Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
PKP chce zainwestować w zachodniopomorskie dworce
Na początek - lifting szpetnego budynku stacji Szczecin Główny przed regatami. Ale są też śmiałe plany budowy nowego dworca w Szczecinie i modernizacji stacji Szczecin Dąbie i Stargard Szczeciński.
wysłane przez Ralf
Marko napisał(a):
>Dziękuję za poparcie :-D Dodam jeszcze, że sama budowa >sparaliżowałaby część dzielnicy. Bo przecież dobudowanie >wszystkich przyłączy kanalizacyjnych, elektrycznych itp. >sprawiłoby, że Niebuszewo wyglądałoby jak jeden wielki >wykop. No i dodatkowo obawiam się, że >spowodowałoby to czasowe wstrzymanie ruchu pociągów >towarowych do Polic.
Nie ma za co bo po prostu masz rację. A co do paraliżu dzielnicy to znów muszę się z Tobą zgodzić. Wszystko wymagałoby wymiany więc zajęło by to wiele czasu, a Niebuszewo tonęło by w błocie tak jak teraz toną Gumieńce (a wymieniają tylko kanalizację…)
Marco napisał(a):
>No więc jeżeli stanie się cud i wreszcie zacznie się remont >i budowa nowego dworca Szczecin Główny, to chciałbym aby >nasi konstruktorzy nie popełnili błędu takiego jak podczas >ciachCzyli wg. ciebie najlepiej żeby dworzec był położony z dala >ciachJeżeli przstaniemy się mieścić na Głównym, pewnie i tak >zaczniemy rozwijać Turzyn i Niebuszewo.
I to jest prawidłowe podejście. Gdy zaczną się rozwijać linię z Dworca Głównego, dworce przyległe do tych lin siłą rzeczy zaczną się rozwijać. Tak by to wyglądało gdyby otwarto znowu linię do Trzebieży (gdyby była ona linią turystyczną prowadzoną np. jakimś zabytkowym składem to już na pewno).
Tom1 napisał(a):
>Nazwałem ten post w ten sposób podsumowując dyskusję z >Wami na temat powrotu pociągów pasażerskich do Niebuszewa >(że o Trzebieży już nie wspomnę). >Z tego co napisali Mareczek, marko, Ralf wyraźnie widać ile >to problemów można wyszukać aby pociągi nie wróciły na >tą trasę. A to dworzec za mały, a to chaszcze trzeba >wyciąć, a to stonkę tam zatrudnić, no i oczywiście domy >się będą sypać w pobliżu i ludzie się >wyprowadzą....:)) >Jeśli w ten sam sposób myslą ludzie na kolei to nic >dziwnego, że nie ma tam pociagów.
Po pierwsze żaden ze mnie malkontent i sądzę, że inni również nimi nie są. Jestem jak najbardziej ZA odnową dworca, za powrotem linii do Trzebieży i ogólnym rozwojem kolei w naszym mieście ale my dajemy Tobie najbardziej realne powody dla których może się to nie udać. Pozatym Tobie z tego co widzę nie chodzi o linię do Trzebieży tylko cały czas mówisz o tym aby dworzec na Niebuszewie stał się dworcem głównym. Wiesz ile problemów by radni znaleźli jak oni Pleciugi nie mogą wybudować ?
>A przecież gdyby spojrzeć na mapę Szczecina można >zobaczyć świetnie usytuowaną dla ruchu pasażerskiego >linię, przechodzącą właściwie przez sam środek miasta!
Brakuje tu słowa „prawie”, a jak wiadomo „prawie” robi wielką różnicę. A swoją drogą zapytaj się kogoś z Niebuszewa czy czuję się tak jakby mieszkał w centrum :P
>Przykro mi to stwierdzić ale jestem przekonany, że gdyby >dzisiaj Szczecin był miastem niemieckim po tych torach >sunełyby co parę minut S-bahny a ludzie mieliby świetną >komunikację na linii Pn-Płd-Wsch. w granicach Szczecina. >No ale w Polsce to nie możliwe! >Każdy znajdzie 1000 argumentów przeciw. >I niestety pod tym względem daleko nam jeszcze do Unii >Europejskiej. :(
Dla mnie gdyby byli tu Niemcy to by było zupełnie inaczej inaczej wydaje mi się, że chyba nawet lepiej (jakoś jestem zwolennikiem Stettina). Ale wydaje mi się również, że gdyby byli tu Niemcy dawno mielibyśmy metro :P
P.S. Tak jak napisał Mak to wszystko to są również olbrzymie koszty.
>Dziękuję za poparcie :-D Dodam jeszcze, że sama budowa >sparaliżowałaby część dzielnicy. Bo przecież dobudowanie >wszystkich przyłączy kanalizacyjnych, elektrycznych itp. >sprawiłoby, że Niebuszewo wyglądałoby jak jeden wielki >wykop. No i dodatkowo obawiam się, że >spowodowałoby to czasowe wstrzymanie ruchu pociągów >towarowych do Polic.
Nie ma za co bo po prostu masz rację. A co do paraliżu dzielnicy to znów muszę się z Tobą zgodzić. Wszystko wymagałoby wymiany więc zajęło by to wiele czasu, a Niebuszewo tonęło by w błocie tak jak teraz toną Gumieńce (a wymieniają tylko kanalizację…)
Marco napisał(a):
>No więc jeżeli stanie się cud i wreszcie zacznie się remont >i budowa nowego dworca Szczecin Główny, to chciałbym aby >nasi konstruktorzy nie popełnili błędu takiego jak podczas >ciachCzyli wg. ciebie najlepiej żeby dworzec był położony z dala >ciachJeżeli przstaniemy się mieścić na Głównym, pewnie i tak >zaczniemy rozwijać Turzyn i Niebuszewo.
I to jest prawidłowe podejście. Gdy zaczną się rozwijać linię z Dworca Głównego, dworce przyległe do tych lin siłą rzeczy zaczną się rozwijać. Tak by to wyglądało gdyby otwarto znowu linię do Trzebieży (gdyby była ona linią turystyczną prowadzoną np. jakimś zabytkowym składem to już na pewno).
Tom1 napisał(a):
>Nazwałem ten post w ten sposób podsumowując dyskusję z >Wami na temat powrotu pociągów pasażerskich do Niebuszewa >(że o Trzebieży już nie wspomnę). >Z tego co napisali Mareczek, marko, Ralf wyraźnie widać ile >to problemów można wyszukać aby pociągi nie wróciły na >tą trasę. A to dworzec za mały, a to chaszcze trzeba >wyciąć, a to stonkę tam zatrudnić, no i oczywiście domy >się będą sypać w pobliżu i ludzie się >wyprowadzą....:)) >Jeśli w ten sam sposób myslą ludzie na kolei to nic >dziwnego, że nie ma tam pociagów.
Po pierwsze żaden ze mnie malkontent i sądzę, że inni również nimi nie są. Jestem jak najbardziej ZA odnową dworca, za powrotem linii do Trzebieży i ogólnym rozwojem kolei w naszym mieście ale my dajemy Tobie najbardziej realne powody dla których może się to nie udać. Pozatym Tobie z tego co widzę nie chodzi o linię do Trzebieży tylko cały czas mówisz o tym aby dworzec na Niebuszewie stał się dworcem głównym. Wiesz ile problemów by radni znaleźli jak oni Pleciugi nie mogą wybudować ?
>A przecież gdyby spojrzeć na mapę Szczecina można >zobaczyć świetnie usytuowaną dla ruchu pasażerskiego >linię, przechodzącą właściwie przez sam środek miasta!
Brakuje tu słowa „prawie”, a jak wiadomo „prawie” robi wielką różnicę. A swoją drogą zapytaj się kogoś z Niebuszewa czy czuję się tak jakby mieszkał w centrum :P
>Przykro mi to stwierdzić ale jestem przekonany, że gdyby >dzisiaj Szczecin był miastem niemieckim po tych torach >sunełyby co parę minut S-bahny a ludzie mieliby świetną >komunikację na linii Pn-Płd-Wsch. w granicach Szczecina. >No ale w Polsce to nie możliwe! >Każdy znajdzie 1000 argumentów przeciw. >I niestety pod tym względem daleko nam jeszcze do Unii >Europejskiej. :(
Dla mnie gdyby byli tu Niemcy to by było zupełnie inaczej inaczej wydaje mi się, że chyba nawet lepiej (jakoś jestem zwolennikiem Stettina). Ale wydaje mi się również, że gdyby byli tu Niemcy dawno mielibyśmy metro :P
P.S. Tak jak napisał Mak to wszystko to są również olbrzymie koszty.
Re: Niech żyją malkontenci!
· 17 lat temu ·
Ralf