Forum

Nowoczesna komunikacja metropolitarna. Tramwaj na torach...

To, że Szczecin jest zakorkowany w godzinach szczytu, jest efektem wzrostu liczby samochodów na nieprzystosowanych do tego drogach.
Pomysł jak najbardziej trafiony. Zostaje nam tylko jeden mały szczegół. Jak namówić tych wygodnickich, aby się przesiedli z samochodów w tramwaj?

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
Tatra108 napisał(a):

> Pomysł jak najbardziej trafiony. Zostaje nam tylko jeden > mały szczegół. Jak namówić tych wygodnickich, aby się > przesiedli z samochodów w tramwaj?

Jedynie szybszą i punktualną komunikacją. Ale u nas do tego jeszcze daleka droga.
Jasiek napisał(a):

> Tatra108 napisał(a):

> > Jak namówić tych wygodnickich, aby się > > przesiedli z samochodów w tramwaj? >  > Jedynie szybszą i punktualną komunikacją. Ale u nas do tego > jeszcze daleka droga.

I normalnym taborem. Miałem okazję przejechać się kilkoma tramwajami w Szczecinie w ubiegłym roku. Teraz wolę iść pieszo lub pojechać autobusem. Niestety.

wysłane przez Luke_Police 154

"Dziś tory kolejowe świecą pustkami. Linia do Trzebieży służy jedynie przewozom towarowym, odbywającym się średnio raz na dobę. Na pozostałych liniach kursują z rzadka pociągi dalekobieżne. Aż się prosi, by te tory wykorzystać na potrzeby transportu zbiorowego."

Chyba autor artykułu ma średnie pojęcie o przewozach towarowych na tej trasie. Ja ostatnio w niedzielę na wiadukcie nad ulicą Wilczą widziałem 2 pociągi w ciągu 15 minut...

"Ale bardziej przystępny dla pasażerów będzie tramwaj dwusystemowy, który zabierze pasażerów np. na osiedlu Chemik w Policach, przejedzie torami kolejowymi do Szczecinie, gdzie po torach tramwajowych dojedzie na pl. Rodła i Bramę Portową. Nie trzeba się wtedy przesiadać na dworcach węzłowych."

A gdzie te tory są na Osiedlu Chemik? Obszedłem całe osiedle i ani centymetra nie znalazłem.

"Oczywistym jest, że powinien dotrzeć do Gryfina, Polic, Trzebieży. Można też odtworzyć linię do Dobrej Szczecińskiej, żeby i mieszkańcy tej gminy mieli łatwy dostęp do miejsc pracy i nauki w Szczecinie. Podobnie tyczy się linii przez Płonię w kierunku Starego Czarnowa."

Tam w Płoni jeszcze są tory? Chyba w dużej mierze już rozebrane... A do Dobrej to tak hop siup torowisko niczym dywan rozwiniemy?

Ogólnie artykuł ciekawy, ale nie zawiera żadnych kalkulacji, ile takie rozwiązanie miałoby kosztować. Autor najwyraźniej założył, że tramwaj dwusystemowy jest tani, a tory tramwajowe połączyć z kolejowymi można z dnia na dzień i prawie za darmo... Czyli kolejna komunikacyjna bajeczka na dobranoc. Nie wrzucam pomysłu do kosza, ale projekt SKM do Polic, czy jak to się tam nazywało, był znacznie bardziej profesjonalnie przygotowany.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez djdark 0

Luke_Police napisał(a):

> Autor > najwyraźniej założył, że tramwaj dwusystemowy jest tani, > a tory tramwajowe połączyć z kolejowymi można z dnia na > dzień i prawie za darmo...

Autor zapomniał że nasze przepisy nie przewidują czegoś takiego jak tramwaj na torach kolejowych.

-- "Nie rzucaj się tak, bo na zawał zejdziesz." (c) mkubien

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez margor

Luke_Police napisał(a):

> Tam w Płoni jeszcze są tory? Chyba w dużej mierze już > rozebrane...

Tory są rozebrane, kończą się zaraz za rozjazdem na SEC. http://kolej.mkm.szczecin.pl/galeria/foto/1274036265,Jakis-czas-temu-ten-tor-ciagnal-sie-do-Ploni-niedawno-ciagnal-sie-za-ulice-Dabska-Dzisiaj-konczy-sie
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez sissicone

A czy to nie jest tak, że mimo wszystko tramwaj dwusystemowy jest tańszy niż budowa od zera nowych torów tramwajowych plus jeszcze obsługującego go taboru? Tabor i tak trzeba kupić, bo w końcu następuje wydłużenie trasy, a nikt nadmiarem taboru nie grzeszy i nie wyciągnie go z kapelusza. A modernizacja tras kolejowych czy dostosowanie ich do ruchu tramwaju dwusystemowowego powinno być tańsze niż budowa nowej trasy tramwajowej - tam płaci się za dosłownie każdy okruch kamyka pod podkładami, że już nie wspomnę o ewentualnej perspektywie budowy trasy w środku miasta, gdzie jeszcze trzeba przebudować całą otaczającą infrastrukturę. Wizja odbudowy trasy przez Płonię do Starego Czarnowa, do Dobrej i do osiedla Chemik piękna oczywiście, ale do wsadzenia między bajki. Najbardziej szkoda, że mimo zmiany ustroju, władzy itede niewiele zmieniło się w kwestii podejścia do komunikacji - beton wiecznie żywy. Ja osobiście bardzo chętnie mogę dojeżdżać komunikacją miejską, bo w centrum samochodu nawet nie ma gdzie zaparkować, a co dopiero mówić np. o przejechaniu przez "pas Oriona" w godzinach szczytu. Tyle tylko, że z okolic Taczaka/Łukasińskiego wbrew pozorom paskudnie się jedzie do miasta komunikacją - wszyscy zainteresowani wiedzą jak jeżdżą tam autobusy. Nie obraziłabym się na szybki tramwaj :D

wysłane przez Mareczek 1

sissicone napisał(a):

> A czy to nie jest tak, że mimo wszystko tramwaj dwusystemowy > jest tańszy niż budowa od zera nowych torów tramwajowych > plus jeszcze obsługującego go taboru?

Poza droższym taborem i tak musisz zainwestować w remont obecnych torów kolejowych i wybudowanie dodatkowych w okolicy Regalicy, do Zdrojów. Jeżeli chcesz korzystać tylko i wyłącznie z obecnej infrastruktury w okolicy Regalicy, licz na konkretne dziury w rozkładzie w środku szczytu. A to się raczej nikomu nie spodoba - i pasażerom i gminie i zarządcy torów.

> A > modernizacja tras kolejowych czy dostosowanie ich do ruchu > tramwaju dwusystemowowego powinno być tańsze niż budowa > nowej trasy tramwajowej

Jak wyżej - bez inwestycji w torowisko na ww. odcinku, jesteś umoczony.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Dymitr

Autor artykułu nie pomyślał o tym, że firma Tramwaje Szczecińskie jest uboga. Zardzewiałe i poobijane wagony tuż po remoncie świadczą o niedbalstwie, a zaklejanie rdzy folią samoprzylepną to próba ukrycia niedoskonałości. Autor ma też pretensje do tego, że w Szczecinie nie buduje się nowych tras. Po prostu u nas jest taka polityka, że te trasy co mamy nam wystarczą, i nie ma potrzeby budowy nowych, ani odbudowy zlikwidowanych (ja osobiście tego nie popieram). Jest to zapewne spowodowane brakiem pieniędzy i to wszystko.

Homo sum et nihil ferrivium stratarium a me alienum esse putto.

wysłane przez NWO

Dymitr napisał(a):

> Po prostu u nas jest taka polityka, że te > trasy co mamy nam wystarczą, i nie ma potrzeby budowy > nowych, ani odbudowy zlikwidowanych (ja osobiście tego nie > popieram). Jest to zapewne spowodowane brakiem pieniędzy i > to wszystko.

Obecna polityka jest taka, że odsuwa się wszystko na później i tłumaczy właśnie brakiem środków. Chociaż podobno tramwaj na prawobrzeże jednak powstanie. W mojej opinii pieniądze są, tylko są źle zarządzane, bo źle układane są priorytety inwestycji. Środków finansowych byłoby zapewne nieco więcej, gdyby ograniczyć etaty ludzi, którzy nic pożytecznego nie robią i rozsądniej zarządzać pewnymi aspektami życia miasta. I tu się furtka otworzyła bo magistrat będzie ograniczał etaty. I tak pewnie niestety polecą "niepokorne cielęta" zamiast faktycznie zbędnych osób, a zaoszczędzone środki pójdą na przemalowanie budynku na zielono i podwyżki pensji dla "grupy trzymającej władzę". To niestety typowe w tym kraju.

-- W szczecińskiej polityce dużo się krzyczy, a mało rozmawia. Niestety.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Jasiek 34

NWO napisał(a):

> I tu się furtka > otworzyła bo magistrat będzie ograniczał etaty.

Na duże oszczędności bym nie liczył.

wysłane przez mxk

NWO napisał(a):

> Obecna polityka jest taka, że odsuwa się wszystko na > później i tłumaczy właśnie brakiem środków.

Wybacz, ale wolę gdy rządzący wydają mniej niż są w stanie zarobić/pożyczyć bez popadania w spiralę długów, zamiast pożyczać na potęgę, budować wielkie (niekoniecznie uzasadnione, ale na pewno efektowne) inwestycje, a potem mieć olbrzymie problemy finansowe (vide: Hiszpania). Jak widzę, to szczecińscy działacze Ruchu Poparcia Samego Siebie lubią roztaczać efektowne wizje (to już kolejny artykuł tego autora na ten temat), nie przedstawiając nawet szczątkowych analiz ekonomicznych.

-- Co się porobiło z tą krainą złą?

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez Dymitr

Jeżeli powstałby kiedyś w Szczecinie tramwaj dwusystemowy poruszający się po torach kolejowych, to musiałyby go obsługiwać składy 2xKT4D. To samo z szybkim tramwajem. Ale polityka usuwania sprzęgów w Tatrach jest niepraktyczna, bo jak potem połączą dwie tatry KT4D?

Homo sum et nihil ferrivium stratarium a me alienum esse putto.

wysłane przez LLUZNIAK

Dymitr napisał(a):

> Jeżeli powstałby kiedyś w Szczecinie tramwaj dwusystemowy > poruszający się po torach kolejowych, to musiałyby go > obsługiwać składy 2xKT4D.

Nareszcie ktoś mnie oświecił, co jest przyczyną ich modernizacji... I jak tam się sprawuje nowa elektronika na napięciu kolejowym?

:/
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Korczian

LLUZNIAK napisał(a):

> Nareszcie ktoś mnie oświecił, co jest przyczyną ich > modernizacji... I jak tam się sprawuje nowa elektronika na > napięciu kolejowym?

Są pewne niedociągnięcia (np. trochę iskrzy pulpit), ale próby nadal trwają! ;]

-- Stacja: współpracownik redakcji :D
Następna stacja: kto wie...?

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez LLUZNIAK

Korczian napisał(a):

> Są pewne niedociągnięcia (np. trochę iskrzy pulpit), ale > próby nadal trwają! ;]

Mam nadzieję, że nikogo nie "popieściło"? ;D

wysłane przez Korczian

LLUZNIAK napisał(a):

> Mam nadzieję, że nikogo nie "popieściło"? ;D

Jedynie dwóch motorniczych ma nową fryzurę typu afro, więc nie jest źle ;)

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez niebugoclaw

Dymitr napisał(a):

> Jeżeli powstałby kiedyś w Szczecinie tramwaj dwusystemowy > poruszający się po torach kolejowych, to musiałyby go > obsługiwać składy 2xKT4D. To samo z szybkim tramwajem.

To dlatego SIFA/czuwak jest na stanie Tatr :D

wysłane przez Luke_Police 154

niebugoclaw napisał(a):

> To dlatego SIFA/czuwak jest na stanie Tatr :D

Nie na stanie, a na wyposażeniu.

Technik serwisu :)