Forum

Stawka za wozokilometr wciąż kością niezgody

Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski dalej nie podpisał nowej umowy ze spółką kolejową Przewozy Regionalne - dowiedziało się Polskie Radio Szczecin.
mxk napisał(a):

> Oczywiście trzeba pamiętać, że strata PR z obsługi danych > połączeń może wiązać się z większą ilością mniej > obłożonych kursów. Jeżeli np. na Podkarpaciu jest wystawiane 100 > pociągów, które mają duże obłożenie, a u nas jest 300 > pociągów (liczby obrazowo, żadne dane) o mniejszych potokach, co > wynika z siatki sieci kolejowej w naszym województwie, to summa > summarum to Podkarpackie procentowo więcej dorzuci się do interesu, > pomimo że stawka może u nich być niższa, ale zakontraktowanych > połączeń może być mniej niż u nas.

W takim razie po co Marszałek zamawia tyle połączeń, skoro nie jest skory do odpowiedniej zapłaty za nie? Raczej sprawa historycznego długo PR nie jest dla niego nowością, więc jeżeli chce, żeby ilość kursów była dla pasażerów wygodna to powinien zastanowić się nad odpowiednią zapłatą za nie. Rynek przewozów regionalnych nigdy nie był i nie będzie dochodowy, więc trzeba do niego odpowiednio dopłacić.

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"