Forum

Jak ciachną nam pociągi w regionie

Najbardziej ucierpi wschodnia część województwa. Z informacji "Gazety" wynika, że właśnie tam od grudnia zlikwidowanych będzie najwięcej połączeń. Znamy też inne szczegóły rozkładu jazdy na 2012 r.

wysłane przez Korczian

Składy wagonowe na Poznań? No, no, no... To ci dopiero ciekawostka. Zapewne ciągane byczkami, bo czym innym?

Szkoda szlaku Sławno - Darłowo. Przywrócili tam kolej kilka lat temu, a teraz chcą ją zlikwidować. Wtopa.

-- 89426 gotów.

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez lukien213

Korczian napisał(a):

> Szkoda szlaku Sławno - Darłowo. Przywrócili tam kolej > kilka lat temu, a teraz chcą ją zlikwidować. Wtopa.

To jest wtopa stulecia. Wydać tyle kasy na remont, żeby po kilku latach poszło w niepamięć. Jeszcze 2 takie wtopy mamy przed sobą. Po roku okaże się, że pociągi do Wałcza też są nierentowne, podobnie jak łącznica do lotniska w Goleniowie, która dla mnie jest totalną bzdurą.

wysłane przez Korczian

lukien213 napisał(a):

> Po roku okaże się, że pociągi do Wałcza też > są nierentowne, podobnie jak łącznica do lotniska w > Goleniowie, która dla mnie jest totalną bzdurą.

Z Wałczem i Piłą może nie będzie tak źle. Jeżeli będą dobrze dostosowane pociągi do zapotrzebowań (a znam trochę osób, które klną na konieczność jazdy Szczecin - Krzyż - Piła), to akurat powinno się sprawdzić.

Bardziej bym wolał, by znalazły się pieniądze na dostosowanie D29-351 do prędkości 200+. Znajomy z PLK stwierdził, że MOŻE po 2014... ;/ Albo na remont 411 do Pyrzyc... Marzenia.

A konieczność wysyłania składów wagonowych tylko pokazuje, jak kiepski tabor jest do dyspozycji... EN57 z max. 110km/h, które chyba jest już nieosiągalne w przypadku większości jednostek. A nowy sprzęt to wizja odległa.

-- 89426 gotów.

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez Bodek

Korczian napisał(a):

> Bardziej bym wolał, by znalazły się pieniądze na dostosowanie > D29-351 do prędkości 200+. Znajomy z PLK stwierdził, że MOŻE > po 2014... ;/

Małe szanse. Z tego co wiem PLK wycofuje się z modernizacji tej linii do 200 kph na rzecz 160. Chcą uniknąć tak kosztownych inwestycji jak w przypadku linii Wawa - Gdynia, gdzie niemal co kilometr muszą budować wiadukty, korygować łuki (pod które wcześniej trzeba wykupić teren) itp. Dla 160 km/h nie ma takich potrzeb i z tego co wiem w tym kierunku zamierzają pójść. Jeszcze w listopadzie ma być ogłoszony przetarg (już drugi z resztą) na studium wykonalności moderny tej linii. Pierwsze studium spartoliła jakaś firma z UK (z tego powodu moderna nie ruszyła w 2010 roku jak planowano) i prawdopodobnie PLK będzie musiała z tego powodu oddać unii część zarezerwowanej na ten cel kasy.
lukien213 napisał(a):

> Po roku okaże się, że pociągi do Wałcza też > są nierentowne

Mi się wydaje, że aż 5 par to lekka przesada jak na nową linię. Myślę, że spokojnie starczyłyby 3 pary Szczecin/Stargard - Piła, 1 para Szczecin/Stargard - Kalisz i 2-3 pary Wałcz - Piła.

> podobnie jak łącznica do lotniska w Goleniowie

Tu można w zasadzie zrobić coś na zasadzie wjazdów kieszeniowych pociągów ze Szczecina do Kołobrzegu, co będzie możliwe dzęki trójkątowi torowemu. Szkoda tylko że nikt nie wpadł na to (wiadomo - pieniądze) aby zelektryfikować te kilka kilometrów. Napewno mielibyśmy wtedy trochę więcej wolnych pojazdów spalinowych.

Szkoda oczywiście połączenia do Darłowa. Może jest jakas szansa że uruchomi się je chociaż w wakacje? A jak z linią do Mielna?

Swoją drogą, nie wiecie, czy miasto włączy się jakoś w dotowanie dojazdu do PL Szczecin-Goleniów? W końcu to jak najbardziej w ich biznesie. ;)
pioko17 napisał(a):

> Mi się wydaje, że aż 5 par to lekka przesada jak na nową > linię. Myślę, że spokojnie starczyłyby 3 pary > Szczecin/Stargard - Piła, 1 para Szczecin/Stargard - Kalisz i > 2-3 pary Wałcz - Piła.

Nie no... zróbmy w ogóle jedną parę... albo inaczej! Pół pary! Szczecin - Wałcz z przesiadką na pociąg Wałcz - Piła, z oczekiwaniem na przesiadkę 100 minut. A z Wałcza do Szczecina niech smerf wraca jako PWM. Weź człowieku idź lepiej bawić się do piaskownicy, a nie zajmuj się planowaniem pociągów. Sytuację z trzema parami już tam przerabialiśmy....

-- Ten trzeci i najgłupszy...

wysłane przez lukien213

marko napisał(a):

> pioko17 napisał(a):

>  > > Mi się wydaje, że aż 5 par to lekka przesada jak na nową > > linię. Myślę, że spokojnie starczyłyby 3 pary > > Szczecin/Stargard - Piła, 1 para Szczecin/Stargard - Kalisz i > > 2-3 pary Wałcz - Piła. >  > Nie no... zróbmy w ogóle jedną parę... albo inaczej! Pół > pary! Szczecin - Wałcz z przesiadką na pociąg Wałcz - Piła, z > oczekiwaniem na przesiadkę 100 minut. A z Wałcza do Szczecina > niech smerf wraca jako PWM.

Daj spokój. Jak ma być jedna para, to lepiej KKA wysłać :D

Tak w ogóle, to na odcinku do Kalisza Pom. miało być chyba 6 par.
lukien213 napisał(a):

> Daj spokój. Jak ma być jedna para, to lepiej KKA wysłać :D

Lepiej będzie jak uruchomi się z adnotacją "kursuje co drugi dzień". Oczywiście nikt tym nie będzie jeździł, bo nie będzie wiadomo kiedy ten co drugi dzień wypada :D

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Lepiej będzie jak uruchomi się z adnotacją "kursuje co drugi > dzień". Oczywiście nikt tym nie będzie jeździł, bo nie będzie > wiadomo kiedy ten co drugi dzień wypada :D

Można też dać takie oznaczenie w SRJP: "(N) - Pociąg pojedzie, jak w tygodniu będą dwie niedziele i święto pośrodku" :D

-- Ten trzeci i najgłupszy...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
marko napisał(a):

> Można też dać takie oznaczenie w SRJP: "(N) - Pociąg pojedzie, jak > w > tygodniu będą dwie niedziele i święto pośrodku" :D

Trochę za skomplikowane. Zanim ludzie przejrzą kalendarz i zobaczą że akiego tygodnia nie ma. Już lepiej będzie jakbyś napisał "kursował wczoraj" :]

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez lukien213

pioko17 napisał(a):

> > podobnie jak łącznica do lotniska w Goleniowie >  > Tu można w zasadzie zrobić coś na zasadzie wjazdów > kieszeniowych pociągów ze Szczecina do Kołobrzegu, co będzie > możliwe dzęki trójkątowi torowemu.

I co z tego, że można. Trzeba będzie teraz wytłumaczyć pasażerom, że mimo modernizacji linii Kołobrzeg - Goleniów czas jazdy nie skróci się, bo trzeba zajechać na lotnisko, na wycieczkę. Nie wiem czy to jest rozsądne rozwiązanie. Lepiej wziąć jednego SA103, niech sobie tam jeździ jak musi. Mnie tylko zastanawia, czy w ogólnym rozrachunku z tego połączenia skorzysta chociaż połowa tego co generuje Sławno - Darłowo.

wysłane przez Bodek

pioko17 napisał(a):

>  > Mi się wydaje, że aż 5 par to lekka przesada jak na nową > linię. Myślę, że spokojnie starczyłyby 3 pary > Szczecin/Stargard - Piła, 1 para Szczecin/Stargard - Kalisz i > 2-3 pary Wałcz - Piła. >  Weź chłopaku nie szerz herezji! Kto się zdecyduje na pociąg gdy do dyspozycji takowy będzie miał co 6-7 godzin? To jest wejście na nowy rynek, a jeśli chce się wejść i tam zaistnieć to musi ono być mocne, by dawało realną alternatywę dla dotychczasowych form transportu. Plan przewidywał 6 do 7 par, ostatecznie udało się uratować tylko 5. Szału nie ma, ale jednak jakaś tam oferta będzie. Przy 3 parach to można dać sobie w ogóle spokój.

> Szkoda oczywiście połączenia do Darłowa. Może jest jakas > szansa że uruchomi się je chociaż w wakacje?

Ja wciąż wierzę że tak.

> A jak z linią do Mielna? >  To linia samorządowa, będąca jednocześnie oczkiem w głowie prezydenta Koszalina. Sądzę więc, że nie jest zagrożona.

> Swoją drogą, nie wiecie, czy miasto włączy się jakoś w > dotowanie dojazdu do PL Szczecin-Goleniów? W końcu to jak > najbardziej w ich biznesie. ;)

Chyba jeszcze za wcześnie by o tym rozmawiać. Pierwsze pociągi pojadą tam dopiero w 2013 roku.

wysłane przez eReNWalcz

Bodek napisał(a):

> pioko17 napisał(a):

> >  > > Mi się wydaje, że aż 5 par to lekka przesada jak na nową > > linię. Myślę, że spokojnie starczyłyby 3 pary > > Szczecin/Stargard - Piła, 1 para Szczecin/Stargard - Kalisz i > > 2-3 pary Wałcz - Piła. > >  > Weź chłopaku nie szerz herezji! Kto się zdecyduje na pociąg gdy > do dyspozycji takowy będzie miał co 6-7 godzin? To jest wejście > na nowy rynek, a jeśli chce się wejść i tam zaistnieć to musi > ono być mocne, by dawało realną alternatywę dla dotychczasowych > form transportu. > Plan przewidywał 6 do 7 par, ostatecznie udało się uratować > tylko 5. Szału nie ma, ale jednak jakaś tam oferta będzie. Przy > 3 parach to można dać sobie w ogóle spokój.

Dobrze napisane. Uruchomienie Wałcza jest bardzo ważne z kilku powodów. Po pierwsze pociągi nie kursowały tutaj ponad 11 lat, po drugie będzie to połączenie między wojewódzkie, a to chyba jest dość ważne, po trzecie nie po to wydaje się tyle kasy na remont by wypuszczać w teren 3 pociągi dziennie, po czwarte z tej strony województwa obecnie jest tak mizerne połączenie, a jeśli już jest to tak drogie że na PKSy decyduje się coraz mniej ludzi. Pisze tak nie tylko ze swojego punktu siedzenia jako MK, ale i z potencjalnego użytkownika bowiem sam raz w tygodniu mówiąc brzydko "męczę się" jadąc z Wałcza do Szczecina przez Krzyż z dwoma przesiadkami, a podróż czasem trwa nieskończenie długo... Poa tym wieści szybko się rozchodzą, nawet w 30 tysięcznym mieście takim jak Wałcz i każdy wokół z radością pyta kiedy w końcu ruszy połączenie do Szczecina więc chyba jednak warto...

z pozdrowieniem

wysłane przez Bodek

Korczian napisał(a):

> Szkoda szlaku Sławno - Darłowo. Przywrócili tam kolej > kilka lat temu, a teraz chcą ją zlikwidować. Wtopa.

Głównym problemem tej linii jest konieczność podsyłania taboru do jej obsługi z Kołobrzegu w porach zdecydowanie nie atrakcyjnych dla ludzi. W efekcie te dwa pociągi (Kołobrzeg - Sławno i powrotny) mają rentowność rzędu 2 i 7%, podczas gdy pociągi na trasie Sławno - Darłowo średnio mają około 25% (wśród nich są takie co mają 15% i takie na 39%). Oczywiście gdyby tę rentowność liczyć tylko dla sezonu letniego, byłaby jeszcze wyższa.

Innym powodem likwidacji jest zapis z nowej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym mówiący że za organizację transportu na obszarze jednego powiatu, bądź dwóch sąsiadujących gmin odpowiada powiat, jedna z gmin lub związek gminny. Nie wyklucza to organizacji transportu przez województwo, ale jasno pokazuje kto powinien dofinansowywać te przewozy.

Ja mimo wszystko mam nadzieję ze pociągi na tę linię jeszcze wrócą.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez volvob10ma 6

[...]Zmieni się też rozkład pociągów na trasie Szczecin-Szczecinek. Tu jednak planowane są tylko korekty odjazdów i przyjazdów[...]

Czyli plany dotyczące zwiększenia ilości kursów na tejże linii są już nieaktulane? Czy to tylko błąd/niewiedza dziennikarzy?

wysłane przez Bodek

volvob10ma napisał(a):

> [...]Zmieni się też rozkład pociągów na trasie > Szczecin-Szczecinek. Tu jednak planowane są tylko korekty > odjazdów i przyjazdów[...] >  > Czyli plany dotyczące zwiększenia ilości kursów na tejże > linii są już nieaktulane? Czy to tylko błąd/niewiedza > dziennikarzy?

Wobec czekającej nas fali (naprawdę dużej) zawieszeń, moim zdaniem nagłaśnianie uruchomienia kilku nowych pociągów jest nieporozumieniem, dlatego dobrze że Krasiu napisał jak napisał. Dopóki umowa nie jest zawarta, wszystko jest możliwe ...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.