Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
PKP chce zainwestować w zachodniopomorskie dworce
Na początek - lifting szpetnego budynku stacji Szczecin Główny przed regatami. Ale są też śmiałe plany budowy nowego dworca w Szczecinie i modernizacji stacji Szczecin Dąbie i Stargard Szczeciński.
wysłane przez marko 4
techno napisał(a):
> Wadą dawnego rozwiązania, w którym pociągi > zaczynały/kończyły na Niebuszewie był nie czas przejazdu > do/od Głównego, tylko czas postoju na Głównym. Nie pamiętam, > ile taki pospieszny jechał na tym odcinku, ale potem stał na > Głównym 20 minut. I dzięki temu podróż wydłużała się o > prawie godzinę przed wyjazdem ze Szczecina! Gdzie już dawno > można było dojechać do domu tramwajem czy autobusem.
No właśnie i tu jest pies pogrzebany. Jeżeli już uruchamiac pociągi na Niebuszewo to tylko z porządnie opracowanym rozkładem, który wykluczałby tak długi postój na Głównym.
> Zresztą nie róbmy z Turzyna i Niebuszewa głównych dworców. > Po pierwsze mają tylko po jednym peronie. Po drugie, w > przeciwieństwie do Głównego, najdalej wysunięte Niebuszewo > pełniłoby funkcję dworca czołowego, co przy dwóch > krawędziach peronowych jest ryzykowne.
Bez przesady z tym ryzykiem. W latach świetności Niebuszewa tyle pociągów z tamtąd odjeżdżało i przyjeżdżało, a cała praca związana z podstawieniem składu oraz odstawieniem go na postojowe przebiegała bardzo sprawnie, więc nie ma powodów do niepokoju :-)
> Wadą dawnego rozwiązania, w którym pociągi > zaczynały/kończyły na Niebuszewie był nie czas przejazdu > do/od Głównego, tylko czas postoju na Głównym. Nie pamiętam, > ile taki pospieszny jechał na tym odcinku, ale potem stał na > Głównym 20 minut. I dzięki temu podróż wydłużała się o > prawie godzinę przed wyjazdem ze Szczecina! Gdzie już dawno > można było dojechać do domu tramwajem czy autobusem.
No właśnie i tu jest pies pogrzebany. Jeżeli już uruchamiac pociągi na Niebuszewo to tylko z porządnie opracowanym rozkładem, który wykluczałby tak długi postój na Głównym.
> Zresztą nie róbmy z Turzyna i Niebuszewa głównych dworców. > Po pierwsze mają tylko po jednym peronie. Po drugie, w > przeciwieństwie do Głównego, najdalej wysunięte Niebuszewo > pełniłoby funkcję dworca czołowego, co przy dwóch > krawędziach peronowych jest ryzykowne.
Bez przesady z tym ryzykiem. W latach świetności Niebuszewa tyle pociągów z tamtąd odjeżdżało i przyjeżdżało, a cała praca związana z podstawieniem składu oraz odstawieniem go na postojowe przebiegała bardzo sprawnie, więc nie ma powodów do niepokoju :-)