Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
SN61-183 już nie pojedzie
Z dniem 13 stycznia 2010 roku ze stanu Zachodniopomorskiego Zakładu Spółki (PKP Cargo) skreślony został przedostatni czynny wagon motorowy w Polsce z serii 183II. Rozpoczęta została procedura kasacyjna.
wysłane przez Bodek
Info ze strony: http://www.eraparowozow.pl/
W dniu 19.01.2010 świat miłośników kolei został zaalarmowany informacją o postawieniu do kasacji historycznego wagonu SN81-183 z Zachodniopomorskiego Zakładu Spółki PKP CARGO S.A. w Szczecinie.
Sprawdziliśmy tę informację i okazało się, że nie była ona prawdziwa. Wagon motorowy SN61-183 nie został zakwalifikowany do kasacji, ale uznano go jako zbędny do działalności podstawowej w Spółce PKP CARGO. Jako tabor zbędny, będzie mógł być przekazany zainteresowanym podmiotom, które będą potrafiły w pełni wykorzystać go do celów turystycznych. Przejęciem wagonu już zainteresowanych jest kilku chętnych. Wszystko wskazuje na to, że zostanie on przekazany w formie darowizny do Fundacji, która stanie się jego prawnym właścicielem. Będzie to stanowiło gwarancję, że nie zostanie kiedykolwiek pocięty lub sprzedany za granicę. Fundacja natomiast przekaże go w długoletnie użytkowanie temu podmiotowi, który przygotuje najlepszy program jego wykorzystania i zagwarantuje środki finansowe na jego utrzymanie i eksploatację. W ten sposób wagon będzie lepiej wykorzystany niż dotychczas i nadal będzie cieszył miłośników dawnej kolei.
Od siebie, tytułem komentarza dodam, że dziś poszło oficjalne pismo marszałka województwa do prezesa PKP Cargo S.A. z propozycją pozyskania pojazdu przez województwo jako czynnego pojazdu, który w dalszej kolejności stanie się czynnym eksponatem muzeum kolei w Gryficach. Mam nadzieję, że będziemy mieli większą siłę przebicia, niż Fundacja Era parowozów, założona przez byłych prezesów i dyrektorów PKP.
W dniu 19.01.2010 świat miłośników kolei został zaalarmowany informacją o postawieniu do kasacji historycznego wagonu SN81-183 z Zachodniopomorskiego Zakładu Spółki PKP CARGO S.A. w Szczecinie.
Sprawdziliśmy tę informację i okazało się, że nie była ona prawdziwa. Wagon motorowy SN61-183 nie został zakwalifikowany do kasacji, ale uznano go jako zbędny do działalności podstawowej w Spółce PKP CARGO. Jako tabor zbędny, będzie mógł być przekazany zainteresowanym podmiotom, które będą potrafiły w pełni wykorzystać go do celów turystycznych. Przejęciem wagonu już zainteresowanych jest kilku chętnych. Wszystko wskazuje na to, że zostanie on przekazany w formie darowizny do Fundacji, która stanie się jego prawnym właścicielem. Będzie to stanowiło gwarancję, że nie zostanie kiedykolwiek pocięty lub sprzedany za granicę. Fundacja natomiast przekaże go w długoletnie użytkowanie temu podmiotowi, który przygotuje najlepszy program jego wykorzystania i zagwarantuje środki finansowe na jego utrzymanie i eksploatację. W ten sposób wagon będzie lepiej wykorzystany niż dotychczas i nadal będzie cieszył miłośników dawnej kolei.
Od siebie, tytułem komentarza dodam, że dziś poszło oficjalne pismo marszałka województwa do prezesa PKP Cargo S.A. z propozycją pozyskania pojazdu przez województwo jako czynnego pojazdu, który w dalszej kolejności stanie się czynnym eksponatem muzeum kolei w Gryficach. Mam nadzieję, że będziemy mieli większą siłę przebicia, niż Fundacja Era parowozów, założona przez byłych prezesów i dyrektorów PKP.
Warszawka chce nam zabrać Ganza!
· 14 lat temu ·
Bodek