Forum

Czy pojedziemy z Choszczna do Złocieńca?

Samorządowcy z gmin położonych na trasie wyłączonej z eksploatacji linii kolejowej nr 410 chcą, by przywrócony został na niej ruch pociągów nie tylko towarowych, ale także ruch pasażerski. I nie tylko na odcinku Drawno – Złocieniec, który przez najbliższe 7 lat będzie remontowany ze środków Ministerstwa Obrony Narodowej, ale również między Choszcznem a Drawnem. Odbudowę linii nr 410 chce wesprzeć Urząd Marszałkowski, który zwrócił się już z konkretną propozycją współpracy do PKP PLK SA.
Mareczek napisał(a):

> Czym się charakteryzuje ww. przez Ciebie linia w stosunku do > omawianej w artykule? Śmiem powiedzieć, że Drawno, Kalisz > Pomorski (Miasto) i Mirosławiec mają większe szanse na > wygenerowanie (większego) potoku niż sam Połczyn. I czemu do > Iwina? Co tam jest?

Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam. Bardzo często spotykam się z pytaniami osób, jak dojechać do Połczyna. Jest to najczęściej wymieniana miejscowość bez dostępu do kolei. Możesz wierzyć lub nie, ale nie pamiętam czy kiedykolwiek padło pytanie o dojazd do Drawna czy Mirosławca. Nie jestem przeciwny, ale Połczyn wg mnie jest tu priorytetem. Co do p.o. Kalisz Pomorski Miasto - zastanawia mnie dlaczego nie dojeżdża tam ostatni pociąg kończący bieg w Kaliszu? Przed remontem linii 403 dało się.

Dlaczego Iwin? Przy ewentualnej odbudowie linii rozsądnym rozwiązaniem byłby zaprojektowanie wjazdu na linię „połczyńską” bez zmiany czoła od strony Szczecinka (Piły / Poznania). Nie wyklucza to oczywiście odbudowy wjazdu od strony Grzmiącej (trójkąt podobny jak na trasie do Lotniska Goleniów).

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ