Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Nowoczesna komunikacja metropolitarna. Tramwaj na torach...
To, że Szczecin jest zakorkowany w godzinach szczytu, jest efektem wzrostu liczby samochodów na nieprzystosowanych do tego drogach.
wysłane przez Luke_Police 163
"Dziś tory kolejowe świecą pustkami. Linia do Trzebieży służy jedynie przewozom towarowym, odbywającym się średnio raz na dobę. Na pozostałych liniach kursują z rzadka pociągi dalekobieżne. Aż się prosi, by te tory wykorzystać na potrzeby transportu zbiorowego."
Chyba autor artykułu ma średnie pojęcie o przewozach towarowych na tej trasie. Ja ostatnio w niedzielę na wiadukcie nad ulicą Wilczą widziałem 2 pociągi w ciągu 15 minut...
"Ale bardziej przystępny dla pasażerów będzie tramwaj dwusystemowy, który zabierze pasażerów np. na osiedlu Chemik w Policach, przejedzie torami kolejowymi do Szczecinie, gdzie po torach tramwajowych dojedzie na pl. Rodła i Bramę Portową. Nie trzeba się wtedy przesiadać na dworcach węzłowych."
A gdzie te tory są na Osiedlu Chemik? Obszedłem całe osiedle i ani centymetra nie znalazłem.
"Oczywistym jest, że powinien dotrzeć do Gryfina, Polic, Trzebieży. Można też odtworzyć linię do Dobrej Szczecińskiej, żeby i mieszkańcy tej gminy mieli łatwy dostęp do miejsc pracy i nauki w Szczecinie. Podobnie tyczy się linii przez Płonię w kierunku Starego Czarnowa."
Tam w Płoni jeszcze są tory? Chyba w dużej mierze już rozebrane... A do Dobrej to tak hop siup torowisko niczym dywan rozwiniemy?
Ogólnie artykuł ciekawy, ale nie zawiera żadnych kalkulacji, ile takie rozwiązanie miałoby kosztować. Autor najwyraźniej założył, że tramwaj dwusystemowy jest tani, a tory tramwajowe połączyć z kolejowymi można z dnia na dzień i prawie za darmo... Czyli kolejna komunikacyjna bajeczka na dobranoc. Nie wrzucam pomysłu do kosza, ale projekt SKM do Polic, czy jak to się tam nazywało, był znacznie bardziej profesjonalnie przygotowany.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Chyba autor artykułu ma średnie pojęcie o przewozach towarowych na tej trasie. Ja ostatnio w niedzielę na wiadukcie nad ulicą Wilczą widziałem 2 pociągi w ciągu 15 minut...
"Ale bardziej przystępny dla pasażerów będzie tramwaj dwusystemowy, który zabierze pasażerów np. na osiedlu Chemik w Policach, przejedzie torami kolejowymi do Szczecinie, gdzie po torach tramwajowych dojedzie na pl. Rodła i Bramę Portową. Nie trzeba się wtedy przesiadać na dworcach węzłowych."
A gdzie te tory są na Osiedlu Chemik? Obszedłem całe osiedle i ani centymetra nie znalazłem.
"Oczywistym jest, że powinien dotrzeć do Gryfina, Polic, Trzebieży. Można też odtworzyć linię do Dobrej Szczecińskiej, żeby i mieszkańcy tej gminy mieli łatwy dostęp do miejsc pracy i nauki w Szczecinie. Podobnie tyczy się linii przez Płonię w kierunku Starego Czarnowa."
Tam w Płoni jeszcze są tory? Chyba w dużej mierze już rozebrane... A do Dobrej to tak hop siup torowisko niczym dywan rozwiniemy?
Ogólnie artykuł ciekawy, ale nie zawiera żadnych kalkulacji, ile takie rozwiązanie miałoby kosztować. Autor najwyraźniej założył, że tramwaj dwusystemowy jest tani, a tory tramwajowe połączyć z kolejowymi można z dnia na dzień i prawie za darmo... Czyli kolejna komunikacyjna bajeczka na dobranoc. Nie wrzucam pomysłu do kosza, ale projekt SKM do Polic, czy jak to się tam nazywało, był znacznie bardziej profesjonalnie przygotowany.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Technik serwisu :)