Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Czy przywrócić kolej ze Szczecina do Trzebieży?
To jest wątek zespolony, który powstał poprzez połączenie kilku wątków:
- Czy przywrócić kolej ze Szczecina do Trzebieży?
- O linii kolejowej ze Szczecina przez Police do Trzebieży
wysłane przez Mareczek 5
WL napisał(a):
> Przesiadek pasażerowie nie lubią, więc może należałoby poszukać > rozwiązań które je eliminują. > Takim rozwiązaniem jest tramwaj dwusystemowy. > Połączenie sieci tramwajowej z kolejową chyba najkorzystniej byłoby > zrobić w okolicach dworca Niebuszewo. > Dzięki temu jest już rozwiązany problem bezprzesiadkowej podróży > do Centrum w Szczecinie, ponieważ tramwaj dwusystemowy dość szybko > by tam dotarł.
Dokładnie i to jest póki co rozwiązanie najrozsądniejsze, ale... No właśnie, jest to ale - takie przedsięwzięcie jest niezwykle kosztowne. Zakup taboru, przebudowa okolic dworca Niebuszewo (droga i tory są na równiem poziomie dopiero za skrzyżowaniem z Warcisława w kier. Osowa), dalej trzeba zrobić odpowiednie zabezpieczenia od strony kolei - wjazd należy osłonić jakąś sygnalizacja no i przeszkolenie ludzi (szczególnie motorniczych z zakresu kolei - sygnalizacja, wskaźniki, przepisy itd, że nie wspomnę o obsłudze nowego taboru).
> Pozostaje teraz kwestia Polic. > Dzięki specyfice tramwaju możliwe i efektywne byłoby wybudowanie > większej liczby przystanków na trasie, tam gdzie faktycznie być > powinny.
Jedynie co możesz dobudować w Policach to przystanek obok ul. Piłsudskiego, ale zahaczysz tylko o kawałek osiedla :( Przydałoby się wybudować odcinek gdzies do okolic szkoły nr 8 na Piaskowej, no ale to są kolejne, duże kwoty.
> > Szczecin jest trzecim miastem pod względem wielkości w Polsce. > > Hmm... zawsze myślałem że Kraków, chyba że Szczecin ma już > więcej niż 700 tys. mieszkańców (?) ;-)
Wielkości, nie ludności :)
> Przesiadek pasażerowie nie lubią, więc może należałoby poszukać > rozwiązań które je eliminują. > Takim rozwiązaniem jest tramwaj dwusystemowy. > Połączenie sieci tramwajowej z kolejową chyba najkorzystniej byłoby > zrobić w okolicach dworca Niebuszewo. > Dzięki temu jest już rozwiązany problem bezprzesiadkowej podróży > do Centrum w Szczecinie, ponieważ tramwaj dwusystemowy dość szybko > by tam dotarł.
Dokładnie i to jest póki co rozwiązanie najrozsądniejsze, ale... No właśnie, jest to ale - takie przedsięwzięcie jest niezwykle kosztowne. Zakup taboru, przebudowa okolic dworca Niebuszewo (droga i tory są na równiem poziomie dopiero za skrzyżowaniem z Warcisława w kier. Osowa), dalej trzeba zrobić odpowiednie zabezpieczenia od strony kolei - wjazd należy osłonić jakąś sygnalizacja no i przeszkolenie ludzi (szczególnie motorniczych z zakresu kolei - sygnalizacja, wskaźniki, przepisy itd, że nie wspomnę o obsłudze nowego taboru).
> Pozostaje teraz kwestia Polic. > Dzięki specyfice tramwaju możliwe i efektywne byłoby wybudowanie > większej liczby przystanków na trasie, tam gdzie faktycznie być > powinny.
Jedynie co możesz dobudować w Policach to przystanek obok ul. Piłsudskiego, ale zahaczysz tylko o kawałek osiedla :( Przydałoby się wybudować odcinek gdzies do okolic szkoły nr 8 na Piaskowej, no ale to są kolejne, duże kwoty.
> > Szczecin jest trzecim miastem pod względem wielkości w Polsce. > > Hmm... zawsze myślałem że Kraków, chyba że Szczecin ma już > więcej niż 700 tys. mieszkańców (?) ;-)
Wielkości, nie ludności :)
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids