Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
W Korzybiu zawiodła łączność
Bezpośrednią przyczyną zderzenia pociągów w Korzybiu w lipcu 2010 r. było uruchomienie pociągu z Korzybia bez wymaganego pozwolenia – czytamy w raporcie z badania wypadku na szlaku Kępice – Korzybie, opublikowanym kilka dni temu na stronie Europejskiej Agencji Kolejowej. Raport wyminia także szereg poważnych nieprawidłowości, m.in.: niesprawną łączność, użycie niewłaściwych lokomotyw oraz używanie telefonów komórkowych przez maszynistów.
wysłane przez Bodek
marko napisał(a):
> > Nie, miał podany wyjazd. W Korzybiu pociąg wjechał "na > wprost" i miał podane białe światło na wyjazdowym.
Problem w tym, że na tej linii w obrębie mijanek ZTCP są tylko sygnalizatory pozwalające na wjazd na mijankę, a nie ma ich odpowiedników dla wyjazdu z mijanek na szlak. Pozwolenie na wyjazd na szlak daje dyżurny ruchu odcinkowy ze stacji w Miastku, który niestety nie miał podglądu sytuacji na linii (system nie działał już od jakiegoś czasu), a dodatkowo w obrębie Korzybia były problemy z łącznością radiową. Stąd komunikacja za pomocą komórek.
> > Nie, miał podany wyjazd. W Korzybiu pociąg wjechał "na > wprost" i miał podane białe światło na wyjazdowym.
Problem w tym, że na tej linii w obrębie mijanek ZTCP są tylko sygnalizatory pozwalające na wjazd na mijankę, a nie ma ich odpowiedników dla wyjazdu z mijanek na szlak. Pozwolenie na wyjazd na szlak daje dyżurny ruchu odcinkowy ze stacji w Miastku, który niestety nie miał podglądu sytuacji na linii (system nie działał już od jakiegoś czasu), a dodatkowo w obrębie Korzybia były problemy z łącznością radiową. Stąd komunikacja za pomocą komórek.
Re: Semafory
· 12 lat temu ·
Bodek