Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Stawka za wozokilometr wciąż kością niezgody
Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski dalej nie podpisał nowej umowy ze spółką kolejową Przewozy Regionalne - dowiedziało się Polskie Radio Szczecin.
wysłane przez mxk
zack1989 napisał(a):
> W takim razie nasze województwo płaci najmniej i wcale nie chce > płacić więcej. Myślę, że ten wykres jest dość merytorycznym > argumentem dla województwa w sprawie podniesienia stawki za > przewozy.
Oczywiście trzeba pamiętać, że strata PR z obsługi danych połączeń może wiązać się z większą ilością mniej obłożonych kursów. Jeżeli np. na Podkarpaciu jest wystawiane 100 pociągów, które mają duże obłożenie, a u nas jest 300 pociągów (liczby obrazowo, żadne dane) o mniejszych potokach, co wynika z siatki sieci kolejowej w naszym województwie, to summa summarum to Podkarpackie procentowo więcej dorzuci się do interesu, pomimo że stawka może u nich być niższa, ale zakontraktowanych połączeń może być mniej niż u nas. Bez bardziej szczegółowych danych porównawczych specyfikacji połączeń w danych województwach możemy sobie co najwyżej z fusów wróżyć.
-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).
> W takim razie nasze województwo płaci najmniej i wcale nie chce > płacić więcej. Myślę, że ten wykres jest dość merytorycznym > argumentem dla województwa w sprawie podniesienia stawki za > przewozy.
Oczywiście trzeba pamiętać, że strata PR z obsługi danych połączeń może wiązać się z większą ilością mniej obłożonych kursów. Jeżeli np. na Podkarpaciu jest wystawiane 100 pociągów, które mają duże obłożenie, a u nas jest 300 pociągów (liczby obrazowo, żadne dane) o mniejszych potokach, co wynika z siatki sieci kolejowej w naszym województwie, to summa summarum to Podkarpackie procentowo więcej dorzuci się do interesu, pomimo że stawka może u nich być niższa, ale zakontraktowanych połączeń może być mniej niż u nas. Bez bardziej szczegółowych danych porównawczych specyfikacji połączeń w danych województwach możemy sobie co najwyżej z fusów wróżyć.
-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
Re: Stawka za wozokilometr wciąż kością niezgody
· 13 lat temu ·
mxk