Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Szybka Kolej Miejska dla Szczecina
Pomysł utworzenia SKM narodził się w latach 70., wrócono do niego w 2002 r. Jednak bez rezultatów. Czy warunkiem realizacji tego projektu jest stworzenie jednej silnej spółki transportowej w Szczecinie, która opracuje strategiczny model komunikacji miejskiej?
wysłane przez tom1
Mareczek napisał(a):
> A co do przewozów na terenie aglomeracji - czy pociąg, czy PKS, > czy bus, czy Paan-bus, nie ważne jaki przewoźnik, ważne aby > była odpowiednia dostępność do tych srodków, wspólny bilet > i inne udogodnienia. Im więcej tych środków tym > atrakcyjniejszy transport publiczny (a koordynacja rozkładów to > już odrębna, dalsza sprawa).
Dokładnie tak. Chociaż osobiście nie zgodzę się z Tobą, że nie ważne jaki przewoźnik. Tak gdzie są ku temu warunki powinno się bezwzględnie stawiać na transport szynowy. Nie może być tak, że tory i trakcja są niewykorzystane a tą samą trasą ciągnie sobie bus lub autobus (patrz linia na Trzebież). Co do samego pomysłu to nie wiem ile to już razy się o tym gadało i zawsze na gadce się kończyło. Ile jeszcze lat trzeba, żeby się zgodzić z tą oczywistością, że w Szczecinie można uruchomić SKM. Nie wiem czy nas stać na włączanie sieci tramwajowej w kolejową i zakup dwusystemowych tramwajów. Może by tą SKM-kę uruchomić na trasie Police- Szczecin Główny i dalej os. Słoneczne (może i Kijewo jakby się dało), druga linia w Kierunku Stargardu, a trzecia w kierunku Gryfina. Proponowałbym wybudownie na początek łącznika między os. Słonecznym a Zdrojami i odnogi w kierunku os. Chemik w Policach. Te dwie inwestycje znacznie zwiększyłyby ruch na tej linii. Oczywiście trzeba by wyremontować wszystkie zrujnowane stacyjki na "trzebieskiej" i zainwestować w jakiś tabor. Czy to się kiedyś uda... ?Znając nasze realia to wątpię. I nie piszcie, że jestem pesymistą bo raczej realistą (np. patrząc na budowę SST).
> A co do przewozów na terenie aglomeracji - czy pociąg, czy PKS, > czy bus, czy Paan-bus, nie ważne jaki przewoźnik, ważne aby > była odpowiednia dostępność do tych srodków, wspólny bilet > i inne udogodnienia. Im więcej tych środków tym > atrakcyjniejszy transport publiczny (a koordynacja rozkładów to > już odrębna, dalsza sprawa).
Dokładnie tak. Chociaż osobiście nie zgodzę się z Tobą, że nie ważne jaki przewoźnik. Tak gdzie są ku temu warunki powinno się bezwzględnie stawiać na transport szynowy. Nie może być tak, że tory i trakcja są niewykorzystane a tą samą trasą ciągnie sobie bus lub autobus (patrz linia na Trzebież). Co do samego pomysłu to nie wiem ile to już razy się o tym gadało i zawsze na gadce się kończyło. Ile jeszcze lat trzeba, żeby się zgodzić z tą oczywistością, że w Szczecinie można uruchomić SKM. Nie wiem czy nas stać na włączanie sieci tramwajowej w kolejową i zakup dwusystemowych tramwajów. Może by tą SKM-kę uruchomić na trasie Police- Szczecin Główny i dalej os. Słoneczne (może i Kijewo jakby się dało), druga linia w Kierunku Stargardu, a trzecia w kierunku Gryfina. Proponowałbym wybudownie na początek łącznika między os. Słonecznym a Zdrojami i odnogi w kierunku os. Chemik w Policach. Te dwie inwestycje znacznie zwiększyłyby ruch na tej linii. Oczywiście trzeba by wyremontować wszystkie zrujnowane stacyjki na "trzebieskiej" i zainwestować w jakiś tabor. Czy to się kiedyś uda... ?Znając nasze realia to wątpię. I nie piszcie, że jestem pesymistą bo raczej realistą (np. patrząc na budowę SST).
Re: kolejnakolej
· 14 lat temu ·
tom1