Forum

Szczecin potrzebuje SKM?

Koleją miejską do pracy, po zakupy i na basen. Część nowych inwestycji planowana jest w sąsiedztwie istniejącej linii kolejowej.

wysłane przez paki

Artykuł sensowny, podaje logiczne przykłady wykorzystania tego, co obecnie się marnuje, czyli infrastruktury kolejowej. Jednak śmiem wątpić, iż osoba przyjeżdżająca pociągiem do Szczecina będzie chciała dojechać na wspomnianą Niemierzyńską przez Pomorzany, Turzyn, Pogodno, czy przesiądzie się do tramwaju. Bez studium wykonalności i opłacalności wraz z badaniem popytu wśród mieszkańców raczej się nie obędzie.

-- "W Szczecinie spotkamy także składy jednowagonowe." by Wikipedia

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez bartez 336

paki napisał(a):

> Jednak śmiem wątpić, iż osoba przyjeżdżająca pociągiem do Szczecina będzie > chciała dojechać na wspomnianą Niemierzyńską przez Pomorzany, > Turzyn, Pogodno, czy przesiądzie się do tramwaju.

Ja tam wolałbym bezpośrednio pociągiem. Może trochę dłużej, ale bez przesiadek.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez 105ngs

bartez napisał(a):

> Ja tam wolałbym bezpośrednio pociągiem. Może trochę > dłużej, ale bez przesiadek.

No właśnie pytanie czy na pewno dłużej. Tramwaj spod Dworca Głównego do przystanku Wszystkich Świętych jedzie 22 minuty + minimum kilka minut na przesiadkę z pociągu i oczekiwanie na tramwaj. Z kolei pociąg, według planowanego rozkładu 2007/08, z Głównego do Łękna miał jechać 11 minut, czyli przynajmniej 2x szybciej niż tramwaj. A jak "trójka" spod Głównego akurat ucieknie i następna przyjedzie za 12 minut, to nawet 3x.

Co do artykułu, to również uważam go za bardzo sensowny i rzeczowy. Od siebie dorzuciłbym jeszcze aspekt studencki. W pobliżu opisanej stacji Pomerania jest przecież wydział ZUT, blisko Gumieniec dwa wydziały US - WZiEU i WH, a koło Pogodna kolejny - WNEiZ. Niedaleko przejazdu kolejowego na ulicy Tenisowej jest jeszcze Studium Wychowania Fizycznego i Sportu ZUT, do którego studenci dojeżdżają na WF z różnych wydziałów rozsianych po mieście. Idąc dalej, blisko stacji Żelechowa jest przecież spora szkoła przy Hożej, której uczniowie zapychają 107 i są chyba jedynym sensem kursowania A do Studziennej. I to jest nawet ważniejszy powód, dla którego ta SKM mogłaby się przydać. Bo zakłady pracy raz są, a raz ich nie ma, a szkoły i uczelnie będą zawsze.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez qba111

[ciach]

Zgadza się - artykuł bardzo dobry, choć nadal nie przekonuje mnie do SKM (z obecną infrastrukturą) w Szczecinie. Teraz linia nie byłaby kręgosłupem komunikacyjnym miasta jakim powinna być SKM, z tego prostego względu że nie jest położona średnicowo. A znając polskie podejście nawet jeśli by chciano uruchomić taką linie, np. z Polic przez Niebuszewo, Turzyn do Głównego, To aby broń Boże niczego nie zmieniać w układzie torowym lub przystankach. Wiadomo - układ torowy ciężka sprawa (komuniści mieli piękne plany ale niestety legły w gruzach), ale przystanków kilka nowych mogło by się znaleźć.

Te w artykule jak najbardziej słuszne, dodał bym przystanek w okolicy przejazdu Jagiellońska-Witkiewicza, które to są ogólnie bardzo ubogie w komunikacje miejską (odcinek Santocka - Boh. Warszawy). Są tam przecież Szpital, LO VI, chyba zespół Szkół Specjalnych i zawodowych, sklepy meblowe, Kościół na Witkiewicza, no i północna część os. Przyjaźni. To może temat na inny wątek ale naprawdę tamta część Jagiellońskiej i Witkiewicza to biała plama komunikacyjna i mógłby tam zawitać jakiś autobus miejski a w przyszłości może i pociąg [osobowy] ;p

wysłane przez paki

105ngs napisał(a):

> [ciach]

Racja, studenci byli, są i będą zawsze. Nie możesz tylko zapomnieć o pewnej "porażce", a mianowicie wydłużeniu niektórych osobowych z Głównego do Gumieniec. Zainteresowanie było raczej nikłe z powodu niedoinformowania o takim udogodnieniu. Wprowadzenie SKM miałoby sens, ale konieczne byłyby zmiany tras obecnej KM, czyli linie dzienne zwykłe do najbliższych dworców (np. 51,78,69,87,57,82 z podjazdem pod Dw. Niebuszewo), pospieszne na stałych trasach. Pytanie tylko, czy przewoźnicy się zgodzą. Inna sprawa, jeśli zrobimy SKM, powiedzmy linia z Dąbia do Niebuszewa, to po co inwestycja w SST? W końcu na trasie Zdroje-Wyszyńskiego (rejon Dw. Głównego) obie linie będą ze sobą konkurowały. Poza tym koszta... Z jaką częstotliwością musiałyby kursować SKM-ki, żeby było to w miarę opłacalne?

-- "W Szczecinie spotkamy także składy jednowagonowe." by Wikipedia

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Wojtek 24

paki napisał(a):

> ...to po co inwestycja w SST?

To może zrezygnujmy z SST i wszystkie pieniądze, które miały na to iść przeznaczmy na SKM (remonty peronów, wybudowanie nowych przystanków itd.). Chyba będzie taniej niż budowa od podstaw szybkiego tramwaju.

wysłane przez paki

Wojtek napisał(a):

> To może zrezygnujmy z SST i wszystkie pieniądze, które miały na > to iść przeznaczmy na SKM (remonty peronów, wybudowanie nowych > przystanków itd.). Chyba będzie taniej niż budowa od podstaw > szybkiego tramwaju.

Na pewno nie będzie przeszkody w postaci zabytkowego domu;) Na poważnie, mielibyśmy dwie trasy o zbliżonym czasie przejazdu, a konkurencja wpływałaby negatywnie na rentowność pierwszego, jak i drugiego przedsięwzięcia.

-- "W Szczecinie spotkamy także składy jednowagonowe." by Wikipedia

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Wojtek 24

paki napisał(a):

> poważnie, mielibyśmy dwie trasy o zbliżonym czasie przejazdu, a > konkurencja wpływałaby negatywnie na rentowność pierwszego, jak i > drugiego przedsięwzięcia.

To może zdecydujmy się tylko na SKM, rezygnując z SST.

wysłane przez paki

Wojtek napisał(a):

> To może zdecydujmy się tylko na SKM, rezygnując z SST.

Rezygnacja z SST jest raczej niemożliwa, chyba że znany nam "zabytek" skutecznie zablokuje inwestycję.

-- "W Szczecinie spotkamy także składy jednowagonowe." by Wikipedia

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Wojtek napisał(a):

> To może zrezygnujmy z SST i wszystkie pieniądze, które miały na > to iść przeznaczmy na SKM (remonty peronów, wybudowanie nowych > przystanków itd.). Chyba będzie taniej niż budowa od podstaw > szybkiego tramwaju.

Kolejka ma więcej perspektyw. SST nigdy nie dojedzie do Polic. A SKM i owszem. Bezpośredni dojazd z Polic no Pogodno, Pomorzany czy też nawet dalsze stacje z pewnością trwałby krócej i przez to byłby konkurencyjną alternatywą, czy też może wytchnieniem dla zatłoczonej KM pomiędzy Policami a Szczecinem.

wysłane przez Jasiek 36

Wojtek napisał(a):

> To może zrezygnujmy z SST i wszystkie pieniądze, które miały na > to iść przeznaczmy na SKM (remonty peronów, wybudowanie nowych > przystanków itd.). Chyba będzie taniej niż budowa od podstaw > szybkiego tramwaju.

Nie zapominajcie o pozostałej części Prawobrzeża, które ma być de facto klientami SST. Nie wszędzie kolej dociera. A robienie przystanku osobowego dla kolei na wysokości MTS jest raczej bez sensu. A bez tego nikt ze Słonecznego nie będzie drałował na przystanek osobowy w Zdrojach. Zgoda niech władze uruchomią Szczecińską Kolej Metropolitarną, ale przy zachowaniu SST, które ma docierać także w przyszłości do dalszych osiedli Szczecina, gdzie kolej nigdy nie dotrze np. Zawadzkiego, Majowe i Nad Rudzianką. Wszak trzeba myśleć długoterminowo. Z SKM poszedłbym nawet dalej, gdyż tak jak proponowano niedawno na jednej z konferencji dworzec dla SKM zrobić na Niebuszewie, a dla pozostałych pociągów na Dworcu Głównym. Puszczać SKM z Niebuszewa przez Łękno, Pogodno, Turzyn Dworzec Główny do Stargardu Szczecińskiego, Gryfina i Goleniowa na początek oczywiście z odpowiednią częstotliwością. Można by tak jak proponowano zrobić dodatkowe przystanki osobowe w pobliżu budowanego Parku Naukowo- -Technologicznego Pomerania i w pobliżu Cmentarza Centralnego. Pozostaje sprawa reaktywacji linii do Polic i Trzebieży oraz kursów do Gumieniec, choć chyba jest możliwość, aby niektóre pociągi tam także kończyły swój bieg? Dzięki Tramwajom i SKM na prawobrzeżu autobusy spełniałyby rolę uzupełniającą taką jak powinny. Oczywiście potrzebne były by także odpowiednie inwestycje w tabor powiedzmy dla spółki Przewozy Regionalne, bo tą spółkę mam w domyśle jako operatora SKM, bo po co tworzyć następną.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Wojtek 24

Ale są jeszcze jakieś tory wzdłuż ulicy Przelotowej i dalej do ulicy Dąbskiej. Można poprowadzić tam SKM (jako wjazd kieszeniowy) i zrobić stację Szczecin Słoneczne. Tylko potrzebny byłby jeszcze łącznik, żeby można było skręcić w lewo ze Słonecznego w stronę Dw. Głownego.

Dzięki temu autobusy z Os. Nad Rudzinką można skierować do stacji Os. Słoneczne i dalej SKM do centrum. Można jeszcze zrobić wokół przystanków SKM parkingi Park%Ride.

wysłane przez Jasiek 36

Wojtek napisał(a):

> Ale są jeszcze jakieś tory wzdłuż ulicy Przelotowej i dalej do > ulicy Dąbskiej. Można poprowadzić tam SKM (jako wjazd kieszeniowy) i > zrobić stację Szczecin Słoneczne. Tylko potrzebny byłby jeszcze > łącznik, żeby można było skręcić w lewo ze Słonecznego w > stronę Dw. Głownego.

Są tory wzdłuż Przelotowej, ale ze względu na to, że nie da się już podobno zrobić skrętu ze Zdrojów na Słoneczne, ze względu na stojący tam hipermarket Selgros takie połączenie, aby pociąg najpierw jechał na Dąbie, a później na Słoneczne i z powrotem do Dąbia jest moim zdanie nieuzasadnione, ponieważ to najzwyklejsza strata czasu, a jak wiemy dzisiaj prawie wszystkim się spieszy. Dlatego SKM na Słoneczne już raczej nigdy nie dotrze. Dlatego potrzebna jest linia tramwajowa do obsługi tamtego rejonu. Zróbmy SKM i SST, a na pewno będą się wzajemnie uzupełniać. Wtedy już żadne autobusy do Basenu Górniczego nie będą potrzebne. Oczywiście trzeba by wprowadzić także integrację taryfową. Ale tyle jak na razie marzenia.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Bauer

Jasiek napisał(a):

> autobusy do Basenu Górniczego nie będą potrzebne.

Mam rozumieć że nie nie mówisz o wszystkich autobusach kończących na Basenie?

wysłane przez Jasiek 36

Bauer napisał(a):

> Mam rozumieć, że nie nie mówisz o wszystkich autobusach kończących > na Basenie?

A jak w przypadku budowy SST, zbędne są na Basenie Górniczym linie 54,55,65,71 i 84. Znikną pewnie też pospieszne A,B,D,E i G. A w sytuacji puszczenia z atrakcyjną częstotliwością SKM przez Zdunowo i Dąbie Dworzec, można by pokusić się o przekierowanie wszystkich linii do okolic tamtejszych dworców. Czyli z Basenu znikają 56,73 i 79. Pośpiech C także przestaje istnieć. Po prostu linie autobusowe pozostają do dowożenia do pociągu w przypadku Zdunowa, Załomia, Dąbia, Zdrojów (nawet jest tu taki placyk w sam raz na pętlę) i Podjuch, ewentualnie do SST w przypadku Zdrojów, Słonecznego, Majowego, Bukowego, Kijewa. Oczywiście wiązałoby się to z całkowitą zmianą siatki połączeń na prawobrzeżu. I tak np. linia 54 Dąbie Dworzec (SKM) - Zakłady Mięsne - Kijewo - Osiedle Słoneczne (SST) - Zdroje Dworzec (SKM) - Podjuchy Pętla linia 55 Żydowce - Podjuchy Dworzec (SKM)- Podjuchy Pętla - Smocza/Falskiego linia 55bis zlikwidowana linia 56 zlikwidowana linia 62 Dąbie Dworzec (SKM) - Wielgowo - Zdunowo Dworzec (SKM) - Sławociesze - Płonia - Śmierdnica linia 64 Klucz - Podjuchy Dworzec (SKM) - Podjuchy Pętla - Zdroje/Gryfińska (SST) - Dąbie Dworzec (SKM) - Dąbie Osiedle linia 65 Osiedle Bukowe - Osiedle Słoneczne (SST) - Jasna - Zdroje/Gryfińska (SST) - Zdroje Dworzec (SKM) (po wybudowaniu pętli autobusowej przy dworcu, ewentualnie przy przystanku SST na Turkusowej, ale nie wiem czy jest sens skoro przystanek przesiadkowy na SST ma spełniać Gryfińska) linia 66 Autostrada - Klucz - Podjuchy Dworzec (SKM) - Podjuchy Pętla - Zdroje/Gryfińska (SST) - Andrzejewskiego - Iwaszkiewicza koło przychodni rehabilitacyjnej - Osiedle Słoneczne (SKM) - Osiedle Nad Rudzianką (SST) linia 71 Osiedle Słoneczne (SST) - Łubinowa - Zdroje/Gryfińska (SST) - Zdroje Dworzec (SKM) Linia 73 Zdunowo Dworzec (SKM) - Sławociesze - Płonia - Kijewo - Wiosenna - Zdroje/Gryfińska (SST) - Zdroje Dworzec (SKM) linia 77 Osiedle Bukowe - Osiedle Słoneczne (SST) - Łubinowa - Wiosenna - Dąbie Dworzec (SKM) - Dąbie Osiedle - Załom Dworzec (SKM) - Osiedle Kasztanowe linia 79 Jezierzyce - Płonia - Kijewo - Wiosenna - Dąbie - Przestrzenna - Basen Górniczy (SST) linia 84 Kijewo - Nad Rudzianką (SST) - Osiedle Bukowe - Zdroje Dworzec (SKM) - Zdroje/Gryfińska (SST) - Citroena/ZUS

Wiem poniosło mnie. :-D

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Jasiek 36

Jasiek napisał(a):

> Linia 73 Zdunowo Dworzec (SKM) - Sławociesze - Płonia - Kijewo - > Wiosenna - Zdroje/Gryfińska (SST) - Zdroje Dworzec (SKM)

Ciach mała aktualizacja mojej wizji, a mianowicie zapomniałem o atrakcyjnej relacji Basen Górniczy (SST) - Dąbie. Czyli dodaję linię 56 Basen Górniczy (SST)- Przestrzenna - Dąbie Dworzec (SKM) - Dąbie Osiedle - Załom Dworzec (SKM) - Osiedle Kasztanowe, przy jednoczesnym pozostawieniu częstotliwości 77 na obecnym poziomie. Czyli pewnie takie coś 56 oraz 77 co 20 w szczycie w dni powszednie i co 30 w pozostałym okresie, oprócz świąt Bożego Narodzenia, Nowego Roku i Wielkanocy kiedy mogłyby jeździć co 40 minut. Czyli na przemian co 10 i co 15 i 20 w święta. Czyli Panie Darku miałeś rację jakieś linie na Basenie Górniczym muszą pozostać, czyli 56 i 79. Dodatkowo po przemyśleniu sprawy 73 przedłużyłbym do Wielgowo Borsucza, czyli trasa Zdroje Dworzec (SKM) - Wielgowo Borsucza, tak aby mieszkańcy Wielgowa mieli dojazd bezpośredni do Zdrojów. Częstotliwość dla 62, 73 i 79 ustaliłbym na 30 minut we wszystkie dni, oprócz świąt, gdy mogłyby jeździć co 40 minut.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Jasiek 36

Jasiek napisał(a):

> Ciach mała aktualizacja mojej wizji, a mianowicie zapomniałem o > atrakcyjnej relacji Basen Górniczy (SST) - Dąbie. > Czyli dodaję linię 56 Basen Górniczy (SST)- Przestrzenna - Dąbie > Dworzec (SKM) - Dąbie Osiedle - Załom Dworzec (SKM) - Osiedle > Kasztanowe, przy jednoczesnym pozostawieniu częstotliwości 77 na > obecnym poziomie. Czyli pewnie takie coś 56 oraz 77 co 20 w szczycie > w dni powszednie i co 30 w pozostałym okresie, oprócz świąt > Bożego Narodzenia, Nowego Roku i Wielkanocy kiedy mogłyby > jeździć co 40 minut. Czyli na przemian co 10 i co 15 i 20 w święta.

Odpowiadam sobie znowu sam, ale wydaje się, że zapomniałem jeszcze o linii 56bis na trasie Basen Górniczy (SST) - Przestrzenna - Dąbie Dworzec (SKM) - Dąbie Osiedle, która stanowiłaby wspomaganie dla linii 56 i 79 w przypadku dużego popytu ze strony mieszkańców Dąbia na SST. Częstotliwość taka sama jak 56, czyli 20, 30 i 40 w święta. Choć może wystarczyłoby podniesienie częstotliwości 79 do 20 minut w szczycie, zamiast tworzenia 56bis. Ale wiadomo na tym etapie marzeń nie ma co się bawić w częstotliwość, bo nie wiadomo jaki będzie popyt na SKM, a jaki na SST.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez paki

Jasiek napisał(a):

>[ciach]

Jeśli już się nad tym zastanawiamy, osobiście wolałbym jedną spółkę, której udziałowcami byliby przewoźnicy- TS, SPAK, SPAD, SPPK i PR, jak również inni regionalni przewoźnicy, pod warunkiem, że w miarę możliwości dowożą pasażerów do dworców PKP, a nie pchają się do centrum miasta. Reaktywacja linii do Polic tak, Trzebież raczej nie będzie miała zbytnich szans. Ale jak pisałem wcześniej, podstawą powinny być badania zainteresowania wśród mieszkańców.

-- "W Szczecinie spotkamy także składy jednowagonowe." by Wikipedia

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Wojtek 24

paki napisał(a):

> Reaktywacja linii do Polic tak, > Trzebież raczej nie będzie miała zbytnich szans.

Do Trzebieży nie trzeba puszczać wszystkich kursów, tylko co któryś tam. Reszta do Polic.

wysłane przez Bauer

paki napisał(a):

> to po co inwestycja w SST?

Zaprzestać budowy SST, kasę wrzucić w SKM a przewidziany odcinek dla tramwajów na Moście Pionierów przeznaczyć jako pas dla autobusów.

-- ZDiTM - Zbieranina Dziadów i Tępych Mułów

wysłane przez Mareczek 5

paki napisał(a):

> Racja, studenci byli, są i będą zawsze. Nie możesz tylko > zapomnieć o pewnej "porażce", a mianowicie wydłużeniu > niektórych osobowych z Głównego do Gumieniec. Zainteresowanie > było raczej nikłe z powodu niedoinformowania o takim > udogodnieniu.

Do tego należy doliczyć brak obowiązywania niższej taryfy z Goleniowa, Stargardu i Gryfina. Do Głównego jedziemy za 5 zł (studenci 3,15), ale do Gumieniec już wg taryfy zwykłej.

> Wprowadzenie SKM miałoby sens, ale konieczne byłyby > zmiany tras obecnej KM, czyli linie dzienne zwykłe do > najbliższych dworców (np. 51,78,69,87,57,82 z podjazdem pod Dw. > Niebuszewo),

Autobusy jadące przez Boguchwały raczej nie mają takiej potrzeby. Odległość od Dworca do Boguchwały to tylko 150 metrów (do tramwaju, który stoi "niby" pod dworcem jest 100 metrów).

> Inna sprawa, jeśli zrobimy SKM, > powiedzmy linia z Dąbia do Niebuszewa, to po co inwestycja w SST?

Obsługa różnych potoków. Chcę jechać do Bramy/Kościuszki/Rodła, wsiadam w tramwaj, chce jechać na Niebuszewo wsiadam w SKM. Ponadto należy pamiętać, że obie inwestycje mogą się uzupełniać. Jadę z Kijewa na Niebuszewo, podjeżdzam tramwajem i wsiadam w SKM.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez shogun1983

Zrobiłem sobie inną symulację... przejazd z dworca Szczecin Główny do Szczecin Zdunowo wg rozkładu jazdy PKP 21-25 minut. Dojazd wg Google z Głównego do Załomia to przeszło 40 minut z przesiadkami. Wystarczłyby wspólny bilet z KM, parkingi P+R i mamy SKM między prawobrzeżem (Dąbie, Zdunowo, Wielgowo). Szybciej i wygodniej...

wysłane przez MarcinB

shogun1983 napisał(a):

> Wystarczłyby wspólny bilet z KM, parkingi P+R

Co to są parkingi P+R, Park and Run? To chyba dla sportowców. Parkuj i jedź to słyszałem, ale po angielsku to chyba było P+D :D:D

-- A w Szczecinie nie będzie Solarisa Hybrid, ma zbyt twarde siedzenia!!!

wysłane przez MQ ?

Mr_Reaper napisał(a):

> Co to są parkingi P+R

Park and Ride.

wysłane przez shogun1983

Mr_Reaper napisał(a):

> > Wystarczłyby wspólny bilet z KM, parkingi P+R > > Co to są parkingi P+R, Park and Run? To chyba dla sportowców. > Parkuj i jedź to słyszałem, ale po angielsku to chyba było > P+D :D:D

Park and Ride (P+R). Zostawiasz sobie auto, bierzesz bilecik z bramki i na bileciku latasz danego dnia całą KM.

wysłane przez Robert 5

shogun1983 napisał(a):

> > Zostawiasz sobie auto, bierzesz bilecik z > bramki i na bileciku latasz danego dnia całą KM.

Albo odwrotnie - w Warszawie np. wygląda to tak (za http://ztm.waw.pl/?c=135&l=1):

1. Użytkownik zobowiązany jest do uiszczenia przy wyjeździe z Parkingu jednorazowej opłaty za wynajem miejsca parkingowego (opłata parkingowa) w wysokości 100 złotych. Opłata parkingowa pobierana jest za pokwitowaniem przez osoby kontrolujące.

2. Zwalnia się z opłaty, o której mowa w ust. 1, użytkowników, którzy w chwili wyjazdu z terenu Parkingu przedstawią osobom kontrolującym:

- bilet dobowy, 3-dniowy, tygodniowy, 30-dniowy lub 90-dniowy uprawniający do korzystania ze środków lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie, który posiada następujące cechy:

1. został skasowany,

2. trwa okres jego ważności, w którym uprawnia on do korzystania ze środków lokalnego transportu zbiorowego,

3. ma wszystkie inne cechy wymagane przez przepisy prawa miejscowego regulujące korzystanie z lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie;

wysłane przez MaK

Robert napisał(a):

[ciach]

Hmmmm... Parking strzeżony za 60 złotych miesięcznie. Zaczyna mi się podobać ten pomysł :)

wysłane przez Robert 5

MaK napisał(a):

> > Hmmmm... Parking strzeżony za 60 złotych miesięcznie. Zaczyna mi > się podobać ten pomysł :)

wysłane przez MaK

Robert napisał(a):

> 3. Parking jest parkingiem publicznym i niestrzeżonym.

No to pomysł jest nie trafiony. Zamiast trzymać sobie autko pod biurem i mieć je na oku, to mam je zostawić z miejscu niestrzeżonym i kupować jeszcze bilet na KM.

-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...

wysłane przez stoch

Z tego co się orientuję to niemieckim odpowiednikiem polskiej SKM jest S-Bahn. Jeżeli to jest idealnie to samo (S-Bahn i SKM) to nie jesteśmy tego świadomi, ale mamy linie SKM w Szczecinie, a jedna nawet została zlikwidowana :D : http://home.arcor.de/agksj/suewe/stettin_sbahn.htm

wysłane przez kajetansz 65

stoch napisał(a):

> Z tego co się orientuję to niemieckim odpowiednikiem > polskiej SKM jest S-Bahn. Jeżeli to jest idealnie to samo > (S-Bahn i SKM) to nie jesteśmy tego świadomi, ale mamy > linie SKM w Szczecinie, a jedna nawet została zlikwidowana > :D : http://home.arcor.de/agksj/suewe/stettin_sbahn.htm

To tylko schemat orientacyjny.

-- Штирлиц

Штирлиц

wysłane przez Robert 5

stoch napisał(a):

> Z tego co się orientuję to niemieckim odpowiednikiem > polskiej SKM jest S-Bahn. Jeżeli to jest idealnie to samo > (S-Bahn i SKM) to nie jesteśmy tego świadomi, ale mamy > linie SKM w Szczecinie, a jedna nawet została zlikwidowana > :D : http://home.arcor.de/agksj/suewe/stettin_sbahn.htm

Rzecz właśnie w tym, że linii SKM to jeszcze nie mamy (jak np. Warszawa czy Trójmiasto); ale mamy coś bardzo ważnego, na bazie czego możemy SKM utworzyć.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez stoch

Będąc wczoraj w Stargardzie zauważyłem, że dużo osób jeździ na trasie od Stargardu do Szczecina. Aż prosi się, żeby niektóre pociągi przedłużyć do Polic. Gdyby kolej współpracowałaby z komunikacją miejską, wyszłyby to wszystko na plus, a mianowicie:

* Mnóstwo szczecinian jeździ do Trzebieża, lecz wybierają samochód. Skomunikiowanie pociągów relacji Stargard Szczeciński - Police (narazie o Trzebieżu Szczecińskim nie myślę) z autobusami Linii Samorządowej przyczyniłoby się do większych potoków pasażerskich w autobusach, co wychodzi na plus dla SPPK.

* Linia SKM (powiedzmy S1) objeżdżała by prawie całe miasto i przy wspólnym bilecie z ZDiTM, było pomysłem na szybkie przemieszczanie się po mieście (oczywiście nie całym :P).

* Odpowiednie skomunikowanie Niebuszewa z centrum (biorę pod uwagę isteniejącą linię kolejową) odciążyłoby linię 107. Jednak wiąząłoby się to z kosztami, gdyż obecna pętla tramwajowa nie jest na coś takiego przygotowana.

* Policzanie chcący jechać za miasto np. do Poznania obecnie muszą korzystać z następujących opcji: - "Odwieź mnie na dworzec!", - Taksówka, - 107 -> 1/3/4 - 103/106 -> 1/9 - 102 -> 6 - 524 i z buta na dworzec lub do Wyszyńskiego, gdzie wsiadamy do 75 ;) - wersja dla prawdziwych hardcorów: linia specjalna - 526 :P Połączenie kolejowe ze Szczecinem daje możliwość dogodnego dojazdu na inny pociąg.

Dobra koniec, jak sobie coś przypomnę to napiszę ;)

wysłane przez Robert 5

stoch napisał(a):

> - 524 i z buta na dworzec lub do Wyszyńskiego, gdzie > wsiadamy do 75 ;)

A tu chyba przekombinowałeś.

> Połączenie kolejowe ze Szczecinem daje możliwość > dogodnego dojazdu na inny pociąg.

Oczywiście, pozostaje jednak jeszcze kwestia dojazdu na dworzec w Policach oraz pytanie czy warto. ;-)

wysłane przez Jasiek 36

Robert napisał(a):

> Oczywiście, pozostaje jednak jeszcze kwestia dojazdu na > dworzec w Policach oraz pytanie czy warto. ;-)

A czy to jakiś większy problem? Przecież można by przekierować tam niektóre linie, aby zaglądały na Dworzec w Policach znacznie częściej niż obecne 102. W końcu to autobusy powinny pełnić rolę dowozowo-odwozową.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Mariusz_W

Jasiek napisał(a):

> Robert napisał(a):

> > Oczywiście, pozostaje jednak jeszcze kwestia dojazdu na > > dworzec w Policach oraz pytanie czy warto. ;-) > > A czy to jakiś większy problem? Przecież można by > przekierować tam niektóre linie, aby zaglądały na Dworzec w > Policach znacznie częściej niż obecne 102. W końcu to > autobusy powinny pełnić rolę dowozowo-odwozową.

Tu przy okazji mam pytanie do dobrych znawców KM. Przed głównym wejściem do dworca w Policach jest zatoczka. Czy ona była kiedykolwiek wykorzystywana jako przystanek autobusowy? Przegubowiec na niej się nie zmieści, ale pozostałe autobusy raczej tak.

wysłane przez stoch

Robert napisał(a):

> A tu chyba przekombinowałeś.

Jeżeli jadę ostatnim 24 (kurs do Placu Rodła) to tak niestety jest.

> Oczywiście, pozostaje jednak jeszcze kwestia dojazdu na > dworzec w Policach oraz pytanie czy warto. ;-)

Linia 524 jeździ co godzinę. Linia objeżdża Police i zahacza o dworzec. W dzień mam 102, 103, 106, które można skomunikować z pociągami (zwłaszcza 103, które robi objazdówkę po Policach).