Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pośpiech z Niebuszewa do Warszawy wjeżdża na tor 6 przy...
wysłane przez Bodek
Lukasy napisał(a):
> > Uszanowanie za zdjęcie, proszę Urząd Wojewódzki o > sfinansowanie mi stomatologa :P
Moim zdaniem zdjęcie bardzo przeciętne, tyle że już historyczne, a to dodaje mu smaczku. > > Gwoli ścisłości Ds to typ 209C, a Bautzeny mogą być z > wcześniejszej serii dostaw, niekoniecznie z 1985 roku :)
Bautzeny ze stacji Warszawa Grochów, więc na pewno z ostatnich dostaw - myślę że może nawet z 1987. W latach 70 PKP kupił partię bardzo podobnych do nich wagonów Goerlitz 76, które stały się później pierwowzorem modeli H0 firmy Sachsenmodelle. Różnica pomiędzy nimi i Bautzenami w zasadzie ogranicza się do ilości i umiejscowienia dachowych wlotów powietrza, więc trudno je rozróżnić. Oba typy do dziś można jeszcze spotkać na naszych torach.
> Co do > 209C, to warto wspomnieć, że wagony te przeżywają drugą > młodość jako pojazdy do przewozu rowerów.
Tak, głównie w Pomorskim ZPR.
> > Uszanowanie za zdjęcie, proszę Urząd Wojewódzki o > sfinansowanie mi stomatologa :P
Moim zdaniem zdjęcie bardzo przeciętne, tyle że już historyczne, a to dodaje mu smaczku. > > Gwoli ścisłości Ds to typ 209C, a Bautzeny mogą być z > wcześniejszej serii dostaw, niekoniecznie z 1985 roku :)
Bautzeny ze stacji Warszawa Grochów, więc na pewno z ostatnich dostaw - myślę że może nawet z 1987. W latach 70 PKP kupił partię bardzo podobnych do nich wagonów Goerlitz 76, które stały się później pierwowzorem modeli H0 firmy Sachsenmodelle. Różnica pomiędzy nimi i Bautzenami w zasadzie ogranicza się do ilości i umiejscowienia dachowych wlotów powietrza, więc trudno je rozróżnić. Oba typy do dziś można jeszcze spotkać na naszych torach.
> Co do > 209C, to warto wspomnieć, że wagony te przeżywają drugą > młodość jako pojazdy do przewozu rowerów.
Tak, głównie w Pomorskim ZPR.
Re: Super!
· 14 lat temu ·
Bodek