Forum
Nowoczesna komunikacja metropolitarna. Tramwaj na torach...
wysłane przez Tatra108 10
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez Jasiek 36
> Pomysł jak najbardziej trafiony. Zostaje nam tylko jeden > mały szczegół. Jak namówić tych wygodnickich, aby się > przesiedli z samochodów w tramwaj?
Jedynie szybszą i punktualną komunikacją. Ale u nas do tego jeszcze daleka droga.
wysłane przez lukien213
> Tatra108 napisał(a):
> > Jak namówić tych wygodnickich, aby się > > przesiedli z samochodów w tramwaj? > > Jedynie szybszą i punktualną komunikacją. Ale u nas do tego > jeszcze daleka droga.
I normalnym taborem. Miałem okazję przejechać się kilkoma tramwajami w Szczecinie w ubiegłym roku. Teraz wolę iść pieszo lub pojechać autobusem. Niestety.
wysłane przez Luke_Police 163
Chyba autor artykułu ma średnie pojęcie o przewozach towarowych na tej trasie. Ja ostatnio w niedzielę na wiadukcie nad ulicą Wilczą widziałem 2 pociągi w ciągu 15 minut...
"Ale bardziej przystępny dla pasażerów będzie tramwaj dwusystemowy, który zabierze pasażerów np. na osiedlu Chemik w Policach, przejedzie torami kolejowymi do Szczecinie, gdzie po torach tramwajowych dojedzie na pl. Rodła i Bramę Portową. Nie trzeba się wtedy przesiadać na dworcach węzłowych."
A gdzie te tory są na Osiedlu Chemik? Obszedłem całe osiedle i ani centymetra nie znalazłem.
"Oczywistym jest, że powinien dotrzeć do Gryfina, Polic, Trzebieży. Można też odtworzyć linię do Dobrej Szczecińskiej, żeby i mieszkańcy tej gminy mieli łatwy dostęp do miejsc pracy i nauki w Szczecinie. Podobnie tyczy się linii przez Płonię w kierunku Starego Czarnowa."
Tam w Płoni jeszcze są tory? Chyba w dużej mierze już rozebrane... A do Dobrej to tak hop siup torowisko niczym dywan rozwiniemy?
Ogólnie artykuł ciekawy, ale nie zawiera żadnych kalkulacji, ile takie rozwiązanie miałoby kosztować. Autor najwyraźniej założył, że tramwaj dwusystemowy jest tani, a tory tramwajowe połączyć z kolejowymi można z dnia na dzień i prawie za darmo... Czyli kolejna komunikacyjna bajeczka na dobranoc. Nie wrzucam pomysłu do kosza, ale projekt SKM do Polic, czy jak to się tam nazywało, był znacznie bardziej profesjonalnie przygotowany.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Technik serwisu :)
> Autor > najwyraźniej założył, że tramwaj dwusystemowy jest tani, > a tory tramwajowe połączyć z kolejowymi można z dnia na > dzień i prawie za darmo...
Autor zapomniał że nasze przepisy nie przewidują czegoś takiego jak tramwaj na torach kolejowych.
-- "Nie rzucaj się tak, bo na zawał zejdziesz." (c) mkubien
"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
> Tam w Płoni jeszcze są tory? Chyba w dużej mierze już > rozebrane...
Tory są rozebrane, kończą się zaraz za rozjazdem na SEC. http://kolej.mkm.szczecin.pl/galeria/foto/1274036265,Jakis-czas-temu-ten-tor-ciagnal-sie-do-Ploni-niedawno-ciagnal-sie-za-ulice-Dabska-Dzisiaj-konczy-sie
> A czy to nie jest tak, że mimo wszystko tramwaj dwusystemowy > jest tańszy niż budowa od zera nowych torów tramwajowych > plus jeszcze obsługującego go taboru?
Poza droższym taborem i tak musisz zainwestować w remont obecnych torów kolejowych i wybudowanie dodatkowych w okolicy Regalicy, do Zdrojów. Jeżeli chcesz korzystać tylko i wyłącznie z obecnej infrastruktury w okolicy Regalicy, licz na konkretne dziury w rozkładzie w środku szczytu. A to się raczej nikomu nie spodoba - i pasażerom i gminie i zarządcy torów.
> A > modernizacja tras kolejowych czy dostosowanie ich do ruchu > tramwaju dwusystemowowego powinno być tańsze niż budowa > nowej trasy tramwajowej
Jak wyżej - bez inwestycji w torowisko na ww. odcinku, jesteś umoczony.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Dymitr
Homo sum et nihil ferrivium stratarium a me alienum esse putto.
> Po prostu u nas jest taka polityka, że te > trasy co mamy nam wystarczą, i nie ma potrzeby budowy > nowych, ani odbudowy zlikwidowanych (ja osobiście tego nie > popieram). Jest to zapewne spowodowane brakiem pieniędzy i > to wszystko.
Obecna polityka jest taka, że odsuwa się wszystko na później i tłumaczy właśnie brakiem środków. Chociaż podobno tramwaj na prawobrzeże jednak powstanie. W mojej opinii pieniądze są, tylko są źle zarządzane, bo źle układane są priorytety inwestycji. Środków finansowych byłoby zapewne nieco więcej, gdyby ograniczyć etaty ludzi, którzy nic pożytecznego nie robią i rozsądniej zarządzać pewnymi aspektami życia miasta. I tu się furtka otworzyła bo magistrat będzie ograniczał etaty. I tak pewnie niestety polecą "niepokorne cielęta" zamiast faktycznie zbędnych osób, a zaoszczędzone środki pójdą na przemalowanie budynku na zielono i podwyżki pensji dla "grupy trzymającej władzę". To niestety typowe w tym kraju.
-- W szczecińskiej polityce dużo się krzyczy, a mało rozmawia. Niestety.
> Obecna polityka jest taka, że odsuwa się wszystko na > później i tłumaczy właśnie brakiem środków.
Wybacz, ale wolę gdy rządzący wydają mniej niż są w stanie zarobić/pożyczyć bez popadania w spiralę długów, zamiast pożyczać na potęgę, budować wielkie (niekoniecznie uzasadnione, ale na pewno efektowne) inwestycje, a potem mieć olbrzymie problemy finansowe (vide: Hiszpania). Jak widzę, to szczecińscy działacze Ruchu Poparcia Samego Siebie lubią roztaczać efektowne wizje (to już kolejny artykuł tego autora na ten temat), nie przedstawiając nawet szczątkowych analiz ekonomicznych.
-- Co się porobiło z tą krainą złą?
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez Dymitr
Homo sum et nihil ferrivium stratarium a me alienum esse putto.
> Jeżeli powstałby kiedyś w Szczecinie tramwaj dwusystemowy > poruszający się po torach kolejowych, to musiałyby go > obsługiwać składy 2xKT4D.
Nareszcie ktoś mnie oświecił, co jest przyczyną ich modernizacji... I jak tam się sprawuje nowa elektronika na napięciu kolejowym?
:/
wysłane przez Korczian
> Nareszcie ktoś mnie oświecił, co jest przyczyną ich > modernizacji... I jak tam się sprawuje nowa elektronika na > napięciu kolejowym?
Są pewne niedociągnięcia (np. trochę iskrzy pulpit), ale próby nadal trwają! ;]
-- Stacja: współpracownik redakcji :D
Następna stacja: kto wie...?
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez LLUZNIAK
> Są pewne niedociągnięcia (np. trochę iskrzy pulpit), ale > próby nadal trwają! ;]
Mam nadzieję, że nikogo nie "popieściło"? ;D
wysłane przez Korczian
> Mam nadzieję, że nikogo nie "popieściło"? ;D
Jedynie dwóch motorniczych ma nową fryzurę typu afro, więc nie jest źle ;)
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez niebugoclaw
> Jeżeli powstałby kiedyś w Szczecinie tramwaj dwusystemowy > poruszający się po torach kolejowych, to musiałyby go > obsługiwać składy 2xKT4D. To samo z szybkim tramwajem.
To dlatego SIFA/czuwak jest na stanie Tatr :D
wysłane przez Luke_Police 163
> To dlatego SIFA/czuwak jest na stanie Tatr :D
Nie na stanie, a na wyposażeniu.
Technik serwisu :)