

[ciach]

Chodziło mi tylko o kwestie transportu ciężarówek jadących przez Polskę tranzytem, bo taka była idea programu "tiry na tory", nie zaś wożenie ich na trasach lokalnych, bo jasne jest, że to się mija z jakimkolwiek sensem.

A fakt, że PKP Cargo traci dotychczasowych klientów, jest niestety prawdą. Chociażby miał węglowy do ciepłowni w Kołobrzegu wozi PTKiGK Holding z Zabrza, przy czym w składzie pociągu prowadzonego zwykle lokomotywą typu 182 jest własny diesel T448p, bo widać nie opłaca się na miejscu wypożyczać Cargowską "stonkę" do manewrowania z węglarkami na bocznicy ciepłowni.

wysłane przez Lukasy

KRosiak napisał(a):

> skoro do Polic śmigają wszelkiej maści prywaciarze i jakieś > pojedyncze Cargowskie pociągi to może coś tu jest nie tak z > ofertą cargo.

Obecnie jak w ciągu doby jedzie na Chemię trzy albo cztery pociągi, to jest dobrze :|

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez miq

Lukasy napisał(a):

> Obecnie jak w ciągu doby jedzie na Chemię trzy albo cztery > pociągi, to jest dobrze :|

I tak jest lepiej niż na początku roku. Wtedy to jeden pociąg na dobę no była normalka :|

wysłane przez MarcinB

KRosiak napisał(a):

[ciach]

I masz wielką rację, dopóki PKP będzie zatrudniać związkowców, dopóty tam będzie źle. Związki zawodowe, wszelakiej maści to nic innego jak banda darmozjadów. Cargo, by przeżyć to musi się restrukturyzować i pozwalniać zbędne osoby. Jedyne co mnie boli to to, że pozwalniają niewinnych ludzi, a związkowe pasibrzuchy zostaną na ciepłych posadkach, wszak betonu nikt nie ruszy. Co do hasła Tiry na tory, to niestety, nie ma ono zupełnie sensu. W obecnych sytuacjach, transport drogowy zawsze będzie tańszy i szybszy.

-- Jak masz pecha w życiu to i MP3-jka Ci będzie zwalniać...

wysłane przez Lukasy

Czekam na to, aż bogacące się społeczeństwo nakupi tyle samochodów, że nie zmieszczą się one w centrach miast (czytaj: korki). Patrząc na to, ile miast ma obwodnice, nie wróżę zawrotnych prędkości ciężarówkom, które będą się w ślimaczym tempie przesuwać przez jakieś większe miasto.

Ale fakt faktem - przewóz towarów koleją nie jest tani.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez margor

Lukasy napisał(a):

[ciach]

Znalazłem informację, że w marcu 2009 był przejazd promocyjny na LHS: http://kolej.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1240065814.news

Dobrze kombinują, może coś z tego będzie :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Lukasy

margor napisał(a):

> Dobrze kombinują, może coś z tego będzie :)

To bez wątpienia dobra informacja - oby coś z tego było :)

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez MarcinB

Lukasy napisał(a):

> Czekam na to, aż bogacące się społeczeństwo nakupi tyle > samochodów, że nie zmieszczą się one w centrach miast (czytaj: > korki). Patrząc na to, ile miast ma obwodnice, nie wróżę zawrotnych > prędkości ciężarówkom, które będą się w ślimaczym tempie > przesuwać przez jakieś większe miasto.

Spokojnie, zawsze się jeszcze znajdzie miejsce na kolejny samochód. Niestety, kolej nie jest w żaden sposób konkurencyjna. Teoretycznie, jak bym chciał wysłać tira pociągiem, ze Szczecina do Rzeszowa, czy kolej mi zagwarantuje transport poniżej 10h ?? Szczerze w to wątpię, a tir na drodze spokojnie pokona taką trasę w takim czasie. Jak się PKP w dobie zmieści to dobrze będzie, ale i w to wątpię.

> Ale fakt faktem - przewóz towarów koleją nie jest tani.

A to już drugi minus na niekorzyść PKP

-- Jak masz pecha w życiu to i MP3-jka Ci będzie zwalniać...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Lukasy

Mr_Reaper napisał(a):

> Teoretycznie, jak bym chciał wysłać tira pociągiem, ze Szczecina > do Rzeszowa, czy kolej mi zagwarantuje transport poniżej 10h ??

Nawet pasażerskim nie dojedziesz w takim czasie ;)

> Szczerze w to wątpię, a tir na drodze spokojnie pokona taką > trasę w takim czasie.

Szczerze wątpię, czy taki czas starczy ciężarówce. No ale zależy to przede wszystkim od kierowcy.

> A to już drugi minus na niekorzyść PKP

Są jeszcze inni przewoźnicy ;)

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez techno

Mr_Reaper napisał(a):

> jak bym chciał wysłać tira pociągiem, ze Szczecina do Rzeszowa, czy > kolej mi zagwarantuje transport poniżej 10h ?? Szczerze w to wątpię, > a tir na drodze spokojnie pokona taką trasę w takim czasie.

Nie pokona w takim czasie. Jadąc DK3 + A4 zgodnie z przepisami, samochód osobowy pokonuje tą trasę w czasie ponad 10 godzin. Kierowca samochodu ciężarowego musi jeszcze odbębnić obowiązkowe postoje na trasie, a i prędkości przez niego rozwijane są niższe. Nie zmienia to jednak faktu, że towar wysłany dziś, samochodem ciężarowym dojedzie na tej trasie najpóźniej następnego dnia.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez MaK

techno napisał(a):

[ciach]

Można spekulować. Postój można... powiedzmy "ominąć", ale szczerze tego nie popieram. BTW... Owego czasu zamówiłem na allegro pewną rzecz od człowieka z Opola. Była u mnie dokładnie po 21 godzinach od złożenia zamówienia. Oczywiście zaraz po złożeniu zamówienia wysłałem mu potwierdzenie wpłaty kasy, więc wyszło to ekspresowo.

Raczej nie sądze, że ta przesyłka jechała pociągiem...

-- Z mapy samochodowej można się dowiedzieć wszystkiego, oprócz tego, jak ją złożyć.

wysłane przez maly

Nikt nie wspomina o istotnej sprawie,spadku znaczenia stacji Szczecin Port Centralny. A mianowicie St. Szczecin Por Centralny BYŁA st.węzłową po czym byłą st. rozrządową. a obecnie staje się TYLKO st.manewrową. Wszystkie w/w degradacje związane są ze POZNANIEM, a dokładnie ze st.Poznań Franowo. Wiadomo bowiem nie od dziś iż na Węzeł Poznański kolej przeznacza duże pieniądze. Obawiam się ze do EURO 2012 Szczecin Port pozostanie MAŁĄ ZAPOMNIANĄ STACYJKĄ.

wysłane przez marko 4

maly napisał(a):

> Nikt nie wspomina o istotnej sprawie,spadku znaczenia stacji > Szczecin Port Centralny. A mianowicie St. Szczecin Por > Centralny BYŁA st.węzłową po czym byłą st. rozrządową. > a obecnie staje się TYLKO st.manewrową. Wszystkie w/w > degradacje związane są ze POZNANIEM, a dokładnie ze > st.Poznań Franowo. Wiadomo bowiem nie od dziś iż na Węzeł > Poznański kolej przeznacza duże pieniądze. Obawiam się ze do > EURO 2012 Szczecin Port pozostanie MAŁĄ ZAPOMNIANĄ > STACYJKĄ.

Ja tam nie che nic, mówić ale to Szczecin cały staje się powoli małym zapomnianym miasteczkiem ;/ A co do SPC, to jakiś remont tam ma być kiedyś coś słyszałem.

-- Ten trzeci i najgłupszy...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
maly napisał(a):

> Nikt nie wspomina o istotnej sprawie,spadku znaczenia stacji > Szczecin Port Centralny. A mianowicie St. Szczecin Por > Centralny BYŁA st.węzłową po czym byłą st. rozrządową. > a obecnie staje się TYLKO st.manewrową. Wszystkie w/w > degradacje związane są ze POZNANIEM, a dokładnie ze > st.Poznań Franowo. Wiadomo bowiem nie od dziś iż na Węzeł > Poznański kolej przeznacza duże pieniądze. Obawiam się ze do > EURO 2012 Szczecin Port pozostanie MAŁĄ ZAPOMNIANĄ > STACYJKĄ.

Degradacje nie wynikają z czyjegoś widzimisię, lecz raczej z położenia stacji i jej znaczenia w systemie transportowym. A znaczenie zapewne głównie wynika z wielkości generowanej pracy przewozowej. SPC niestety ostatnio mocno podupadł pod tym właśnie względem. Niestety głównie z powodu sytuacji PKP Cargo, które powoli, lecz systematycznie tracą klientów i padają na pysk. Bodajże we wtorek z całego zakładu szczecińskiego wyprawiono zaledwie 7 SIEDEM pociągów towarowych PKP Cargo (przez całą dobę)!!! Tak złej sytuacji już dawno (jeśli nie nigdy) nie było. Oczywiście prywaciarze wyprawiają drugie tyle, albo nawet więcej, ale ich pociągi nie wymagają rozrządu, bo to zwykle zwarte wahadła. Poza tym jak na tak ogromną stację portową, przy wielkim porcie morskim to naprawdę żenujący wynik, więc trudno się dziwić kierownictwu Cargo, że podejmuje takie niepopularne decyzje. Gdy Cargo zacznie być bardziej elastyczne, a więc i konkurencyjne wobec innych przewoźników, a jednocześnie port oraz pobliskie węzły typu Gumieńce, Police, Glinki zaczną generować większy ruch to przewozy wzrosną i stacja ożyje, bo będzie miała co rozrządzać. W tej chwili rozrządu po prostu NIE MA!!! Obecnie biorąc pod uwagę wielkość pracy SPC, jest to typowa stacja manewrowa, a nie rozrządowa. Smutne to, ale niestety prawdziwe. I chyba także nieuniknione - stacje Gdynia Port i Gdańsk Port Północny już dawno straciły status stacji rozrządowych, na rzecz Zajączkowa Tczewskiego, więc chyba tu będzie tak samo, z tą różnicą, że zyska nielubiany tu Poznań...
Bodek napisał(a):

> Smutne to, ale niestety prawdziwe. I chyba także nieuniknione > - stacje Gdynia Port i Gdańsk Port Północny już dawno > straciły status stacji rozrządowych, na rzecz Zajączkowa > Tczewskiego, więc chyba tu będzie tak samo, z tą różnicą, > że zyska nielubiany tu Poznań...

No ja tam nie chce nic mówić ale Zajączkowo Tczewskie też ma chyba rozrząd zamknięty już. Bodajże w kwietniu taka decyzja zapadła, na pmk o tym coś pisano... Poza tym popatrzmy na obecne trendy - coraz mniej jest bocznic, więc i coraz mniej pociągów zdawczych im mniej jest zdawczych, tym mniej jest pociągów wielogrupowych. A więc i znaczenie górek rozrządowych spada. Popatrzmy jak było jeszcze całkiem niedawno, bo 10-12 lat temu. Do Portu zjeżdżały: 2 zbiorówki z Gumieniec, Glinek, 4 z Polic Chemii, jedna z Niebuszewa, trzy ze Świnoujścia, dwie ze Stargardu i jedna z Goleniowa. Wtedy było co rozrządzać. Ile tego zostało do czasów obecnych? Nawet nie połowa.

-- Ten trzeci i najgłupszy...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Przesladowca

Wczoraj się dowiedziałem że w CT Szczecin zgłosiło się do dobrowolnego odejścia około 300 osób. Dowiedziałem się od znajomych kolejarzy z Szczecińskiej Sekcji.