Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
PKP chce zainwestować w zachodniopomorskie dworce
Na początek - lifting szpetnego budynku stacji Szczecin Główny przed regatami. Ale są też śmiałe plany budowy nowego dworca w Szczecinie i modernizacji stacji Szczecin Dąbie i Stargard Szczeciński.
wysłane przez Ralf
MaK_86 napisał(a):
>Położenie może i dobre... ale dojazd można byłoby poprawić. >Poczekamy, zobaczymy. Oby było tak jak mówisz... =]
Wiesz położenie jest dobre bo jednak Niemcy trochę pomyśleli jak go budowali – jest blisko ścisłego centrum, a za czasów Stettina był jeszcze bliżej bo koło Marktplatz (pl.Tobrucki) itp. Co do dojazdu to planowana jest reorganizacja sieci tramwajowej i autobusowej więc zobaczymy co z tego wyjdzie. A czy będzie tak jak mówię ? Chciałbym żeby tak było ale zobaczymy czy radni się zgodzą i pomogą w takiej inwestycji bo jak na razie to mają trudności z dojściem do tego gdzie ma być Pleciuga, a do kolei to im brakuje tyle jaką ma długość kolej Transsyberyjska =)
Marco napisał(a):
>Pytanie tylko czy jest sens budować wielki dworzec w miejscu takim jak Niebuszewo czy >Turzyn. Ponadto jeśli chodzi o budowę dworca na Niebuszewie >czy Turzynie, to oprócz samego budynku, trzeba by wybudować >kilka peronów, stację postojową i jeszcze wiele innych >ważnych obiektów związanych z obsługą podróżnych i >pociągów kończących bieg na stacji.
Najbardziej podoba mi się to pierwsze zdanie i podpisuje się pod nimi obiema rękami. Tak jak napisałeś to by pochłonęło zbyt duże fundusze, a mieszkańcy danych osiedli zapewne też by nie byli zbytnio zadowoleni.
Tom1 napisał(a):
>I tego właśnie nie rozumiem. Jeśli koszt przywrócenia przewozom >pasażerskim całego połączenia do Trzebieży jest bardzo duży >to dlaczego nie przywrócić ich tylko do dworca Niebuszewo? >W sumie takie pociagi jak z Gryfina, Stargardu, Kostrzyna i także >inne regionalne powinny kończyć bieg na Niebuszewie.
Dworzec na Niebuszewie jest trochę za mały chyba na to i trzeba by go było trochę unowocześnić więc z tym najlepiej dać spokój i poczekać na to aż wyremontują Główny :P Dajmy im zrobić jedno dobrze. Pyzatym tak jak Mareczek napisał dworzec na Niebuszewie komunikacyjnie zbyt dogodnie nie leży, a tu liczy się czas podróży i jak najlepsze połączenia.
Tom1 napisał(a):
>Przy Turzynie masz 75 i tramwaje 7,9 a poza tym jesteś w centrum i to >bliżej niż z Głównego. >A co do Niebuszewa to jest to dworzec usytuowany w środku wielkich >dzielnic mieszkaniowych (Książąt Pomorskich- kilkanaście tys. ludzi >i Niebuszewa). Przecież tam jest mnóstwo potencjalnych pasażerów!
Tylko powiedz mi kto będzie chciał mieć pod oknem dworzec na który będzie co chwilę przyjeżdżał pociąg ? Co z drganiami, które zaczęłyby niszczyć domy leżące blisko torów ? Niebuszewo i Turzyn to jest stare budownictwo, a z głównego tory są w ślicznej sztucznie usypanej kotlince i jest pięknie. Nie ma sensu zmieniać tego co sprawdza się już od 1843 roku =)
>Położenie może i dobre... ale dojazd można byłoby poprawić. >Poczekamy, zobaczymy. Oby było tak jak mówisz... =]
Wiesz położenie jest dobre bo jednak Niemcy trochę pomyśleli jak go budowali – jest blisko ścisłego centrum, a za czasów Stettina był jeszcze bliżej bo koło Marktplatz (pl.Tobrucki) itp. Co do dojazdu to planowana jest reorganizacja sieci tramwajowej i autobusowej więc zobaczymy co z tego wyjdzie. A czy będzie tak jak mówię ? Chciałbym żeby tak było ale zobaczymy czy radni się zgodzą i pomogą w takiej inwestycji bo jak na razie to mają trudności z dojściem do tego gdzie ma być Pleciuga, a do kolei to im brakuje tyle jaką ma długość kolej Transsyberyjska =)
Marco napisał(a):
>Pytanie tylko czy jest sens budować wielki dworzec w miejscu takim jak Niebuszewo czy >Turzyn. Ponadto jeśli chodzi o budowę dworca na Niebuszewie >czy Turzynie, to oprócz samego budynku, trzeba by wybudować >kilka peronów, stację postojową i jeszcze wiele innych >ważnych obiektów związanych z obsługą podróżnych i >pociągów kończących bieg na stacji.
Najbardziej podoba mi się to pierwsze zdanie i podpisuje się pod nimi obiema rękami. Tak jak napisałeś to by pochłonęło zbyt duże fundusze, a mieszkańcy danych osiedli zapewne też by nie byli zbytnio zadowoleni.
Tom1 napisał(a):
>I tego właśnie nie rozumiem. Jeśli koszt przywrócenia przewozom >pasażerskim całego połączenia do Trzebieży jest bardzo duży >to dlaczego nie przywrócić ich tylko do dworca Niebuszewo? >W sumie takie pociagi jak z Gryfina, Stargardu, Kostrzyna i także >inne regionalne powinny kończyć bieg na Niebuszewie.
Dworzec na Niebuszewie jest trochę za mały chyba na to i trzeba by go było trochę unowocześnić więc z tym najlepiej dać spokój i poczekać na to aż wyremontują Główny :P Dajmy im zrobić jedno dobrze. Pyzatym tak jak Mareczek napisał dworzec na Niebuszewie komunikacyjnie zbyt dogodnie nie leży, a tu liczy się czas podróży i jak najlepsze połączenia.
Tom1 napisał(a):
>Przy Turzynie masz 75 i tramwaje 7,9 a poza tym jesteś w centrum i to >bliżej niż z Głównego. >A co do Niebuszewa to jest to dworzec usytuowany w środku wielkich >dzielnic mieszkaniowych (Książąt Pomorskich- kilkanaście tys. ludzi >i Niebuszewa). Przecież tam jest mnóstwo potencjalnych pasażerów!
Tylko powiedz mi kto będzie chciał mieć pod oknem dworzec na który będzie co chwilę przyjeżdżał pociąg ? Co z drganiami, które zaczęłyby niszczyć domy leżące blisko torów ? Niebuszewo i Turzyn to jest stare budownictwo, a z głównego tory są w ślicznej sztucznie usypanej kotlince i jest pięknie. Nie ma sensu zmieniać tego co sprawdza się już od 1843 roku =)
Ciąg dalszy :)
· 17 lat temu ·
Ralf