Forum

SA 136-001 na przeglądzie w Pesie

wysłane przez volvob10ma 6

Słyszałem ostatnio, że pod koniec lipca SA 136 001 pojechała do Pesy na przegląd. Czy wiadoma jest komuś przyczyna tego przeglądu? Czy "jedynka" powróciła już z tego przeglądu?

wysłane przez Bodek

volvob10ma napisał(a):

> Słyszałem ostatnio, że pod koniec lipca SA 136 001 > pojechała do Pesy na przegląd. Czy wiadoma jest komuś > przyczyna tego przeglądu? Czy "jedynka" powróciła już z > tego przeglądu?

Jutro wraca do Kołobrzegu po dwutygodniowym pobycie w Pesie. Znam przyczynę pobytu w Bydgoszczy, ale ponieważ nie jest to informacja publiczna, mogę jedynie napisać, że to przegląd awaryjny, lecz nie z winy Pesy. Reszty musisz domyślić się sam...

Pod koniec miesiąca jedziemy na odbiór "piątki" i "szóstki", które pojawią się na naszych torach na początku września.

Kto żyw, niech foci Helmuty, bo to naprawdę ich ostatnie dni :( Ostatnio obsługują obiegi na Kaliszu Pomorskim, dwa obiegi Kb-SG i jeden SG - Szczecinek (z nocowaniem w Runowie).
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Bodek napisał(a):

  > Kto żyw, niech foci Helmuty, bo to naprawdę ich ostatnie dni > :( > Ostatnio obsługują obiegi na Kaliszu Pomorskim, dwa obiegi > Kb-SG i jeden SG - Szczecinek (z nocowaniem w Runowie).

Z tego co się orientuję, to Helmuty z KG do SG odjeżdzają o 3:24 i 17:58. Natomiast ze Szczecina do Szczecinka jedzie chyba o 14:20, i później ze Szczecinka do Runowa (na nockę jak piszesz) o 17:57. Nie wiem tylko jak sprawa wygląda w przypadku SG - KG, ale słyszałem że pierwszy i ostatni obsługują Helmuty.

wysłane przez Bodek

volvob10ma napisał(a):

> Ze Szczecina do Szczecinka jedzie chyba o > 14:20, i później ze Szczecinka do Runowa (na nockę jak > piszesz) o 17:57.

Zgadza sie na tym obiegu jeździ Helmut, który przechodzi z poc. 88725 z Kołobrzegu o 10:26.

> Nie wiem tylko jak sprawa wygląda w przypadku > SG - KG, ale słyszałem że pierwszy i ostatni obsługują > Helmuty.

Pierwszy na pewno, bo przechodzi na Kalisz Pomorski. Co do ostatniego pewności nie mam, ale jest to możliwe.

Podsumowując - 3 pary na Kg-SG są na Smerfach i najprawdopodobniej 3 (co najmniej 2) na Helmutach. Kalisz Pomorski na Helmutach, a SG-Szczecinek - 2 pary na Smerfach + 1 para na Helmutach i po jednej Szczecinek - Runowo na Smerfie i Helmucie.

Od września dojdzie jeszcze jedna weekendowa para SG-Kg-SG, ale chyba na SA103. Smerfy natomiast pojawią się dodatkowo na trasie Kołobrzeg - Koszalin - Kołobrzeg.
Bodek napisał(a):

> Od września dojdzie jeszcze jedna weekendowa para SG-Kg-SG, ale > chyba na SA103.

Fajnie, że uruchomiony zostanie dodatkowy kurs, tylko jeśli będzie obsługiwany przez SA103 to mam nadzieję, że o porze kiedy nie ma zbyt dużego potoku pasażerów. Bo już przekonałem się jak wygląda jazda tymże szynobusem z SG do Kg, gdzie połowa ludzi musiała prawie 2,5 h stać, a temperatura wynosiła ~ 30 stopni.

> Smerfy natomiast pojawią się dodatkowo na trasie > Kołobrzeg - Koszalin - Kołobrzeg.

A to będą kursy tylko Kołobrzeg-Koszalin-Kołobrzeg, czy może Szczecin-Kołobrzeg-Koszalin?

wysłane przez lukien213

volvob10ma napisał(a):

> A to będą kursy tylko Kołobrzeg-Koszalin-Kołobrzeg, czy może > Szczecin-Kołobrzeg-Koszalin?

Jest kilka możliwości, żeby połączyć te relację. To byłoby dobre rozwiązanie, umożliwiające dotarcie do/z Koszalina bez przesiadki mieszkańcom Trzebiatowa czy Gryfic, a także Szczecina. Pytanie tylko, czy znajdą się tacy i czy przez takie połączenia nie schudnie tabela 380?

wysłane przez Bodek

lukien213 napisał(a):

> volvob10ma napisał(a):

> > A to będą kursy tylko Kołobrzeg-Koszalin-Kołobrzeg, czy może > > Szczecin-Kołobrzeg-Koszalin? >  > Jest kilka możliwości, żeby połączyć te relację. To byłoby dobre > rozwiązanie, umożliwiające dotarcie do/z Koszalina bez przesiadki > mieszkańcom Trzebiatowa czy Gryfic, a także Szczecina. Pytanie tylko, > czy znajdą się tacy i czy przez takie połączenia nie schudnie > tabela 380?

Na razie będą 2 pary przechodzące z tabeli 375 do 382 i odwrotnie oraz odpowiednio 2 krótkie pary Kołobrzeg-Koszalin.

W nowym RJ (od grudnia) co najmniej połowa pociągów ze Szczecina do Kołobrzegu wydłuży swoje relacje do Koszalina i odwrotnie. A w związku z tym z odcinka Koszalin - Kołobrzeg niemal całkowicie znikną kible (być może pozostanie jedna lub dwie pary).

Tabela 380 z tego powodu z pewnością nie schudnie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Bodek napisał(a):

> W nowym RJ (od grudnia) co najmniej połowa pociągów ze Szczecina do > Kołobrzegu wydłuży swoje relacje do Koszalina i odwrotnie. A w > związku z tym z odcinka Koszalin - Kołobrzeg niemal całkowicie > znikną kible (być może pozostanie jedna lub dwie pary). >  > Tabela 380 z tego powodu z pewnością nie schudnie.

Czyli wychodzi na to, że "smerfy" będą w 100% wykorzystywane. A czy w związku z dostawą nowych zespołów trakcyjnych w innych rejonach województwa zobaczymy SZT pod drutem?

wysłane przez Bodek

PawelJ napisał(a):

>  > Czyli wychodzi na to, że "smerfy" będą w 100% wykorzystywane. A czy > w związku z dostawą nowych zespołów trakcyjnych w innych rejonach > województwa zobaczymy SZT pod drutem?

Żeby były wykorzystane w 100% trzeba by było uruchomić jeszcze ze 2 pary SG-Kg i ze 2 SG-Chojnice, a tak przez co najmniej rok będzie ich nadmiar (po uruchomieniu linii 403 będzie na styk). W związku z tym raczej na pewno pojawią się na niektórych pociągach Szczecin - Gryfino, być może też do Stargardu. Poza tym w nowym RJ na SA136 pojadą też pociągi relacji Kołobrzeg - Szczecinek - ale nie pamiętam czy wszystkie. To będą kursy dla zamknięcia obiegów. Ponadto myślimy o obsłudze SA103 części pociągów Kamień Pomorski - Wysoka Kam. Co z tego wyjdzie zobaczymy za jakiś czas.

PS. Chyba wypadałoby zmienić tytuł wątku :)

wysłane przez RJawdyk

Bodek napisał(a):

> Żeby były wykorzystane w 100% trzeba by było uruchomić jeszcze ze 2 > pary SG-Kg i ze 2 SG-Chojnice, a tak przez co najmniej rok będzie ich > nadmiar (po uruchomieniu linii 403 będzie na styk).

Czyli na SG - Kołobrzeg de facto dojdzie tylko 1 para (ta poranna)? O ile przed NG linii 402 to może nie ma sensu, ale później to liczyłbym przynajmniej na te 8 par ;)

wysłane przez Bodek

RJawdyk napisał(a):

>  > Czyli na SG - Kołobrzeg de facto dojdzie tylko 1 para (ta poranna)? O > ile przed NG linii 402 to może nie ma sensu, ale później to > liczyłbym przynajmniej na te 8 par ;)

Tak od grudnia dojdzie jedna para codzienna. Około 7:00 z Kołobrzegu i 10:10 ze Szczecina. Dotychczasowy SG-Kb o 10:50 pojedzie o 11:55.

Niestety nic nie udało się dorzucić na Szczecinku, bo brak zgody marszałka na większą kasę, a to długa linia, więc każda para generuje spory deficyt. PR niestety też jest oporny we wprowadzaniu proponowanych zmian, w związku z czym chyba nie będzie bezpośredniego pociągu do Chojnic, ani 5 pary na trasie Słupsk - Szczecinek.
Bodek napisał(a):

> Niestety nic nie udało się dorzucić na Szczecinku, bo brak zgody > marszałka na większą kasę, a to długa linia, więc każda para > generuje spory deficyt. > PR niestety też jest oporny we wprowadzaniu proponowanych zmian, w > związku z czym chyba nie będzie bezpośredniego pociągu do Chojnic, > ani 5 pary na trasie Słupsk - Szczecinek.

Szkoda, czyli zmian nie będzie ani w nowym RJ ani od września? Rozumiem, że również żadnych zmian nie będzie na trasie Szczecin-Szczecinek-Szczecin? Zmian, tzn. żadnych dodatkowych połączeń, np. w weekendy? Rozumiem, że dodatkowe połączenia wiązałyby się ze zmianami w RJ, ale często w niedziele np. 89427 ze Szczecnika do SG już w Szczecinku ma prawie wszystkie miejsca zajęte. Przydałoby się, ale pewnie ciężko byłoby z obiegami.

>Poza tym w nowym RJ na SA136 pojadą też pociągi relacji Kołobrzeg >Szczecinek - ale nie pamiętam czy wszystkie. To będą kursy dla >zamknięcia obiegów.

Czy na pewno w relacji Szczecinek-Kołobrzeg? W jakim celu, skoro obecnie wszystkie połączenia Szczecinek-Szczecin są rozplanowane tak, że nie potrzeba "podsyłów" SA136 ani SA110 z KG. No chyba, że będą jakieś zmiany?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bodek

volvob10ma napisał(a):

>>  > Szkoda, czyli zmian nie będzie ani w nowym RJ ani od września?

Zmiany od września to zamiana terminów kursowania poc. Szczecinek - Chojnice - Szczecinek. Te które kursują w D będą codzienne, a te które są codzienne, pojadą w D. Na trasie SG-Szczecinek-SG od września żadnych zmian nie będzie i zanosi się na to że od grudnia także nie. Spróbujemy nieco zmodyfikować RJ od marca 2011 w taki sposób, by 8:35 z SG w D startował o 5:35 oraz by jeździła dodatkowa para weekendowa - o 10:35 z SG oraz około 10 ze Szczecinka do SG.

> często w niedziele np. 89427 ze > Szczecnika do SG już w Szczecinku ma prawie wszystkie miejsca zajęte. > Przydałoby się, ale pewnie ciężko byłoby z obiegami.

Przy ilości taboru którą będziemy dysponowali obiegi nie będą problemem. Problemem jest niechęć PR Szczecin do zmian. Nawet nie chcą wzmacniać w piątki i niedziele pociągu o którym wyżej wspomniałeś, mimo że SA136 ma pojemność zaledwie podwójnego Helmuta bez doczepy. My wnioskowaliśmy o 2*SA136 w tych dniach, PR jest przeciw, bo mu wzrasta zużycie paliwa. >  > Czy na pewno w relacji Szczecinek-Kołobrzeg? W jakim celu, skoro > obecnie wszystkie połączenia Szczecinek-Szczecin są rozplanowane > tak, że nie potrzeba "podsyłów" SA136 ani SA110 z KG. No chyba, że > będą jakieś zmiany?

Fakt to założenie wynikało ze zwiększenia ilości poc. SG-Szczecinek, a skoro go nie będzie, to może być już nieaktualne. Z drugiej strony kible strasznie się sypią (teraz PR ma około 15 odstawionych na OR lub nawet OG i z każdym miesiącem będzie ich przybywać), a widoków na naprawy póki co nie ma, więc chcą się ratować właśnie SA136.
Bodek napisał(a):

> My wnioskowaliśmy o 2*SA136 w tych dniach, PR > jest przeciw, bo mu wzrasta zużycie paliwa.

Przecież za wzmocnienie też byście dopłacali (stawkę za wzkm)?

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Bodek

Mareczek napisał(a):

>  > Przecież za wzmocnienie też byście dopłacali (stawkę za wzkm)?

Nie, płacimy tylko jedną stawkę za 1 pockm bez względu na zestawienie składu, co niestety okazuje się nie do końca dobrym rozwiązaniem. Z jednej strony przepłacamy przy np. SA103, a z drugiej przy zwiększeniu zestawienia pociągu (wzrost masy i paliwa lub energii) PR dostaje po kieszeni.
Bodek napisał(a):

> Nie, płacimy tylko jedną stawkę za 1 pockm bez względu na > zestawienie składu, co niestety okazuje się nie do końca dobrym > rozwiązaniem.

Ogólnie fatalne rozwiązanie. Przewoźnik będzie dążył do tego aby nie łączyć składów, bo to jest dla niego strata - i w dopłacie i w wykorzystaniu taboru. A to że ludki będą jechać na dachu...

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Bodek napisał(a):

> Nie, płacimy tylko jedną stawkę za 1 pockm bez względu na > zestawienie składu, co niestety okazuje się nie do końca dobrym > rozwiązaniem. > Z jednej strony przepłacamy przy np. SA103, a z drugiej przy > zwiększeniu zestawienia pociągu (wzrost masy i paliwa lub energii) > PR dostaje po kieszeni.

Nie wiem czy dobrze rozumuję, jeśli nie to proszę mnie poprawić. Obecna umowa z PR jest zawarta na lata 2009/2010. Wobec tego, analogicznie powinna być zawarta umowa na lata 2010/2011? Bo jeśli tak, to czy dałoby się jakoś te stawki zmienić od nowej umowy? Tzn. zależnie od zestawienia pociągu, ewentualnie od rodzaju pociągu (bo to trochę dziwne, że płaci się tyle samo za SA103 i tyle samo za SA136, skoro wiadomo, że SA103 spali mniej paliwa niż powiedzmy SA136). Czy może jednak wynegocjowanie takich stawek byłoby "za trudne"?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bodek

volvob10ma napisał(a):

> Nie wiem czy dobrze rozumuję, jeśli nie to proszę mnie poprawić. > Obecna umowa z PR jest zawarta na lata 2009/2010. Wobec tego, > analogicznie powinna być zawarta umowa na lata 2010/2011? Bo jeśli > tak, to czy dałoby się jakoś te stawki zmienić od nowej umowy? Tzn. > zależnie od zestawienia pociągu, ewentualnie od rodzaju pociągu (bo > to trochę dziwne, że płaci się tyle samo za SA103 i tyle samo za > SA136, skoro wiadomo, że SA103 spali mniej paliwa niż powiedzmy > SA136). Czy może jednak wynegocjowanie takich stawek byłoby "za > trudne"?

Ogólnie dobrze rozumujesz - co roku zawierane są nowe umowy roczne na kolejny RJ. Problem tylko w tym, że zawierane są one w oparciu o 3 letnią umowę ramową która obowiązuje od grudnia 2009 do grudnia 2012 i określa zasady finansowania przewozów. W umowach rocznych możemy jedynie negocjować rozkłady jazdy i wysokość dopłaty do 1 pkm (w granicach limitu przedstawionego przez PR na poziomie około 13 zł jako ofercie w przetargu na umowę roczną). Więc zasad finansowania zmienić nie możemy.

wysłane przez Lukasy

Bodek napisał(a):

> Nie, płacimy tylko jedną stawkę za 1 pockm bez względu na > zestawienie składu, co niestety okazuje się nie do końca dobrym > rozwiązaniem.

Ups. No to chyba wyjaśnia się zagadka, dlaczego w piątki nie ma żadnych wzmocnień. Ale dlaczego były w tamtym rozkładzie? Wtedy na 89122 (Słupsk w piątki), 88524 (Kostrzyn w dni powszednie) i 87124 (Rzepin w piątki) wystawiano dwie jednostki, niejednokrotnie ED+EN i ludzie mieli problem z miejscem siedzącym... A teraz jedzie pojedynczy kibel. Jak ci ludzie się mieszczą? :-|

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez MaK

Lukasy napisał(a):

> Ups. No to chyba wyjaśnia się zagadka, dlaczego w piątki nie ma > żadnych wzmocnień. Ale dlaczego były w tamtym rozkładzie? Wtedy na > 89122 (Słupsk w piątki), 88524 (Kostrzyn w dni powszednie) i 87124 > (Rzepin w piątki) wystawiano dwie jednostki, niejednokrotnie ED+EN i > ludzie mieli problem z miejscem siedzącym... A teraz jedzie pojedynczy > kibel. Jak ci ludzie się mieszczą? :-|

No jest z tym problem. Szczególnie w roku szkolnym na szczytowych numerach. Poranne od Gryfina nie są jeszcze tak dopchane jak te powrotne ze szkół i prac.

-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...

wysłane przez Bodek

Lukasy napisał(a):

>  > Ups. No to chyba wyjaśnia się zagadka, dlaczego w piątki nie ma > żadnych wzmocnień. Ale dlaczego były w tamtym rozkładzie?

Bo tamten rozkład funkcjonował w oparciu o poprzednią umowę ramową...
Bodek napisał(a):

> Spróbujemy nieco zmodyfikować RJ od marca 2011 w taki sposób, by > 8:35 z SG w D startował o 5:35 oraz by jeździła dodatkowa para > weekendowa - o 10:35 z SG oraz około 10 ze Szczecinka do SG.

Jeśli byłaby planowana taka zmiana, można by pomyśleć, aby 89429 (kursujący obecnie do Runowa, odjazd ze Szczecinka o 17:57) wydłużyć do SG. W SG nocka, i wyjazd z SG następnego dnia o 4-5 nad ranem do Szczecinka i następnie obsłużenie 89423 (wyjeżdżający o 7:38 do SG, oczywiście godzinę odjazdu można by przesunąć) Tylko pewnie Przewozom Regionalnym za dużo paliwa by zużyło :/ I jeśli tak ułożono by rozkład, to mielibyśmy dodatkową parę bez podsyłów z KG, no ale ja o tym nie decyduję :) I ta zmiana mogłaby być w także w D.   > Problemem jest niechęć PR Szczecin do zmian. Nawet nie > chcą wzmacniać w piątki i niedziele pociągu o którym wyżej > wspomniałeś, mimo że SA136 ma pojemność zaledwie podwójnego > Helmuta bez doczepy. My wnioskowaliśmy o 2*SA136 w tych dniach, PR > jest przeciw, bo mu wzrasta zużycie paliwa.

Cóż, też myślałem o zestawie 2xSA136 (tylko w weekendy), bądź stworzenie dodatkowej pary. I tak jak pisałeś, gdyby w piątki i niedziele wysłać podwójne SA136 to wtedy podsył z KG byłby potrzebny. Zresztą od kiedy pojawiły się SA136, to obserwuję, że wzrasta liczba osób na tej trasie, słyszałem nawet że do 89427 (niedziela) już w Węgorzynie ludzie nie wsiedli... Mam nadzieję, że PR coś zmienią, gdy zobaczą ilości podróżnych w weekendy, i jak zacznie się rok szkolny, bo dużo studentów dojeżdża w piątki/niedziele do domu lub na uczelnie.   > Fakt to założenie wynikało ze zwiększenia ilości poc. > SG-Szczecinek, a skoro go nie będzie, to może być już nieaktualne. > Z drugiej strony kible strasznie się sypią (teraz PR ma około 15 > odstawionych na OR lub nawet OG i z każdym miesiącem będzie ich > przybywać), a widoków na naprawy póki co nie ma, więc chcą się > ratować właśnie SA136.

Rozumiem, że OR i OG to naprawy rewizyjne i naprawy główne?

Jeszcze jedna sprawa, może dość oczywista: Smerfy są chyba tańsze w utrzymaniu niż Helmuty? Tańsze, tzn. mniej paliwożerne?

wysłane przez Bodek

volvob10ma napisał(a):

> Jeśli byłaby planowana taka zmiana, można by pomyśleć, aby 89429 > (kursujący obecnie do Runowa, odjazd ze Szczecinka o 17:57) > wydłużyć do SG. W SG nocka, i wyjazd z SG następnego dnia o 4-5 nad > ranem do Szczecinka i następnie obsłużenie 89423 (wyjeżdżający o > 7:38 do SG, oczywiście godzinę odjazdu można by przesunąć)

Też o tym myślałem.

>  > Rozumiem, że OR i OG to naprawy rewizyjne i naprawy główne? >  Tak.

> Jeszcze jedna sprawa, może dość oczywista: Smerfy są chyba tańsze > w utrzymaniu niż Helmuty? Tańsze, tzn. mniej paliwożerne?

Okazuje się że niekoniecznie. Wg PR to jest mniej więcej to samo, tyle że odchodzą koszty ciągłych napraw. Nie wiem ile palił Helmut w zestawie 2*SA110, wiem natomiast (bieżąca transmisja danych), że SA136 pali średnio 120 l /100 km.

wysłane przez Lukasy

Bodek napisał(a):

> Pierwszy na pewno, bo przechodzi na Kalisz Pomorski. Co do > ostatniego pewności nie mam, ale jest to możliwe.

Jakby co, to od przyjścia trzeciego i czwartego SA136, nie widziałem na głównym żadnego SA103.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez Bodek

Lukasy napisał(a):

>  > Jakby co, to od przyjścia trzeciego i czwartego SA136, nie > widziałem na głównym żadnego SA103.

No fakt, raczej nie było to możliwe. 009 od jakiegoś miesiąca stoi na komputer pokładowy, a dwa pozostałe obsługują Mielno i ewentualnie Darłowo. SA109 tymczasem przechodzi NR z modernizacją w Fabloku i wróci dopiero pod koniec listopada.