Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Już bez postojów w Stobnie
Od 15 marca (korekta rozkładu jazdy) pociągi jadące w/z kierunku Pasewalku nie będą zatrzymywać się już na stacji Stobno Szczecińskie. Według nieoficjalnych informacji powodem jest zbyt małe zainteresowanie podróżnych.
wysłane przez Bodek
Mareczek napisał(a):
> > Pytanie jaka frekwencja wg PR powinna być "opłacalna"? Z > "dolnego" Stobna, z 88 korzystało ok. 90 pasażerów w ciągu > dnia roboczego. Mamy 8 par regio, czyli 16 pociągów, więc > średnia frekwencja na kurs by wynosiła... 5 osób, pod > warunkiem że wszyscy z autobusu przeniosą się na pociąg. Co > by nie było, frekwencja na pociąg raczej zawsze będzie za > mała...
Myślę że te 5 osób na pociąg to nie byłby zły wynik i wówczas nikt nie myślałby o likwidacji postoju. Przecież te 5 osób wsiadałoby tylko w Stobnie, czyli na stacji pośredniej i zapewne nie stanowiłoby 100% frekwencji w pociągu. Nawet gdyby to były 2 osoby na pociąg, postój by został. Tymczasem było 6 - 8 osób przez cały dzień. Problemem jak zwykle jest kasa. Trzeba przecież dodatkowo opłacić polskie drużyny konduktorskie (których normalnie w tych pociągach nie ma) i PLK (za każdy postój też trzeba zapłacić). Najlepszym rozwiązaniem dla Stobna byłoby włączenie pociągów w taryfę miejską ZDiTM i oczywiście dofinansowanie ich przez miasto.
> > Pytanie jaka frekwencja wg PR powinna być "opłacalna"? Z > "dolnego" Stobna, z 88 korzystało ok. 90 pasażerów w ciągu > dnia roboczego. Mamy 8 par regio, czyli 16 pociągów, więc > średnia frekwencja na kurs by wynosiła... 5 osób, pod > warunkiem że wszyscy z autobusu przeniosą się na pociąg. Co > by nie było, frekwencja na pociąg raczej zawsze będzie za > mała...
Myślę że te 5 osób na pociąg to nie byłby zły wynik i wówczas nikt nie myślałby o likwidacji postoju. Przecież te 5 osób wsiadałoby tylko w Stobnie, czyli na stacji pośredniej i zapewne nie stanowiłoby 100% frekwencji w pociągu. Nawet gdyby to były 2 osoby na pociąg, postój by został. Tymczasem było 6 - 8 osób przez cały dzień. Problemem jak zwykle jest kasa. Trzeba przecież dodatkowo opłacić polskie drużyny konduktorskie (których normalnie w tych pociągach nie ma) i PLK (za każdy postój też trzeba zapłacić). Najlepszym rozwiązaniem dla Stobna byłoby włączenie pociągów w taryfę miejską ZDiTM i oczywiście dofinansowanie ich przez miasto.
Re: Stobno Szcz.
· 9 lat temu ·
Bodek