Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Szybka Kolej Miejska dla Szczecina
Pomysł utworzenia SKM narodził się w latach 70., wrócono do niego w 2002 r. Jednak bez rezultatów. Czy warunkiem realizacji tego projektu jest stworzenie jednej silnej spółki transportowej w Szczecinie, która opracuje strategiczny model komunikacji miejskiej?
wysłane przez Wojciech
leks napisał(a):
> Ale jednak jest trochę infrastruktury, która to tez wymaga > rozbudowy, a przede wszystkim jest wielki skarb czyli moim > zdaniem dobrze położona linia kolejowa w okolicach > śródmieścia.
Gdyby ten skarb wykrozystano w latach 70, gdzie rozwój kraju był największy, dziś problemu by nie było.
> A jak chcesz żeby Szczecin się dynamicznie rozwijał nie > posiadając dobrze rozwiniętej komunikacji miejskiej?
Do rozwoju miasta potrzebne są specjalne strefy dla inwestorów i wykształceni przyszli pracownicy, a nie tylko dobre połączenia KM.
> Z takim > podejściem jak twoje to nawet wsią nie będziemy, a miastem > już na pewno nie.
Takie podejście nie jest niczym obcym dla władców tego świata od ładnych kilkunastu lat.
> Nie jest powiedziane, że nie można odmienić tego trendu. > Szczecin jest miastem dobrze położonym i ma szansę na > rozwój w najbliższych latach. Przez lata nie mieliśmy > dobrego gospodarza. Kompletnie nie rozumiem twojego > podejścia. Marudzisz, że Szczecin to jakaś tam zapchlona > dziura, a jednocześnie nie chcesz jego rozwoju i sugerujesz, > że to Wrocław czy Poznań mają prawo się rozwijać, a my > już nie.
Chciałbym uwierzyc, że to miasto kiedyś dorośnie gospodarczo i będzie mogło równac się z najważniejszymi miastami w kraju :] Z resztą, skoro wszystko jest zamykane i w stanie upadłości tutaj, to powiedz mi gdzie ma byc ten rozwój? Chyba w pośredniaku i supermarketach ;>
> A sam to z Galaxy nie korzystasz? Zresztą gdzie Szczecinianie > mają chodzić skoro przez 60 lat naszego panowania tutaj > zdołaliśmy stworzyć raptem 300 m deptaku...
Chodzę owszem. I tutaj jest potwierdzenie, że życie kulturowe i rozrywka to jedno Galaxy lub 300m deptaku, gdzie nawet dobrego piwa nie idzie się napic.
> Moim zdaniem miasto jest takim mechanizmem na którego rozwój > ma wiele czynników. Między innymi rozwinięty i sprawny > transport. Miasto po którym nie można się poruszać nie > odniesie sukcesu. Tramwaj dwusystemowy jest świetnym > rozwiązaniem, które należy bezwzględnie rozwijać. Szczecin > jest mocno w tyle jeśli chodzi o duże polskie miasta, fakt, > ale to nie oznacza, że nie można tego nadrobić.
Owszem transport, ale głównie infrastruktura drogowa, a nie KM ma większy wpływ na rozwój. Poza tym, jeśli miasta nie stac na załatanie dachu w jednej ze Szkół, zamyka się Szpital Miejski(jedyny w mieście) i oszczędza na czym się tylko da, to kto by miał finansowac wielomilionowe fanaberie o ładnych pociągach w centrum?
-- "Co dla wszystkich nienormalne, u nas staje się realne" - Szczecińskie Tramwaje
> Ale jednak jest trochę infrastruktury, która to tez wymaga > rozbudowy, a przede wszystkim jest wielki skarb czyli moim > zdaniem dobrze położona linia kolejowa w okolicach > śródmieścia.
Gdyby ten skarb wykrozystano w latach 70, gdzie rozwój kraju był największy, dziś problemu by nie było.
> A jak chcesz żeby Szczecin się dynamicznie rozwijał nie > posiadając dobrze rozwiniętej komunikacji miejskiej?
Do rozwoju miasta potrzebne są specjalne strefy dla inwestorów i wykształceni przyszli pracownicy, a nie tylko dobre połączenia KM.
> Z takim > podejściem jak twoje to nawet wsią nie będziemy, a miastem > już na pewno nie.
Takie podejście nie jest niczym obcym dla władców tego świata od ładnych kilkunastu lat.
> Nie jest powiedziane, że nie można odmienić tego trendu. > Szczecin jest miastem dobrze położonym i ma szansę na > rozwój w najbliższych latach. Przez lata nie mieliśmy > dobrego gospodarza. Kompletnie nie rozumiem twojego > podejścia. Marudzisz, że Szczecin to jakaś tam zapchlona > dziura, a jednocześnie nie chcesz jego rozwoju i sugerujesz, > że to Wrocław czy Poznań mają prawo się rozwijać, a my > już nie.
Chciałbym uwierzyc, że to miasto kiedyś dorośnie gospodarczo i będzie mogło równac się z najważniejszymi miastami w kraju :] Z resztą, skoro wszystko jest zamykane i w stanie upadłości tutaj, to powiedz mi gdzie ma byc ten rozwój? Chyba w pośredniaku i supermarketach ;>
> A sam to z Galaxy nie korzystasz? Zresztą gdzie Szczecinianie > mają chodzić skoro przez 60 lat naszego panowania tutaj > zdołaliśmy stworzyć raptem 300 m deptaku...
Chodzę owszem. I tutaj jest potwierdzenie, że życie kulturowe i rozrywka to jedno Galaxy lub 300m deptaku, gdzie nawet dobrego piwa nie idzie się napic.
> Moim zdaniem miasto jest takim mechanizmem na którego rozwój > ma wiele czynników. Między innymi rozwinięty i sprawny > transport. Miasto po którym nie można się poruszać nie > odniesie sukcesu. Tramwaj dwusystemowy jest świetnym > rozwiązaniem, które należy bezwzględnie rozwijać. Szczecin > jest mocno w tyle jeśli chodzi o duże polskie miasta, fakt, > ale to nie oznacza, że nie można tego nadrobić.
Owszem transport, ale głównie infrastruktura drogowa, a nie KM ma większy wpływ na rozwój. Poza tym, jeśli miasta nie stac na załatanie dachu w jednej ze Szkół, zamyka się Szpital Miejski(jedyny w mieście) i oszczędza na czym się tylko da, to kto by miał finansowac wielomilionowe fanaberie o ładnych pociągach w centrum?
-- "Co dla wszystkich nienormalne, u nas staje się realne" - Szczecińskie Tramwaje
"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
Re: Szybka Kolej Miejska dla Szczecina
· 14 lat temu ·
Wojciech