Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
SN61-183 już nie pojedzie
Z dniem 13 stycznia 2010 roku ze stanu Zachodniopomorskiego Zakładu Spółki (PKP Cargo) skreślony został przedostatni czynny wagon motorowy w Polsce z serii 183II. Rozpoczęta została procedura kasacyjna.
wysłane przez Bodek
techno napisał(a):
> Bosman1980 napisał(a):
> > Pan Chańko nadmienił również że jest duże > > zainteresowanie pojazdem SN61 przez inne samorządy. > > Tylko nie to! Ganz powinien zostać u nas! Nie oddamy naszego > dziedzictwa! :)
Nie no, chłopaki nie siejmy paniki i defetyzmu! Osobiście wątpię, by jakikolwiek samorząd był zainteresowany nabyciem bądź co bądź, starego i mało efektywnego pojazdu, wymagającego kosztownych napraw. Gdy do tego dodamy totalny brak części zamiennych i nienajszczęśliwsze rozwiązania techniczne zastosowane przez producenta (przekładnia mechaniczna), to bilans korzyści i problemów z ewentualnego posiadania pojazdu nie jest już tak optymistyczny. Jeżeli by przyjąć rewelacje nt. zainteresowania pojazdem wśród innych samorządów, sądzę, że poza nami ewentualnie zainteresowane mogą być tylko woj. Pomorskie oraz Kujawsko-Pomorskie (tam najdłużej pracowały Claytony, w tym właśnie nr 183 - MD Chojnice i Bydgoszcz) oraz ewentualnie PR, ale ci przecież mają potężne długi i są skłóceni z Grupą PKP, więc to wątpliwa hipoteza. Poza tym posiadanie tego pojazdu będzie kwestią prestiżu, czy honoru, a nie potrzebą wypełnienia luki w ilostanie pojazdów pasażerskich.
> Bosman1980 napisał(a):
> > Pan Chańko nadmienił również że jest duże > > zainteresowanie pojazdem SN61 przez inne samorządy. > > Tylko nie to! Ganz powinien zostać u nas! Nie oddamy naszego > dziedzictwa! :)
Nie no, chłopaki nie siejmy paniki i defetyzmu! Osobiście wątpię, by jakikolwiek samorząd był zainteresowany nabyciem bądź co bądź, starego i mało efektywnego pojazdu, wymagającego kosztownych napraw. Gdy do tego dodamy totalny brak części zamiennych i nienajszczęśliwsze rozwiązania techniczne zastosowane przez producenta (przekładnia mechaniczna), to bilans korzyści i problemów z ewentualnego posiadania pojazdu nie jest już tak optymistyczny. Jeżeli by przyjąć rewelacje nt. zainteresowania pojazdem wśród innych samorządów, sądzę, że poza nami ewentualnie zainteresowane mogą być tylko woj. Pomorskie oraz Kujawsko-Pomorskie (tam najdłużej pracowały Claytony, w tym właśnie nr 183 - MD Chojnice i Bydgoszcz) oraz ewentualnie PR, ale ci przecież mają potężne długi i są skłóceni z Grupą PKP, więc to wątpliwa hipoteza. Poza tym posiadanie tego pojazdu będzie kwestią prestiżu, czy honoru, a nie potrzebą wypełnienia luki w ilostanie pojazdów pasażerskich.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Re: Stanowisko PR
· 14 lat temu ·
Bodek