Forum

Koleją do Wrocławia 3 godziny szybciej, ale za 10 lat

Zaczyna się jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych w Polsce na najbardziej zdegradowanej trasie w kraju. Zostanie całkowicie wyremontowana i przerobiona linia prowadząca od Szczecina przez Kostrzyn i Wrocław do Międzylesia. Jak dobrze pójdzie pojedziemy nią - i to jest już dużo gorsza wiadomość - dopiero w 2020 roku, ale za to z prędkością zawrotną 160 km/h.
arkom napisał(a):

> Myślę, że jeżeli pociągi mają jechać 160km/h to za 10 lat > okaże się że ta prędkość znowu będzie bardzo mała. Do > francuskiego przewoźnika brakuje nam 100 lat aby mieć do co > oni mają teraz. > Jakiś dyrektor z PLK-i chciał zabłysnąć, dziennikarz temat podchwycił i wyszło info mające niewiele wspólnego z rzeczywistością. Do tego rok cudów i kiełbasy wyborczej - wszystko jasne :/ Na terenie naszego województwa żadnych poważniejszych robót się na razie nie przewiduje. Być może na południowym fragmencie coś się ruszy, ale nie ma mowy o żadnej modernizacji, a jedynie o naprawach odtwarzających stan linii sprzed zapaści. V max nie przekroczy 120 km/h (o ile nie 100). Wszystko związane jest z planowaną kompleksową modernizacją ciągu E-59, czyli linii Poznań-Szczecin i Wrocław-Poznań, która wymagać będzie przesunięcia z niej na nadodrzankę niemal całej masy towarowej. Dlatego w ciągu najbliższych 3 lat coś na nadodarzance faktycznie ma się ruszyć, ale powtarzam, żadna modernizacja. Modernizacja z prawdziwego zdarzenia przewidywana jest po roku 2016, co w praktyce oznacza po 2020, bo nie wierzę, że będą modernizowali linię kilka lat wcześniej połataną i wyremontowaną. W tej chwili kasa jest tylko na opracowanie dokumentacji przedprojektowej modernizacji tej linii, czyli studia wykonalności i inną unijno środowiskową papierologię. Nic poza tym. Sorry za mało optymistyczną informację.

Z linią Poznań - Szczecin też jest problem. Modernizacja miała ruszyć na dobre już w tym roku. Jeśli ziszczą się scenariusze, które słyszałem w Centrali PLK-i w Warszawie (a wszystko na to wygląda) to niestety, ale także i tu roboty nie ruszą przed 2014. Firma wykonująca studium wykonalności tej modernizacji dała ciała. Rozwiązania które zaproponowali były podobno na poziomie studenta I roku, nie mającego pojęcia o budowie i projektowaniu infrastruktury kolejowej. W efekcie mocno przekroczony został termin wykonania studium przewidziany harmonogramem (nawiasem mówiąc nie wiem czy zostało ono w końcu odebrane). W efekcie kolejarze obawiają się, że nie zdążą przeprowadzić wszystkich procedur przetargowych i samej modernizacji w wymaganym terminie, a to z kolei grozi brakiem możliwości otrzymania unijnego dofinansowania całego zadania. Do tego trzeba wspomnieć o silnym lobbingu innych regionów na rzecz modernizacji linii na ich terenach. Prawdopodobnie zadanie przejdzie więc na kolejny okres finansowania, czyli 2013-2020.
Re: Koleją do Wrocławia 3 godziny szybciej, ale za 10 lat · 14 lat temu · Bodek
E65? · 14 lat temu · pioko17
Re: E65? · 14 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: E65? · 14 lat temu · Mareczek
Re: E65? · 14 lat temu · pioko17
Re: E65? · 14 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: E65? · 14 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: E65? · 14 lat temu · Mareczek
Re: E65? · 14 lat temu · MaK
Re: E65? · 14 lat temu · Mareczek
Re: E65? · 14 lat temu · MaK
Re: E65? · 14 lat temu · lukaszenko
Re: E65? · 14 lat temu · Mareczek
Re: E65? · 14 lat temu · MaK
Re: E65? · 14 lat temu · Mareczek
Re: E65? · 14 lat temu · pioko17
Re: E65? · 14 lat temu · Mareczek
Re: E65? · 14 lat temu · pioko17
Re: E65? · 14 lat temu · Bodek
Re: E65? · 14 lat temu · pioko17